| کد خبر: 209914 |

◄ اهالی «زیراب» این‌گونه به استقبال بازگشت ریل باس محلی رفتند

با گذشت قریب به 50 روز توقف فعالیت قطارهای مسافربری موسوم به ریل باس از شبکه ریلی راه آهن شمال، قطار محلی مازندران فعالیت خود را چراغ خاموش از سر گرفت.

تین نیوز

با گذشت قریب به 50 روز توقف فعالیت قطارهای مسافربری موسوم به ریل باس از شبکه ریلی راه آهن شمال، قطار محلی مازندران فعالیت خود را چراغ خاموش از سر گرفت و اهالی زیرآب سوادکوه نیز با دود کردن اسپند به استقبال ریل باس آمدند.

به گزارش تین نیوز، عبور هر روزه‌ی قطارهای ریل باس از میان محله زیرآب سواد کوه برای اهالی این منطقه جزئی از روال زندگی‌شان است. آنها حالا به استقبال قطاری آمده‌اند که رونق را به شهرشان آورده و امیدوارند که بعد از دو ماه رکود و قرنطینه، روزهایی بهتر ببینید. شاید برای همین هم هست که با دل‌های پاکشان برای دوری قطار از بلا اسپند دود کردند.

با شیوع ویروس کرونا در مازندران فعالیت تمام خطوط شبکه ریلی از جمله ریل باس در مسیر پل سفید به گرگان در 20 ایستگاه از 12 اسفندماه سال جاری متوقف شده بود. اما ساعاتی پیش، تردد ریل باس ( قطار محلی )  با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسیر پل سفید به گرگان  براساس دستورالعمل ابلاغی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از سر گرفته شد.

براساس این دستورالعمل ریل باس ها که تا پیش از کرونا در هشت رام مسافران را در مسیر 210 کیلومتری  پل سفید به گرگان و بالعکس جابجا می کردند،از این پس این فعالیت را با  دو رام در این مسیر انجام می دهند.

براساس برنامه ریزی راه آهن شمال مستقر در  ساری  تردد صبحگاهی ریل باس صبح  ساعت 5.10 دقیقه از پل سفید  به  گرگان در استان گلستان و  ساعت 13 عصر نیز همه روز از گرگان به سمت پل سفید مسافران را جابجا می کند.

هر رام ریل باس ظرفیت پذیرش 320 مسافر را دارد که به دلیل شیوع ویروس کرونا ظرفیت مسافری این ریل باس ها در هر رام به 180 نفر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاهش یافت.

حجم ویدیو: 4.15M | مدت زمان ویدیو: 00:00:38 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.