| کد خبر: 262591 |

سفر با سریع ترین کامیون جهان چگونه است؟

این خودرو که "شوالیه آهنین" نام دارد دارای موتور ۲۴۰۰ اسب بخاری است و در سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به شکستن چندین رکود شد که هیچ خودروی دیگری تاکنون موفق به عبور از آن و ثبت رکوردی بالاتر نشده است.

تین نیوز

این خودرو که شوالیه آهنین نام دارد دارای موتور ۲۴۰۰ اسب بخاری است و در سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به شکستن چندین رکود شد که هیچ خودروی دیگری تاکنون موفق به عبور از آن و ثبت رکوردی بالاتر نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرارو، برای اولین بار سریع ترین کامیون جهان به منظور رانندگی در منحنی های پیست جاراما مادرید از اسپانیا بازدید به عمل آورد. این وسیله نقلیه که "شوالیه آهنین" لقب گرفته دارای چند رکورد جهانی است و در های خود را به روی خبرنگاران باز کرده است. شوالیه آهنین توسط شرکت سوئدی "ولوو" و "گودیر" تولید کننده انواع تایر برای خودرو ها و کامیون ها ساخته شده است.

این وسیله نقلیه سوئدی داشبوردی دکمه های کنترل کننده زیادی دارد. هنگامی که آن خودرو را روشن می کنید صدای رعد و برق مانندی از موتور قدرتمند آن به گوش می رسد. زمانی که درون خودرو هستید به نظر می رسد زندگی در بیرون آن از کُند پیش می رود. هنگامی که زمان ترمز کردن فرا می رسد به لطف ترمز های دیسکی سرامیکی کامیون به آرامی متوقف می شود.

یک موتور ۲۴۰۰ اسب بخاری

شوالیه آهنین دارای کابینی پایین تر از کابین های معمول است. کابین این خودرو با آیرودینامیک آن با استفاده از فایبرگلاس در بدنه و ساختار لوله ای سفارشی بهینه شده سبب متمایز ساختن آن از خودرو های مشابه شده است. قلب شوالیه آهنین یک موتور ۱۳ لیتری شش سیلندر با چهار توربوشارژر است.

این موتور قادر به رسیدن به ۲۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰۰ نیوتن متر است. حداکثر سرعت آن ۲۷۶ کیلومتر بر ساعت است. ولوو یک سیستم خنک کننده مایع جدید نصب کرده و محل موتور را تغییر داده و اکنون در پشت کابین قرار دارد تا مقاومت آیرودینامیکی خودرو را کاهش دهد.

تایر های گودیِر

شوالیه آهنین به تایر های جهت دار گودیر با ابعاد R۲۲.۵۷۰/۳۱۵ مجهز شده است. تایر های کششی R۳۳.۵۴۵/۴۹۵ به دلیل توانایی آن ها در تحمل گشتاور موتور ۶۰۰۰ نیوتن متر انتخاب شده اند. این تایر ها براساس تایر های کامیون های مسابقه ای گودیر ساخته شده اند همان تایر هایی که در مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی اروپا مورد استفاده قرار می گیرند.

دو رکورد جهانی

شوالیه آهنین در سال ۲۰۱۶ چند رکورد جهانی را شکست. در اولین رکورد این وسیله نقلیه هزار متر را در بازه زمانی ۲۱.۲۹ ثانیه طی کرد و به میانگین سرعت ۱۶۹.۰۹ کیلومتر بر ساعت رسید و در دومین رکورد آن وسیله نقلیه ۵۰۰ متر را در بازه زمانی ۱۳.۷۱ ثانیه پیمود.

سریع ترین کامیون جهان ضمن شکستن این رکورد ها به حداکثر سرعت ۲۷۶ کیلومتر بر ساعت دست یافت سرعتی که تاکنون هیچ کامیون دیگری از آن فراتر نرفته است.

سفر با سریع ترین کامیون جهان چگونه است؟/

سفر با سریع ترین کامیون جهان چگونه است؟/

سفر با سریع ترین کامیون جهان چگونه است؟/

سفر با سریع ترین کامیون جهان چگونه است؟/

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بچه تهرون 1 1

    کامیون برای بچه بازی است
    یابرای حمل بارودرخدمت
    انسان باشدبرازانتقال کرهای
    خدماتی ثبت سرعت این نان
    وآب می شووخودتان راه رسم
    رابه سخرمی کیریدبعددیگران
    مسعول گندکاری خودمیدانیم