| کد خبر: 264560 |

سفر دور دنیا با کشتی کروز

سفر دور دنیا یکی از مهیج ترین سفرهایی است که هر انسانی می تواند در طول عمر خود تجربه کند، این سفر با کشتی های کروز غول پیکر لذتی وصف نشدنی دارد که به دلیل شرایط خاص و هزینه بالا شاید هر فردی فقط یکبار در طول عمر خود موفق به تجربه کردن آن شود

تین نیوز

سفر دور دنیا یکی از مهیج ترین سفرهایی است که هر انسانی می تواند در طول عمر خود تجربه کند، این سفر با کشتی های کروز غول پیکر لذتی وصف نشدنی دارد که به دلیل شرایط خاص و هزینه بالا شاید هر فردی فقط یکبار در طول عمر خود موفق به تجربه کردن آن شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، سفر دور دنیا با کروز به معنای سفری است که از مسیر دریایی انجام شده و مسافران مدتی طولانی را تا رسیدن به مقصد باید در کشتی اقامت داشته باشند. سفرهای کروز دور دنیا می توانند زمان بندی متفاوتی داشته باشند و از چند هفته تا چند ماه یا حتی بیشتر طول بکشند. این سفرها عموماً شامل تجربه های گردشگری متنوع در مقصدهای مختلف است. اگر کنجکاو هستید بیشتر با این سبک سفر به دور دنیا آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما  همراه باشید.

چرا با کشتی کروز به سفر دور دنیا برویم؟

سفرهای دور دنیا فرصت جذابی است تا افراد بتوانند با فرهنگ ها و مناظر مختلف از آمریکای جنوبی گرفته تا اروپای شمالی، شرق و غرب قاره آسیا و سایر مناطق جهان آشنا شوند. همه کسانی قصد سفر به دور دنیا را دارند، باید برای این سفر طولانی یک وسیله نقلیه انتخاب کنند، کشتی ها کروز و هواپیما جز محبوب ترین وسایل نقلیه برای سفر دور دنیا هستند که در این بین درصد محبوبیت کشتی های قاره پیما و کروزهای غول پیکر بیشتر از هواپیما است. تجربه این سفر با کشتی می تواند راحتی و آسایش مسافران را افزایش دهد و فرصت آشنایی با یک زندگی دریایی را برای آنها به ارمغان بیاورد. به صورت کلی از جمله مهم ترین دلایل سفر با کشتی کروز به دور دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بدون معطلی و با آرامش سفر کنید!

سفر دریایی بهترین گزینه برای کاوش در سراسر جهان است. با کشتی کروز می توانید در اقیانوس ها گردش کنید و تا مقصد از مناظر اطراف لذت ببرید. در سفرهای هوایی باید در هنگام عبور از کشورهای مختلف مدت طولانی در سفر کنترل گذرنامه و گمرک منتظر بمانید، تاخیرهای هواپیما، عبور و مرور در چندین پرواز، ورود و خروج از چندین هتل و موارد دیگر را برای یک سفر دور دنیا تجربه کنید. اما وقتی با کشتی کروز به سفر می روید، دیگر هیچ معطلی در طول سفر نخواهید داشت و مکان خواب و استراحت شما از قبل مشخص است و دیگر نیازی به باز کردن چمدان ها، همچنین برنامه ریزی دقیق سفر و احساس بی قراری در محیط های جدید نیست.

احساس آرامش را در طول سفر تجربه کنید!

همیشه احساس آرامش و امنیت در سفرهای دریایی بیشتر از سایر روش ها برای سفر است، این تجربه جذاب سفر با کشتی به شما این امکان را می دهد که در هنگام کاوش و سفر به مقاصد جدید از این دانش برخوردار باشید که یک “خانه” ثابت و آشنا با محیطی که می توانید به آن بازگردید در دسترس شما قرار دارد.

در واقع کشتی کروز احساس راحتی و امنیت واقعی را در طول سفر دریایی به دور دنیا برای شما به ارمغان می آورد و شما این فرصت را دارید که به سایر امور سرگرم کننده برسید. در طول سفر دریایی دیگر نیازی جابه جایی مداوم از یک هتل به هتل دیگر نیست و شما با آرامش خاطر می توانید از آغاز سفر تا پایان آن لباس های خود را در یک فضای مشخص قرار دهید و به صورت مداوم دغدغه چمدان جمع کردن را نداشته باشید.

امن و سلامت سفر کنید!

سفر دریایی به عنوان یک گزینه امن با کمترین خطر در سطح جهان شناخته می شود. در زمان طراحی کشتی های کروز اقدامات سخت گیرانه ای در زمینه بهداشت و ایمنی اجرایی شده که این احساس امنیت را برای مسافران به ارمغان می آورد.

این پروتکل های دقیق شامل سیستم های تهویهٔ قوی و نظافت گسترده است که انتظار می رود به حفظ یک محیط کنترل شده و ایمن منجر شود. به این ترتیب سفر دریایی باتوجه به این پروتکل های ایمنی به عنوان یک گزینه مطمئن برای سفر در سراسر جهان در نظر گرفته می شود.

فرصت رسیدگی به کارهای در طول سفر

کسانی که فریلنسر هستند در طول سفر دور دنیا با کشتی کروز این فرصت را دارند که با بهره گیری از امکانات این کشتی ها بتوانند به اینترنت جهانی متصل شده و از طریق ماهواره کشتی به سایت های بین المللی دسترسی داشته باشند. این افراد حتی در طول سفر هم می توانند به کسب وکار خود رسیدگی کنند و جلسات کاری خود را به نحو احسنت پیش ببرند. برخی از کشتی های کروز به مسافران فرصت می دهند تا به صورت نیمه وقت یا تمام وقت در کشتی زندگی کنند، در نتیجه افراد می توانند سفرهایشان را طولانی تر و بیشتر از قبل برنامه ریزی کرده و در حین گردش و سیاحت با کشتی کسب درآمد کنند.

فرصت لذت بردن از مسیر سفر

در زمان سفر با کشتی کروز می توانید از مسیر سفر به دور دنیا یک تجربه فوق العاده و لذت بخش داشته باشید. با سفر دریایی به اطراف جهان شما فرصت خواهید داشت تا مقاصد مختلف و فرهنگ های گوناگون را بیابید. این نوع سفر از رفتن به مقاصد مختلف تا ارائه امکانات لوکس و تفریحات گوناگون برای مسافران و همچنین رونق طبیعت و دیدن مناظر طبیعی جذاب و مهیج است.

همچنین در حین سفر امکانات و خدمات متنوعی از جمله رستوران هایی با غذاهای لذیذ، فعالیت های تفریحی متنوع و امکانات تفریحی رفاهی همچون استخر، سالن های ورزشی و سینما در اختیار مسافران قرار دارد. سفر با کشتی کروز امکان به دست آوردن یک تجربه سفر شگفت انگیز به همراه تفریحات جذاب و امکانات متنوع را به شما می دهد.

تنوع تفریحات در سفر با کشتی

تفریحات کشتی های کروز بسیار گسترده و متنوع بوده و برای انواع سلیقه ها و سن ها فعالیت هایی در این کشتی های غول پیکر ارائه می شود. از نمایش های زنده و کنسرت های موسیقی تا تفریحات آبی همچون استخرها، سرسره های آبی و ماساژ در این کشتی ها برای سرگرمی مسافران فراهم شده است.

علاوه بر این امکاناتی همچون فضای سبز برای قدم زدن و فعالیت های ورزشی متنوع نیز برای سرگرمی و استراحت مسافران در این سفرها فراهم شده است. به طور کلی این تنوع تفریحات باعث می شود که هر فردی با توجه به علایق خود بتواند از سفر دریایی به دور دنیا لذت ببرد.

معروف ترین مقاصد سفر با کشتی کروز

سفرهای دریایی جهانی فرصتی برای دیدن جهان از زوایای مختلف و بازدید از شهرهای نمادین را فراهم می کنند. با مدت زمانی حداقل ۹۰ روز یا بیشتر این سفرها امکان دیدن چندین قاره را به شما می دهند. در این سفرها اجازه دارید که به بنادر و شهرهای مهمی همچون نیویورک، توکیو، بارسلونا، دبی، سنگاپور و سیدنی سر بزنید. با برنامه ریزی دقیق این سفر به شما اجازه می دهد که جاذبه های بسیاری از شهرها و بنادر معروف جهان را تجربه کنید و فرصت دیدن و آشنایی با فرهنگ ها و مکان های مختلف را داشته باشید.

انواع کشتی کروز برای سفر دور دنیا

سفرهای دریایی به دور دنیا را می توان با کشتی های مختلف تجربه کرد. کشتی های کوچکتر همچون Regent Seven Seas و Seabourne، با ظرفیت کمتر از ۹۰۰ نفر تجربه ای صمیمی تر و دسترسی به آبراه ها و بنادر کوچک تر را فراهم می کنند. در مقابل کشتی های بزرگ تر همچون پرنسس کروز و کانارد دارای امکانات گسترده تر و ظرفیت بیشتری هستند که معمولاً بیش از ۹۰۰ مسافر را در خود جا می دهند.

اتاق های کشتی کروز بسیار شبیه به اتاق های یک هتل لوکس هستند که به دریا یا وسط کشتی با پنجره یا بدون پنجره قرار دارند. این اتاق ها مکانی مجهز و راحت برای استراحت مسافران هستند، البته بیشتر مسافران وقت خود را در تفریحات و فعالیت های کشتی سپری می کنند و این اتاق ها به عنوان مکانی برای استراحت و خواب مناسب هستند.

چه کسانی مسافران کشتی کروز در سفر دور دنیا هستند؟

سفر دور دنیا با کشتی کروز این امکان را فراهم می کند تا با یک گروه متنوع از افراد و جوامع آشنا شوید. بسیاری از مسافران افراد مستقل و ماجراجویی هستند که ترجیح می دهند به تنهایی سفر کنند و این سفرها فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با دیگران و آشنا شدن با فرهنگ های مختلف محسوب می شود. کارآفرینان مستقل و فریلنسرها جز افرادی هستند که به دلیل انعطاف پذیری شرایط کاری خود می توانند از فرصت سفر با کشتی کروز به دور دنیا استفاده کنند.

آنها معمولاً دانش فناوری را به خوبی درک کرده و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. بازنشستگان هم از جمله افرادی هستند که در این سفرها شرکت می کنند. آنها معمولاً دوران بازنشستگی خود را به سفرهای متنوعی از جمله سفر دریایی اختصاص می دهند تا این دوران را با روحیه خوبی سپری کنند. همچنین مهاجرانی که در کشورهای مختلف زندگی و کار می کنند یا خود را به عنوان شهروند جهانی می شناسند، از دیگر افرادی هستند که در این سفرها حضور فعالی دارند.

سفرهای دریایی جهان چقدر طول می کشد؟

سفر دور دنیا با کشتی های کروز می توانند مدت زمان متفاوتی داشته باشند که بسته به برنامه سفر و مقصد آن این مدت زمان تعیین می شود. برخی سفرهای دریایی می توانند تا ۹۰ روز یا ۱۰۱ روز، حتی ۱۲۰ یا ۱۸۰ روز و گاهی حتی تا ۳۶۰ روز یا بیشتر به طول بی انجامد.

زمان سفر و مدت اقامت در هر بندر بسته به برنامه سفری که انتخاب شده متفاوت خواهد بود و مسافران باید بر اساس شرایط خود گزینه مناسب را برای سفر انتخاب کنند. همچنین کشتی های خصوصی به مسافران اجازه می دهند در هر بندر مدت زمان دلخواه خود را صرف سفر کنند به همین دلیل مدت زمان سفر با این کشتی ها متغیر خواهد بود.

هزینه یک سفر دریایی دور دنیا چقدر است؟

بسته به نوع و برنامه سفر دریایی به دور دنیا هزینه ها متغیر است، در واقع تعداد بندرهایی که کشتی در آن توقف دارد و خدماتی که به مسافران ارائه می شود را در زمان تهیه بلیط برای چنین سفرهایی باید در نظر گرفت. خدماتی دریافتی شما در طول سفر با کشتی کروز اگر نامحدود باشد، قطعاً هزینه این سفر دریایی به مراتب بیشتر از کرایه سنتی ثابت خواهد بود. به صورت کلی اگر قصد دارید با کشتی کروز بدون خدمات نامحدود سفر کنید، باید برای موارد زیر بودجه کنار بگذارید:

  • گشت های ساحلی
  • نوشیدنی های الکلی و غذاهای اختصاصی
  • حمل و نقل به و از کشتی با هواپیما یا به صورت زمینی
  • خدمات اسپا و سالن ورزش
  • فعالیت های سرگرم کننده داخلی کشتی همچون بازی های تفریحی، شرکت در کنسرت یا کلاس های ورزشی
  • هزینه خدمات برای سرویس اتاق
  • خدمات تفریحی و نگهداری از کودکان
  • مالیات و عوارض گمرکی برای ورود به برخی کشورها

نکات مهم در زمان سفر دور دنیا با کروز

سفر دریایی با کشتی کروز به دور دنیا یک تجربه فراگیر و لذت بخش است اما قبل از آن باید به سلامتی و تندرستی تان توجه کنید. مراقبت از سلامتی خود به خصوص اگر قصد دارید برای مدت طولانی در کشتی باقی بمانید، در طول این سفر بسیار مهم است. حتماً از داروهای شخصی خود به مقدار کافی همراه داشته باشید و به ورزش روزانه بپردازید. انتخاب یک کشتی که نیازهای سلامتی شما را برآورده می کند در طول این سفر مهم است، بنابراین بهتر است کشتی هایی را که فعالیت های ورزشی یا سلامتی خاصی ارائه می دهند در نظر بگیرید.

کشتی کروز معمولاً پزشک دارد و شما می توانید در صورت بروز مشکل با آنها مشورت کنید. همچنین قبل از سفر دور دنیا مطمئن شوید که ویزاهای لازم برای کشورهای مقصد را دریافت کرده اید و بیمه مسافرتی مناسب دارید. یک چک لیست از موارد ضروری همچون داروها، پول نقد، وسایل شنا و اقلام شخصی ای که نیاز دارید همراهتان داشته باشید تا بدون دغدغه بتوانید از سفر لذت ببرید.

مواردی برای اطلاع بیشتر

  • سیگار کشیدن در کشتی: معمولاً در کابین ها یا بالکن های خصوصی این کار ممنوع است، بااین حال اتاق های مخصوص سیگار وجود دارند که نیاز به پیاده روی دارند.
  • سشوار: استفاده از سشوار از طریق پریزهای سرویس بهداشتی ممنوع است با این حال سشوارهای آماده در کابین ها وجود دارند.
  • صحبت کردن: دیوارهای کابین ضخیم نیستند، پس بهتر است صحبت کردن خصوصی را حفظ کنید تا دیگران را آزار ندهید.
  • بالکن: باز گذاشتن در بالکن هم باعث فشار به سیستم تهویه و انرژی هدر رفته می شود و هم ممکن است در مواقع اضطراری مشکلات ایجاد کند.
  • شمع و حرارت زیاد: روشن کردن شمع یا استفاده از وسایل با حرارت زیاد در کابین ممنوع است.
  • آویزان کردن لباس ها: بهتر است لباس ها را روی بالکن آویزان نکنید زیرا ممکن است مرطوب تر شوند و حتی باران هم می تواند آنها را خیس کند.
  • عطر و اسپری: استفاده از عطر و اسپری ها در فضای بسته می تواند آزاردهنده باشد، استفاده از عطرهای ملایم توصیه می شود تا دیگران را آزار ندهد.

جمع بندی

کشتی های کروز یک گزینه بسیار عالی برای سفر دور دنیا محسوب می شود و شما این فرصت را دارید که در طول مسیر با افراد و فرهنگ های متنوعی از سرتاسر جهان آشنا شوید و از مسیر خود لذت ببرید. در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را بیشتر با وسیله نقلیه برای سفرهای طولانی آشنا کنیم و به مزایا و معایب سفر با کروز بیشتر بپردازیم. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.