بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

تسلای مریخی ایلان ماسک شاید به زمین برخورد کند!

خودروی تسلایی که متعلق به ایلان ماسک بود و شش سال پیش به سمت مریخ پرتاب شد، اکنون گفته می شود احتمالا در سال ۲۰۴۷ به نزدیک ترین فاصله به زمین می رسد و احتمال برخورد آن با زمین وجود دارد.

تسلای مریخی ایلان ماسک شاید به زمین برخورد کند!
تین نیوز

خودروی تسلایی که متعلق به ایلان ماسک بود و شش سال پیش همراه با یک مانکن که لباس فضایی پوشیده بود و فرمان آن را در دست داشت، به سمت مریخ پرتاب شد، اکنون گفته می شود احتمالا در سال ۲۰۴۷ به نزدیک ترین فاصله به زمین می رسد و احتمال برخورد آن با زمین در چند میلیون سال آینده نیز وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  شش سال و سه ماه و ۱۷ روز از پرتاب تسلا رودستر قرمز رنگ شخصی ایلان ماسک به سمت سیاره مریخ می گذرد و در این مدت این وسیله نقلیه موقعیت های مختلفی در فضا داشته است.

به نقل از آی ای، شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ یک خودروی تسلا مدل رودستر(Roadster) را سوار بر یک موشک فالکون هوی(Falcon Heavy) به فضا پرتاب کرد. این خودرو همچنین یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن(Starman) را روی صندلی راننده داشت.

حالا ۶ سال و ۳ ماه و ۱۷ روز از پرتاب آن می گذرد و در این مدت این وسیله نقلیه موقعیت های مختلفی در فضا داشته است و عجیب ترین بخش آن این است که ۲۲ درصد احتمال دارد که این تسلا رودستر در ۱۵ میلیون سال آینده با زمین برخورد کند.

همانطور که گفته شد این اتفاق احتمالی پس از قرن ها روی خواهد داد، بنابراین در این میان اتفاقات زیادی برای رخ دادن وجود دارد.

این مقاله همچنین پیش بینی می کند که این خودرو ممکن است با سیاره زهره یا حتی خورشید نیز برخورد کند و احتمال وقوع هر یک از این دو رویداد ۱۲ درصد است.

این مقاله در واقع سرنوشت این تسلا رودستر را طی چند ده میلیون سال آینده پیش بینی می کند.

رکوردهای تسلا رودستر در فضا

تسلا رودستر ایلان ماسک در حال حاضر طبق وبسایتی که برای ردیابی آن ساخته شده است، ۱۰۰ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۴۴۱ کیلومتر معادل ۰.۶۷۱ واحد نجومی یا ۵.۵۸ دقیقه نوری از زمین فاصله دارد.

این وبسایت ردیاب موسوم به WhereisRoadster همچنین اشاره می کند که این خودرو در حال حاضر با سرعت ۲۵ هزار و ۸۰۴ کیلومتر در ساعت معادل ۷.۱۷ کیلومتر بر ثانیه در حال دور شدن از زمین است.

همچنین این خودرو اکنون ۱۷۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۶۵ کیلومتر معادل ۱.۱۵۳ واحد نجومی و ۹.۵۹ دقیقه نوری از خورشید فاصله دارد و با سرعت ۲۳ هزار و ۴۹۱ کیلومتر در ساعت معادل ۶.۵۳ کیلومتر در ثانیه از این ستاره دور می شود.

تسلا رودستر از زمان پرتاب حدود ۴.۱۲۶۳ گردش به دور خورشید را انجام داده است و سفر آن تاکنون به اندازه آن بوده که تمام جاده های جهان را ۷۹.۲ بار طی کرده باشد.

این خودرو تاکنون هزاران برابر بیش از گارانتی خود(دقیقا ۸۷ هزار و ۸۸۶ برابر) راه رفته است و دوره مداری آن به دور خورشید حدود ۵۵۷ روز است.

برخورد با زمین، سیارات دیگر یا خورشید

این مقاله می گوید تسلا رودستر اکنون در مدار متقاطع مریخ در حال حرکت است و انتظار نمی رود که اصلاحات بیشتری در مسیر خود انجام دهد.

تسلا رودستر در اصل به عنوان شبیه ساز جرم مورد استفاده قرار گرفت و هیچ ابزار علمی به جز سه دوربین که چندین ساعت پس از پرتاب، ویدیوی زنده را به زمین ارسال می کردند، نداشت.

گفته می شود که یک احتمال ۲۲ درصدی وجود دارد که طی ۱۵ میلیون سال آینده این خودرو به زمین برخورد کند. البته به احتمال زیاد در جو زمین می سوزد و آسیب چندانی به سطح زمین وارد نمی کند. همچنین به احتمال فراوان در آن زمان ابزاری برای انحراف آن خواهیم داشت.

به گفته پژوهشگران ، این تسلا رودستر شباهت های زیادی به سیارک های نزدیک به زمین(NEAs) دارد که از طریق برخوردهای مکرر با سیارات زمینی به شکل آشفته در منظومه شمسی منتشر می شوند.

از آنجایی که این تسلا رودستر از زمین پرتاب شده است، با زمین دارای مدار متقاطع است و بارها و بارها با از کنار ما خواهد گذشت.

این مقاله می گوید در حالی که احتمال برخورد چنین اجسامی با زمین را می توان دقیقاً بر اساس مقیاس های زمانی انسانی تخمین زد، مدار پر از اعوجاج این تسلا رودستر را نمی توان به طور دقیق فراتر از چند قرن آینده پیش بینی کرد.

پژوهشگران می گویند، این خودرو به احتمال زیاد در سال ۲۰۴۷ از فاصله حدود پنج میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.