| کد خبر: 262740 |

◄ خرید و فروش تیبا در بازار تهران

تیبا یکی از محصولات پرطرفدار بازار و تولید شده توسط شرکت خودروسازی سایپاست که در لیست اتومبیل های با قیمت مقرون به صرفه قرار دارد.

تین نیوز

تیبا یکی از محصولات پرطرفدار بازار و تولید شده توسط شرکت خودروسازی سایپاست که در لیست اتومبیل های با قیمت مقرون به صرفه قرار دارد. البته به همان میزان قیمت پایین این خودرو، شاهد افت کیفیت آن نسبت به سایر محصولات رده بالا چه در بدنه، چه موتور و چه طراحی داخلی و خارجی هستیم. در این مطلب قرار است به بررسی قیمت تیبا ۲ در بازار تهران بپردازیم.

قیمت روز تیبا 2 چگونه محاسبه می شود؟

داشبورد تیبا

به گزارش تین نیوز ، قیمت تیبا مدل 1401 هم مانند سایر خودروهای تولید داخل متأثر از عوامل مختلف از جمله قیمت دلار به صورت مداوم در حال رشد است. اگر سری به بازار تهران بزنیم متوجه خواهیم شد که قیمت تیبا ۲ صفر کارخانه و بازار آزاد تا چه حد با هم اختلاف دارند.

اگرچه تیبا 2 را نمی توان در رده خودروهای شیک و باکیفیت قرار داد، اما حتی بسیاری از خانوارهای ایرانی به دلیل جهش قیمتی بسیار زیاد این خودرو و دیگر محصولات مشابه، توان خرید آن را به عنوان ارزان ترین ماشین بازار ندارند. قیمت تیبا ۲ امروز بر اساس نرخ کارخانه، میزان تقاضا و شرایط بازار ارز تعیین می شود.

اگرچه در اغلب موارد حتی با وجود پایین آمدن نرخ ارز، قیمت تیبا 2 مدل 1401 و حتی سایر مدل های کارکرده افت پیدا نمی کند. زیرا متأثر از عملکرد دلالان و عدم تولید انبوه خودروسازان متناسب با نیاز بازار است. در ادامه به معرفی سایر مواردی می پردازیم که روی قیمت تیبا 2 و سایر خودروهای تولیدی تأثیر می گذارند.

سن خودرو

سن خودرو از جمله مهم ترین عوامل تأثیرگذار روی قیمت تیباست. مشخصاً هر چه خودرو سن کمتری داشته باشد، طول عمر مفید بیشتر و خرج کمتری خواهد داشت که در نهایت روی قیمت نهایی تأثیرگذار است.

کارکرد خودرو

تیبا

اگر برای خرید تیبا اقدام کنید متوجه می شوید که حتی کارکرد تا چه اندازه در تعیین قیمت خودرو مؤثر است. صاحب قبلی خودرو هر چه بیشتر از اتومبیل خود استفاده کرده باشد، مسافت بیشتری را پیموده است که در نهایت افت قیمت خودرو را به دنبال دارد.

مدل خودرو

سال ساخت خودرو نیز از دیگر عوامل تعیین قیمت آن است. برای مثال مسلماً قیمت تیبا 2 مدل 1401 نسبت به مدل های پایین تر از آن مانند خودروهای تولید سال 1400 بیشتر است.

میزان بیمه

بیمه از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت خودرو محسوب می شود. اگرچه تفاوت زیادی را در قیمت نهایی ایجاد نمی کند. به همین دلیل فروشندگان اغلب برای فروش بهتر خودرو، اتومبیل خود را در زمان معامله تا یک سال بیمه می کنند.

وضعیت ظاهری خودرو

وضعیت ظاهری خودرو چه در ظاهر بیرونی چه در کابین داخلی هم می تواند روی قیمت خودرو مؤثر باشد. از طرف دیگر میزان سن لاستیک هم می تواند روی قیمت نهایی مؤثر باشد.

رنگ خودرو

رنگ خودرو از جمله عوامل مهم در تعیین قیمت تیبا محسوب می شود. خودروهایی که رنگ بیشتری دارند، اصطلاحاً با نام دوررنگ شناخته می شوند و در حد خودروهای چپی افت قیمت خواهند داشت.

وضعیت فنی تیبا

تیبا

قیمت تیبا بر اساس سلامت موتور، وضعیت شاسی ها و به طور کلی وضعیت فنی موجود تعیین می شود. به همین دلیل خودروهایی که هزینه بیشتری برای تعمیرات دارند، مشتری و قیمت کمتری خواهند داشت.

آپشن های خودرو

اگرچه تیبا خودرویی نیست که آپشن خاصی داشته باشد، اما راننده می تواند با تعویض رینگ، سیستم صوتی، دزدگیر یا مواردی از این دست قیمت آن را افزایش دهد.

قیمت تیبا 2 برای چه مدل هایی در بازار موجود است؟

اگر شما هم قصد خرید تیبا 2 را دارید، می توانید بر اساس بودجه خود یکی از مدل های این اتومبیل را انتخاب و تهیه کنید. در حال حاضر تیبا 2 در مدل های 1393 تا 1401 در بازار موجود است. کمترین قیمت این خودرو (برای مدل های 93)، در بازار آزاد 210 میلیون تومان البته تا به امروز در نظر گرفته شده است.

در این میان قیمت تیبا 2 مدل 1401 حدود 320 میلیون تومان است که نسبت به قیمت این خودرو در کارخانه تفاوت بسیار فاحشی را نشان می دهد. در حال حاضر قیمت کارخانه تیبا 2 کمی بیش از 127 میلیون تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.