| کد خبر: 215949 |

◄ سراتو سایپا و محاسن و معایب آن

خودروهای داخلی تولید ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان مشتریان خاص خود را دارند. در دهه‌های اخیر خودروسازان داخلی تلاش کرده‌اند از طریق همکاری با سایر خودروسازان مطرح جهانی، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند که یکی از این محصولات سراتو سایپا است.

تین نیوز

خودروهای داخلی تولید ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان مشتریان خاص خود را دارند. در دهه‌های اخیر خودروسازان داخلی تلاش کرده‌اند از طریق همکاری با سایر خودروسازان مطرح جهانی، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند که یکی از این محصولات سراتو سایپا است.

این محصول سایپا یک خودرو اصالتا کره‌ای بوده که چند سالی است توسط این خودروسازی مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌شود. از آنجا که بسیاری از مشتریان ایرانی تمایل بع خرید محصولات داخلی از جمله سراتو سایپا هستند، بنابراین در این مقاله قصد داریم تا به مزایا و معایب این محصول داخلی بیشتر اشاره کنیم. بدین ترتیب خوانندگان می‌توانند با اطلاعات بیشتری دست به خرید بزنند.

سراتو سایپا را بیشتر بشناسیم

قبل از آنکه بخواهیم به معایب و مزایای سراتو سایپا بپردازیم، بد نیست این خودرو را معرفی کرده و مشخصات فنی آن را شرح دهیم. این خودرو اصالتا محصول کره جنوبی بوده که سال طراحی آن به سال 2008 برمی‌گردد. تا کنون مدل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده که شرکت سایپا بیشتر بر روی عرضه نسل دوم آن تمرکز کرده است. سراتو سایپا دارای حجم موتور 1998 سی سی به صورت 4 سیلندر 16 سوپاپه است.

حداکثر قدرت این محصول سایپا 156 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 194 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه است. همچنین شتاب صفر تا 100 آن چیزی در حدود 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت است. از دیگر مشخصات فنی سراتو سایپا می‌توان به جعبه دنده 6 سرعته خودکار، مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر و در نهایت وزن 1293 کیلوگرم اشاره کرد.

سراتو سایپا همچنین دارای آپشن‌ها و امکانات متعددی از قبیل ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، چراغ مه‌شکن، آیینه‌های برقی، کروز کنترل و برخی موارد دیگر است. در ادامه به مزایا و معایب سراتو سایپا اشاره می‌کنیم.

با مزایای سراتو سایپا بیشتر آشنا شویم

در میان خوردوهای داخلی یک سری از ویژگی‌های مثبت دیده می‌شود که اکثر خودروها از آن برخوردار هستند. یکی از مهم‌ترین مزایای خودروهای داخلی که سراتو سایپا نیز از آن مستثنی نیست، قیمت پایین آن است. با این حال، این محصول سایپا مزایای دیگری نیز دارد که به آنها اشاره می‌کنیم.

فضای مناسب داخل کابین: این خودرو دارای طول 4530 و عرض 1775 است. همچنین ارتفاع آن نیز به میزان 1460 بوده که باعث شده این خودرو دارای فضای مناسبی در داخل کابین باشد. این مساله برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی که به دنبال مسافرت هستند، اهمیت دارد. البته اگر بخواهیم سراتو سایپا را با رقبا خارجی مقایسه کنیم، از این لحاظ چندان حرفی برای گرفتن ندارد. با این حال، باید قیمت پایین آن را نیز نسبت به رقبا خارجی در نظر گرفت.

13

طراحی عامه پسند: یکی دیگر از مزایای سراتو سایپا را می‌توان طراحی ظاهری به نسبت مناسب آن دانست. طراحان این خودرو تلاش کرده‌اند تا خودرویی را به بازار عرضه کنند که طراحی خارجی آن مورد پسند اکثر مشتریان باشد.

در واقع طراحی خارجی سراتو به نحوی است که بخش قابل توجهی از مشتریان فارغ از جنسیت یا سن به آن علاقمند می‌شوند. این در حالی است که اکثر خودروها به نحوی طراحی می‌شوند که یک طیف سنی خاص به خرید آن تمایل داشته باشند. با این حال، نمی‌توان طراحی آن را خالی از عیب دانست.

طراحی داخلی به نسبت مناسب: اگرچه برخی اعتقاد دارند که سایپا از متریال نه چندان با کیفیت در ساخت قطعات داخل کابین استفاده کرده، اما با این وجود طراحی داخلی این خودرو جذابیت‌های خاص خود را دارد. به نحوی که نسبت به قیمت آن، فرد با یک طراحی داخلی قابل قبول روبرو خواهد شد.

معایب سراتو سایپا را بیشتر بشناسیم

خودرو سراتو سایپا خالی از نقاط ضعف نیست. همانطور که سایر خودروهای داخلی نیز از یک سری نقاط ضعف مشترک از جمله کیفیت پایین قطعات به کار رفته در ساخت خودرو رنج می‌برند. برخی از معایب سراتو سایپا به صورت زیر است:

حذف برخی آپشن‌ها: واقعیت آن است که سراتو سایپا با سراتو وارداتی تفاوت‌هایی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب سراتو سایپا نسبت به نسخه وارداتی آن، حذف برخی از آپشن‌ها و امکانات است. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به سانروف، گرمکن صندلی، سنسور دنده عقب، استارت دکمه‌ای و برخی موارد دیگز اشاره کرد.

کیفیت پایین قطعات به کار رفته: یکی دیگر از معایب این خودور می‌توان به کیفیت پایین قطعه به کار رفته در ساخت آن اشاره کرد که بسیاری از خودورهای مونتاژ داخل نیز از این نقطه ضعف رنج می‌برند. در خصوص سراتو سایپا می‌توان به طور مخصوص به کیفیت پایین متریال به کار رفته در ساخت قطعات داخل کابین اشاره کرد. چرا که بسیاری از آنها از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند.

نفوذ صدا به داخل کابین: از جمله معایب دیگر سراتو سایپا می‌توان به نفوذ صدا به داخل کابین اشاره کرد. بسیاری از رانندگان این خودرو معمولا به خاطر این ویژگی منفی در سفرهای طولانی مدت اذیت می‌شوند. البته این نقطه منفی نیز در بسیاری از خودروهای داخلی مشترک بوده و تنها مخصوص سراتو سایپا نیست.

نقاط ضعف ایمنی: اگرچه برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که سایپا تلاش کرده تا یک خودرو با ایمنی مناسب ارائه دهد، با این حال می‌توان برخی نقاط ضعف در این خصوص را نام برد. از جمله این نقاط ضعف می‌توان به ترمز این خودرو اشاره کرد. سراتو سایپا دارای ترمز عقب کاسه‌ای است که یک نقطه منفی برای آن تلقی می‌شود.

چرا که بسیاری از خودروهای هم‌رده سراتو سایپا هم در قسمت عقب و هم در قسمت جلو دارای ترمز دیسکی هستند. البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که به طور کل این محصول سایپا دارای ایمنی قابل قبولی بوده و از این لحاظ مشکل چندانی ندارد.

12

کلام آخر

در این مقاله به نقاط ضعف و قوت سراتو سایپا در موارد متعدد اشاره کردیم. با استفاده از این اطلاعات و همچنین با بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید در خصوص خرید یا عدم خرید این خودرو داخلی تصمیم‌گیری کنید. در این خصوص بهتر است با افرادی که پیش‌تر از این خودرو استفاده کرده‌اند، حتما نظرخواهی کنید.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.