| کد خبر: 248370 |

هفت ویژگی زیباترین ایستگاه های بی آر‎تی جهان

بسیاری از مردم هنوز به خوبی نمی دانند چه تفاوت هایی میان اتوبوس های بی آرتی و اتوبوس های معمولی وجود دارد، حال آن که طراحی ایستگاه های بی آرتی در بعضی از نقاط دنیا به حدی شگفت انگیز است که به خوبی این تمایز را به تصویر می کشد.

تین نیوز

بسیاری از مردم هنوز به خوبی نمی دانند چه تفاوت هایی میان اتوبوس های بی آرتی و اتوبوس های معمولی وجود دارد، حال آن که طراحی ایستگاه های بی آرتی در بعضی از نقاط دنیا به حدی شگفت انگیز است که به خوبی این تمایز را به تصویر می کشد.

به گزارش  تین نیوز، بسیاری از شهرنشینان بر این باور هستند که بی آرتی ها تنها اتوبوس هایی با کیفیت بالاتر نسبت به اتوبوس های معمولی است، با این حال یکی از مهم ترین ویژگی های اتوبوس های تندرو ی شهری، طراحی متمایز ایستگاه های آن ها است. در واقع، چنانچه تفاوتی میان ایستگاه های اتوبوس های بی آرتی و اتوبوس های معمولی در شهرها وجود نداشته باشد، آن گاه تنها برتری اتوبوس های تندرو در مقایسه با نوع معمولی آن ها ممکن است به سرعت بیشتر بی آرتی ها نسبت داده شود.

مدیران در بسیاری از شهرهای جهان، ایستگاه های اتوبوس های بی آرتی را بسیار شگفت انگیز طراحی می کنند که همین امر، ارائه خدمات ویژه را به مسافران می طلبد. در این ایستگاه ها، اغلب مسافران مدت زمان انتظار کوتاه تری را تجربه می کنند، ضمن این که طراحی زیبای این ایستگاه ها، شهرنشینان را به قدم زدن برای تماشای آن ها سوق می دهد. در ادامه به معرفی ویژگی های بهترین ایستگاه های بی آرتی جهان پرداخته می شود که می تواند به عنوان الگوهایی برای طراحی ایستگاه های سراسر دنیا عمل کند.

سرمایه گذاری برای احداث ایستگاه های بی آرتی زیبا

مدیران در بسیاری از شهرهای جهان و به ویژه شهرهای آمریکایی اغلب سرمایه هایی میلیاردی را صرف احداث ایستگاه های مترو و راه آهن می کنند و کم ترین توجه را در طراحی ایستگاه های بی آرتی به کار می گیرند. این در حالی است که معماران در طراحی زیباترین و بهترین ایستگاه های بی آرتی جهان مانند ایستگاه TransOeste در ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، سرمایه های زیادی را صرف چشم اندازهای ایستگاه می کنند.

ایستگاه اتوبوس  ریو دو ژانیرو

برخورداری از سبک متمایز در طراحی

بدیهی است که هر چه سبک طراحی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی خاص تر باشد، سیستم حمل ونقل آن ها در نظر مردم به یاد ماندنی تر خواهد بود. به عنوان مثال، ایستگاه بی آرتی Rea Vaya در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی از ایستگاه های شیشه ای به سبک مدرن برخوردار است که به آن ها چشم اندازهایی زیبا بخشیده است و به واسطه همین ویژگی، مسافران بسیاری را به عبور و مرور از طریق آن ها دعوت می کند.

ایستگاه بی آر تی ژوهانسبورگ

پهن، روشن و ایمن در مقابل تغییرات اقلیمی

بهترین ایستگاه های بی آرتی جهان معمولاً از عرض کافی، روشنایی زیاد و ایمنی کامل در مقابل تغییرات آب و هوایی یا بارش باران و تابش خورشید برخوردار است. امنیت در مقابل جرایم از طریق نصب درهای ورودی خاص از دیگر ویژگی های منحصربه فرد این ایستگاه ها به حساب می آید که آن ها را از ایستگاه های اتوبوس های معمولی شهری متمایز می کند. وجود سایبان ها و حتی فضاهای سر پوشیده بسیاری از ایستگاه های بی آرتی به حفظ مسافران در مقابل تابش نور خورشید یا بارش باران و برف به محبوبیت آن ها در مقایسه با ایستگاه های اتوبوس می افزاید.

ایستگاه بی آر تی

تسهیل سوار شدن مسافران به اتوبوس ها

مسافرانی که قصد جابه جایی از طریق اتوبوس های بی آرتی را دارند می توانند قبل از ورود به ایستگاه، هزینه سفر خود را پرداخت کنند و از درهای بیشتری برای ورود به محل سوار شدن بر اتوبوس ها بهره بگیرند. به عبارت دیگر، ایستگاه های اتوبوس های بی آرتی ساختاری شبیه به ایستگاه های قطار با ورودی های متعدد دارد و همین ویژگی سفر را برای کاربران تسهیل می کند. سیستم Metroplus در مدلین کلمبیا از بهترین نمونه ایستگاه های بی آرتی جهان از حیث تسهیل ورود به محل سوار شدن به خودروها محسوب می شود.

ایستگاه اتوبوس کلمبیا

ارائه اطلاعات به روز در زمان واقعی به مسافران

در ایستگاه های بی آرتی برتر جهان، همواره اطلاعات مربوط به سفرها به روز می شود که این قابلیت، نبود اطمینان کافی میان مسافران را به حداقل می رساند و رضایت سفر را برای آن ها افزایش می دهد. در سفرهای طولانی به واسطه ارائه اطلاعات زمان واقعی از سفر و مقاصد، همواره بر تعداد مسافران اتوبوس های بی آرتی افزوده می شود که این ویژگی نیز اتوبوس های تندرو را از اتوبوس های معمولی متمایز می کند.

اتوبوس تندرو

امکان یکپارچه سازی با سیستم دوچرخه سواری

چنان چه یک ایستگاه بی آرتی به خوبی طراحی شده باشد، از فضاهای اختصاصی برای پارک دوچرخه ها برخوردار است که این قابلیت به جذب دوچرخه سواران برای پایان سفر خود از طریق این اتوبوس ها منجر می شود. بسیاری از ایستگاه های بی آرتی معروف جهان دارای پارکینگ دوچرخه نیست، با این حال در نزدیک ترین فاصله به ایستگاه های دوچرخه های اشتراکی نصب شده است.

ایستگاه دوچرخه

ایستگاه های بی آرتی اغلب در وسط خیابان ها احداث می شود

متفاوت با ایستگاه های اتوبوس های معمولی که در حاشیه خیابان ها نصب می شود، ایستگاه های بی آرتی اغلب در وسط خیابان ها قرار می گیرد که این نوع موقعیت، کارایی آن ها را بهبود می بخشد. از مهم ترین مزایای این ویژگی می توان به مقرون به صرفه بودن نصب آن ها اشاره کرد به این صورت که به جای ایجاد دو ایستگاه جدا از هم برای رفت و آمد، تنها یک ایستگاه دوطرفه در وسط خیابان نصب می شود.

ایستگاه بی آر تی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.