| کد خبر: 245409 |

فیلم| روشی جدید برای مقابله با زورگیری

مردم برزیل با مصوبه دولت می توانند همه زورگیران و خفتگیران را به قتل برسانند.

تین نیوز

پس از آنکه دولت برزیل به مردم اجازه برخورد و حتی قتل زورگیران موتورسوار را داد، ویدیوهای این حرکت قانونی که حاکی از شدت تقابل مردم با متخلفان است، در فضای مجازی به طور روزمره منتشر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از رادار اقتصاد، در ویدیویی که در شهرهای مختلف برزیل ضبط شده، مردم این کشور با مصوبه دولت می توانند همه زورگیران و خفتگیران را به قتل برسانند.

مجوز صادره از سوی دولت برزیل، دست مردم را برای برخورد با سارقان در صحنه های خفت گیری و زورگیری باز گذاشته است.

یکی از خبرگزاری های رسمی بزریل نوشت: در برزیل هنگام انجام سرقت های مسلحانه از چاقو دو تا سه برابر سلاح گرم استفاده می شود. 

تمرکز بیشتر تحقیقات در مورد سرقت مسلحانه، استفاده از اسلحه است. در آمریکای شمالی، سلاح گرم در بیش از ۶۰ درصد از کل سرقت های مسلحانه بکار گرفته می شود. با این حال، در برزیل، سلاح گرم در کمتر از ۳۰ درصد از کل سرقت های مسلحانه دخیل است. این ارقام به این معنی است که استفاده از چاقو باید به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود و کار مشترکی برای جلوگیری از استفاده چاقو انجام شود.

یک استدلال نظری مطرح شده است که برزیل دارای سطوح نسبتاً پایینی از استفاده از سلاح گرم در سرقت مسلحانه است زیرا اسلحه به راحتی در دسترس نیست و قوانین مربوط به سلاح گرم موثر است.

این مبنای این استدلال را فراهم می کند که افزایش استفاده از سلاح های دیگر مانند چاقو ناشی از فقدان بکارگیری اسلحه در سرقت است.

یکی دیگر از رویکردهای نظری، مجرمان را به عنوان انتخاب های کاملاً مشخصی در استفاده از سلاح ترسیم می کند. این استدلال نشان می دهد که عاملان سرقت مسلحانه با چاقو، جدیت مجازات های مرتبط با استفاده از سلاح گرم را در نظر می گیرند و آگاهانه تصمیم می گیرند که از چاقو استفاده کنند تا از مجازات های بیشتر مرتبط با استفاده از سلاح گرم جلوگیری کنند.

به طور خلاصه، دو روند مهم در حال وقوع است. اولا، سرقت مسلحانه در حال افزایش است و با افزایش استفاده از سلاح های غیر از سلاح گرم انجام می شود.

ثانیاً، می توان شک کرد که دلیل افزایش استفاده از چاقو در سرقت مسلحانه ماهیت پیچیده ارتباط بین در دسترس بودن و قصد است. داده های مورد استفاده برای ترسیم این نکته ناقص و خیلی مشخص نیستند. برای بهبود ظرفیت توسعه راهبردهای پیشگیری از جرم موثر و هدفمند، هنوز باید به سوالات مهم پاسخ داده شود.

بر این اساس باید به این سوال پاسخ داد. چه راهکار فراگیری برای مقابله قاطع با زورگیران عمدتا موتورسوار که امنیت روانی جامعه و جان و مال مردم را مورد هدف قرار می دهند، وجود دارد؟  

فیلم پیوست مربوط به مقابله مردم برزیل با زورگیران است:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.