| کد خبر: 238810 |

◄ فیلم| خلاصه ای از دلایل وقوع حادثه متروی تهران_کرج

در فیلم پیوست خلاصه ای از دلایل وقوع حادثه مترو کرج شرح داده شده است.

تین نیوز

صبح روز اول دی ماه 1400 ، حوالی ایستگاه چیتگر در مسیر متروی تهران_کرج، 2 قطار رفت و برگشت با یکدیگر برخورد کردند که این حادثه موجب مصدومیت ۲۰ نفر از مسافران مترو شد.

به گزارش تین نیوز، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آنچه که برای قطار‌های مترو در خط پنج پیش آمده درواقع روالی است که در طی سالیان رخ داده است؛ بنابراین مدیران ادوار مختلف در بروز این حادثه و وضعیتی که امروز مترو دارد مسوول هستند.

سید علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص علل و عوامل بروز این حادثه به میزان گفت: در جلسه‌ی اخیر شورای شهر هم معاون حمل و نقل شهرداری و هم مدیرعامل مترو شرکت داشتند. هر دوی این بزرگواران توضیحات مفصلی درباره علت این حادثه‌ای که اتفاق افتاده ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: درباره‌ چرایی وقوع این حادثه دو عامل نقش داشته است. یعنی هم خطای انسانی در این حادثه نقش داشته و هم اینکه در بخش‌ هایی با مشکلاتی در زمینه فرسودگی ناوگان و کمبود تجهیزات مواجه هستیم که این مسئله هم در بروز این حادثه نقش داشته است.

وی ادامه داد: البته طبق گزارشی که مدیرعامل مترو داده اند در این حادثه‌ خاص، بیشترین وزن ظاهرا به خطای انسانی بر می‌گردد. طبق گزارش کارشناسی کمیته‌ بررسی سوانح انجام داده و اعلام شده اگر راهور قطار سیستم محافظت خودکار قطار را از مدار خارج نکرده بود قطار به مسیری که امکان برخورد با قطار همجوار را داشته باشد نمی‌ رفت.

در فیلم پیوست گزارشگر صدا و سیما خلاصه ای از دلایل وقوع این حادثه را شرح داده است:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.