| کد خبر: 231970 |

◄ تاثیر استفاده از کمربند ایمنی در حوادث

کارشناسان راهنمایی و رانندگی استفاده از کمربند ایمنی را یکی از مهمترین عوامل نجات جان سرنشینان خودرو در هنگام بروز حوادث رانندگی عنوان می کنند.

تین نیوز

کارشناسان راهنمایی و رانندگی استفاده از کمربند ایمنی را یکی از مهمترین عوامل نجات جان سرنشینان خودرو در هنگام بروز حوادث رانندگی عنوان می کنند.

به گزارش تین نیوز، بر همین اساس پلیس راهنمایی فیلمی با هدف فرهنگ سازی در بین کاربران حمل و نقل عمومی منتشر کرده و در آن تاثیر کمربند ایمنی را هنگام بروز حوادث رانندگی نشان داده است.

این فیلم که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تولید و در فضای مجازی منتشر شده، مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، شاید یادآوری این نکته بد نباشد که در شهریور ماه 1396 (10 شهریور)، اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در نزدیکی روستای قلعه بیابان داراب واژگون شد که به دنبال آن تعدادی از دانش آموزان نخبه کشته شدند.

در آن زمان و پنج روز پس از حادثه (15 شهریور)  محمد حسین حمیدی رئیس‌ وقت پلیس راه کشور به روزنامه شرق گفته بود: مسلم شده که نبستن کمربند ایمنی باعث تشدید تلفات در این حادثه شده است.

عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی نیز در جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها عنوان کرده بود: در این حادثه براساس آنچه تا این لحظه ارائه ‌شده است، به نظر می‌رسد اتوبوس از نظر فنی مشکلی نداشته و ضوابط و مقررات هم برای صدور صورت‌ وضعیت رعایت شده است. همچنین جاده مشکل نداشته و پلیس راهور نیز وظایف خود را به‌طور کامل انجام داده است.

وزیر  وقت راه و شهرسازی با توجه به اینکه اتوبوس به دلیل نداشتن سرعت بالا غلت نزده و فقط به پهلو روی زمین کشیده شده است، گفته بود: اگر سرنشین‌ها کمربندهای ایمنی خود را بسته بودند قاعدتا میزان تلفات و صدمات بسیار محدودتر و کنترل‌ شده‌تر بود؛ و این همان مسئله‌ای است که نشان می‌دهد مجدد باید تأکید شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.