ساخت پلهای معلق همیشه سخت و پیچیده بوده است. حال اگر این پل بر روی دریا زده شود و دهانه آن 4200 فوت باشد شرایط بسیار پیچیدهتر میشود.
ساخت پلهای معلق همیشه سخت و پیچیده بوده است. حال اگر این پل بر روی دریا زده شود و دهانه آن 4200 فوت باشد شرایط بسیار پیچیدهتر میشود.
28 مه ۱۹۳۷ پل گلدنگیت رسماً در سانفرانسیسکو افتتاح شد. گلدنگیت (دروازه طلایی) پلی معلق در دهانه شمالی شبهجزیره سانفرانسیسکو و روی اقیانوس آرام است که این شهر را به مارینکانتی متصل میکند. دهانه پل معلق گلدنگیت طولانیترین دهانه در بین پلهای سراسر جهان و فاصله آن بیش از ۴۲۰۰ فوت است. این پل بهعنوان نماد بینالمللی سانفرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا به رسمیت شناختهشده است.
رنگ این پل با مشاوره یکی از معمارهایش به نام ایروینگ مورو، نارنجی مایل به قرمز انتخابشده است، چون بارنگهای محیط ترکیب نمیشود و در مه نیز میتوان بهخوبی آن را تشخیص داد.
اولین بار در سال ۱۹۱۶ جوزف اشتراوس این ایده را مطرح کرد که میتوان با هزینهای در حدود ۳۰ میلیون دلار پل معلقی ساخت و در سال ۱۹۲۱ طرح نهایی خود را برای گرفتن تأییدیه به شهروندان و مسئولان ارائه کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در نوامبر ۱۹۳۰ شش شهرستان از شمال کالیفرنیا ازجمله مارینکانتی و سانفرانسیسکو نیز به نفع این طرح رأی دادند و سرانجام در ۱۲ نوامبر در ساعت ۳ بعدازظهر ساخت این پل به تصویب دولت رسید و مردم مارینکانتی با بستن فروشگاهها و تعطیلی کارهای خود این واقعه را جشن گرفتند. ساخت رسمی این پل در تاریخ ۵ ژانویه ۱۹۳۳ آغاز شد و چهار سال و نیم به طول انجامید.
این پل معلق بهعنوان یکی از عجایب هفتگانه مدرن در جهان شناخته میشود و نوعی الگو برای مهندسی پلهای معلق در سراسر جهان است.
مدیرعامل راه آهن، با حضور در ایستگاه رشت از بندرکاسپین بازدید کرد.
مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴، در استانهای گیلان و مازندران بارش باران، رعد و برق،…
مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه را اعلام کرد.
شهروند خبرنگار تین نیوز تصاویری از وضعیت حمل بار در آزادراه هشتگرد به سمت کرجیکی از پرترددترین آزادراه های کشور ارسال…
در این اینفوگرافیک پروژه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که در هفته دولت ۱۴۰۴ افتتاح شده به نمایش درآمده است.