| کد خبر: 255871 |

مقایسه سرویس مدارس در چین و ایران؛ اتوبوس برقی در برابر ون دهه ۸۰

با معرفی اتوبوس برقی بی وای دی به عنوان سرویس مدارس در کشور چین، به فکر آن افتادیم که سرویس مدرسه در چین و ایران را با هم مقایسه کنیم.

تین نیوز

با معرفی اتوبوس برقی بی وای دی به عنوان سرویس مدارس در کشور چین، به فکر آن افتادیم که سرویس مدرسه در چین و ایران را با هم مقایسه کنیم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، پیشرفت صنعت خودروسازی چین تقریبا به تمام جهان ثابت شده. اگر این موضوع را قبول ندارید، بی وای دی S6 و بی وای دی یانگ وانگ U8 را کنار هم بگذارید تا بهتر متوجه شوید. استفاده از این خودروها در خیابان های چین، کاملا طبیعی شده است؛ اما تا به حال فکر کرده اید که  کودکان چینی  با چه چیزهایی به مدرسه می روند و  بچه های ایرانی  چه چیزی سوار می شوند؟ در ادامه سعی می کنیم تا یکی از جذاب ترین سرویس های مدارس در چین را در کنار سرویس مدرسه ایران بگذاریم و تفاوت ها را به شما نشان دهیم.

مقایسه سرویس مدارس در چین و ایران

اتوبوس برقی بی وای دی Type D، سرویس مدرسه در چین است

سرویس مدارس ایران و چین

اتوبوس برقی بی وای دی که اکنون به عنوان سرویس مدارس در کشور چین استفاده می شود، از رنگ زرد بهره می برد که دقیقا امضای اتوبوس مدرسه در کشور آمریکا است. این اتوبوس می تواند تا  ۸۴ دانش آموز  (به علاوه راننده) را داخل خود جای دهد.

سرویس مدارس ایران و چین

طول اتوبوس برقی بی وای دی با نام تایپ D، بین 11 تا 12.3 متر متغیر است و فاصله محورهای آن هم به عدد 7 متر می رسد. از آن جایی که این اتوبوس موتور دیزلی یا گازسوز ندارد، فضای عقب آن تقریبا خالی است و طراحان تا جای ممکن، محورها را از هم دور کرده اند تا فضای داخل اتوبوس بیشتر شود.

سرویس مدارس ایران و چین

توان اتوبوس برقی بی وای دی Type D هم از دو موتور “in Wheel” در محور عقبی تامین می شود که می تواند  ۴۰۲ اسب بخار  قدرت و  ۱۱۰۰ نیوتن متر  گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. وزن این اتوبوس هم به ۱۳ تن می رسد اما به راحتی می تواند تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را پر کند.

سرویس دانش آموزان ایران چین

نیروی این موتورها از پکیج باتری های غول پیکر ۲۵۵ کیلووات ساعتی تامین می شود که به لطف این باتری ها، اتوبوس برقی مدرسه بی وای دی می تواند در هر بار شارژ شدن، تا  ۲۵۰ کیلومتر  را یک نفس طی کند. همچنین شارژ شدن آن ها هم با شارژرهای سریع DC فقط  ۲ ساعت و نیم  طول می کشد و این عدد با شارژرهای معمولی AC به 12 ساعت و نیم می رسد. این باتری ها، همان باتری های «لیتیوم آهن فسفات» معروف BYD هستند که نسبت به اتوبوس های دیزلی و سنتی، مصرف انرژی را تا  ۶۰ درصد  کاهش می دهند.

استفاده از آخرین نسل سیستم تعلیق و سیستم های نظارتی

سرویس دانش آموزان ایران چین

چینی ها به قدری به راحتی دانش آموزان خود اهمیت می دهد که  سیستم تعلیق بادی  را در اتوبوس برقی مدارس خود استفاده کرده اند تا هیچ کدام از ضربه های ناشی از جاده و مسیر، به داخل کابین وارد نشود. سیستم های سنتی مثل تجهیزات روغن کاری و موتور بزرگ دیزلی هم حذف شده اند و سیستم تعلیق قدیمی هم که دیگر وجود ندارد؛ نتیجه؟ به ارتفاع کف اتوبوس از سطح زمین توجه کنید. همچنین امکانات ایمنی در این اتوبوس شامل موارد زیر می شوند:

  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC

  • دستیار جلوگیری از تصادف به همراه ترمز اضطراری

  • دوربین ۳۶۰ درجه

  • رادار تشخیص عابرین پیاده و نقطه کور

  • تابلوی مکانیکی STOP برای پیاده شدن دانش آموزان با رادار تشخیص ترافیک مسیر

  • کمربند سه نقطه ای IMMI

  • صندلی کودک و صندلی مخصوص افراد معلول و ناتوان

سرویس مدارس در ایران

اتوبوس مدرسه در ایران آن چنان معنا ندارد و بیشتر با سرویس مدارس طرف هستیم و اصلا روی این موضوع، زیاد سخت گیری نمی شود. شما با یک ماشین سواری و هماهنگی با اولیا دانش آموزان و کادر مدرسه، می توانید به راننده سرویس تبدیل شوید. علاوه بر خودروهای سواری، مینی ون های نارون، وانا و دلیکا که عمر آن ها به دهه ۸۰ (بین ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹) می رسد هم از اصلی ترین وسایل نقلیه در سرویس مدارس ایران به شمار می آیند. مینی بوس های ایویکو سایپا، هیوندای و مینی بوس سحر از بهمن دیزل هم معمولا جلوی در مدرسه ها دیده می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    مقایسه عجیب و 100 درصد اشتباه به دلایل واضح :
    1 . دلایل اقتصادی : چین دیگر بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و غیررسمی قدرت نخست دنیاست اندازه اقتصاد چین برابر است با 14.5 تریلیون دلار و اندازه اقتصاد ایران در بهترین حالت برابر است با 425 میلیارد دلار ! خب برای چینی ها سخت نیست که سرمایه گذاری کلان و تولید گسترده داشته باشند اما ما همین اتوبوس را بخواهیم تولید کنیم باید دنبال سرمایه گذار بدوییم و تهش تیراژ تولید به یک سی ام نیاز را هم نخواهیم داشت ! درواقع ایران بماند , به جز 2 3 کشور در در دنیا , قدرت و توانایی هیچ کشوری را نمی شود با چین مقایسه کرد .
    2 . دلایل علمی توسعه ایی : این مورد هم از اقتصاد و جمعیت و فرهنگ کار و تلاش فوق العاده چینی ها و در عین حال انتظارات کم این ها می آد که باز در دنیا کم نظیر است چینی ها برای دهه ها کپی کار بودند اما امروز قدرت علمی فناوری دنیا هستند همین BYD , محصولاتش در خیابان های شهرهای ژاپن تا خیابان های شهرهای آمریکایی هست یعنی ژاپنی ها که می گویند غول فناوری هم هستند باز از محصولات BYD چین استفاده می کنند
    چه انتظار عجیب غریبی از ایران دارید ؟ ما در آینده , اتوبوس های برقی با عمق داخلی سازی بالا را هم خواهیم ساخت چنانکه از چند ماه دیگر قطار ایرانی مترو با عمق داخلی سازی بالا به تولید خواهد رسید چنانکه خیلی چیزهای دیگر را هم تولید کردیم اما انتظار نداشته باشید که ایران و چین سایه به سایه هم حرکت کنند ! توان چینی ها در هر زمینه ایی حداقل 30 برابر ماست .