| کد خبر: 255661 |

رونمایی از خودرو جدید شرکت منصوری

به تازگی شرکت منصوری از یک پروژه جدید دیگر رونمایی کرده است. این پروژه که P۹۰۰ نام دارد، براساس شاسی بلند محبوب و پرطرفدار مرسدس AMG G۶۳ توسعه پیدا کرده و هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر فنی از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است.

تین نیوز

به تازگی شرکت منصوری از یک پروژه جدید دیگر رونمایی کرده است. این پروژه که P۹۰۰ نام دارد، براساس شاسی بلند محبوب و پرطرفدار مرسدس AMG G۶۳ توسعه پیدا کرده و هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر فنی از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است. به لطف بازنگری های منصوری، این شاسی بلند لوکس حالا صفر تا صد را در عرض فقط ۳.۵ ثانیه طی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، منصوری P۹۰۰ به خاطر رنگ فوق العاده متمایز خود از کیلومترها دورتر هم قابل تشخیص است! این رنگ از شنزارها اقتباس شده و جلای خاصی دارد. استفاده از رنگ مشکی در کنار این رنگ، کنتراست بسیار زیبایی را پدید آورده است. طبق رسم دیرینه منصوری، قطعات مشکی رنگ جنسی از فیبر کربن دارند.

تیونر معروف جهان خودرو، در پروژه P۹۰۰ یک کیت بدنه اختصاصی برای مرسدس AMG G۶۳ طراحی کرده است. این کیت شامل سپرهای جلو و عقب، رکاب های جانبی، لبه گلگیرها، کاپوت، باله عقب و چند قطعه تزئینی دیگر می شود. مکمل جذابیت این کیت، رینگ های حجیم ۲۴ اینچی هستند که ساختاری یکپارچه دارند.

وقتی یک ایرانی هنر ماشین‌سازی را به اوج می‌رساند/ عکس

مشخصات فنی منصوری P۹۰۰

به سراغ پیشرانه می رویم؛ با بازنگری ها و بهینه سازی مهندسین منصوری، موتور ۴ لیتری V۸ و توئین توربوی P۹۰۰ یا مرسدس AMG سابق، توانایی تولید ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید این موتور در شرایط استاندارد ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

با اتکا به این خروجی بسیار بالا، منصوری P۹۰۰ صفر تا صد را در عرض فقط ۳.۵ ثانیه طی می کند. حداکثر سرعت آن هم حالا به ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. برای مقایسه باید گفت مرسدس AMG G۶۳ شتابی برابر با ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۱۳۰ مایل یا ۲۱۰ کیلومتر دارد.

همانند پروژه های اخیر، درباره قیمت این پروژه نیز اطلاعاتی در دست نیست، ولی مسلماً امضای منصوری پای آن برای مشتریان بالقوه گران تمام می شود! گفتنی است مرسدس خود را برای معرفی نسخه به روزشده از G کلاس آماده می کند.

تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند که در این نسخه نمای روبه رو و عقب دستخوش تغییراتی خواهند شد. از اصلی ترین تغییرات باید به بازطراحی گرافیک چراغ های جلو اشاره کنیم. این نسخه با آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت MBUX به فروش خواهد رسید.

وقتی یک ایرانی هنر ماشین‌سازی را به اوج می‌رساند/ عکس

علاوه براین باید گفت نسخه تمام الکتریکی G کلاس نیز در راه است. این نسخه EQG نام دارد و سال آینده وارد بازار می شود. از لحاظ طراحی، این نسخه شباهت زیادی به مدل فعلی دارد، اما در بخش فنی، این نسخه از شاسی نردبانی بزرگ تری بهره می برد. ضمن اینکه هر یک از چرخ ها به یک موتور برقی مستقل متصل هستند. مجموع قدرت این موتورها چیزی بین ۶۰۰ الی ۶۷۰ اسب بخار برآورد می شود. باتری هم پیمایش ۳۱۰ مایل مسافت یا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است مرسدس بنز چندی پیش با تولید یک نسخه ویژه، دستیابی به رکورد ساخت ۵۰۰ هزار دستگاه G کلاس را جشن گرفت. این شاسی بلند نمادین از سال ۱۹۷۹ روی خط تولید قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.