| کد خبر: 254532 |

سامانه رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی

◄ معرفی سامانه ملی سفر؛ سامانه رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی

سامانه ملی سفر، مرجع رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی است که به همت ستاد مرکزی خدمات سفر فعال شده است و اطلاعات جامع گردشگری و پاسخگویی به شکایات را در بر می گیرد.

تین نیوز

سامانه ملی سفر، مرجع رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی است که به همت ستاد مرکزی خدمات سفر فعال شده است و اطلاعات جامع گردشگری و پاسخگویی به شکایات را در بر می گیرد. 

به گزارش تین نیوز، سامانه ملی سفر به آدرس الکترونیکی https://09629.ir/ می تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه ها در راستای جلب رضایت مردمی و تکریم گردشگران و هموطنان باشد و اگر این امکان در سایر ارگان ها نیز به وجود بیاید، زمینه مناسبی برای رسیدگی به شکایات مردمی و اعتماد به دستگاه ها را فراهم کند.

سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ در حوزه ثبت و پیگیری شکایات مردمی به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشد و مسافران و گردشگران نوروزی می توانند به غیر از مراجعه به سایت   https://09629.ir/ با تماس با شماره 09629 با کسب اطلاعات گردشگری شکایات خود را نیز مطرح کنند.
همچین در این سامانه جهت ارتباط گردشگران خارجی و توریست ها به منظور دریافت راهنمایی های لازم در حوزه مراکز گردشگری، ظرفیت های اقامتی و هتل ها، اطلاعات راه ها ، وضعیت آب و هوایی و … به زبان انگلیسی در اختیار گردشگران قرار گرفته است. 
گردشگران خارجی هم مانند مسافران ایرانی می توانند از طریق این سامانه شکایات و انتقادات های خود در حوزه تاسیسات گردشگری و تمامی موضوعات مرتبط با خدمات سفر را همراه با ارسال عکس و فیلم، ثبت و پیگیری کنند.
همچنین گردشگران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات گمرکی و یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و … در هر نقطه از ایران با سامانه ملی سفر تماس بگیرند.
در این سامانه اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در زمینه جاذبه های گردشگری، اماکن اقامتی و پذیرایی، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، آب و هوا، اطلاعات راه ها، پمپ بنزین، مراکز خدمات رفاهی بین راهی ، بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی و امداد خودرو و همچنین درخواست گواهینامه رانندگی بین المللی آنلاین را در اختیار آنان قرار داده و شکایات، انتقادات و پیشنهادهای آنان را به ثبت می رساند.

جهت مطالعه دستورالعمل اجرایی سامانه ثبت شکایت و تقدیر 0929 اینجا کلیک نمایید. 

معرفی سامانه ملی سفر

معرفی امکانات سایت سامانه ملی سفر:

  • با انتخاب گزینه ثبت شکایات و یا گزینه تقدیر و تشکر از خاطره سازان سفر،  صفحه ای باز می شود که کاربران می توانند بر اساس گزینه انتخابی خود، با وارد کردن اطلاعات شخصی و  موضوع شکایت و یا تقدیر و شرح آن، شکایت و یا قدردانی خود را ثبت نمایند. 
  • با انتخاب گزینه اطلاعات راه ها، کاربر به صفحه مربوط به سامانه مرکز مدیریت راه ها www.141.ir انتقال داده می شود.. از طریق این سامانه می تواند از خدمات ارائه شده همچون اطلاع از مراکز اقامتی و تفریحی بین راهی، جایگاه های پمپ بنزین، مساجد و نمازخانه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، وضعیت آب و هوا ، کارگاه های جاده ای، مکان دوربین های نظارت تصویری و ترافیک آنلاین جاده ها در این سامانه مورد استفاده قرار دهد. 
  • با انتخاب گزینه اطلاعات تاسیسات اقامتی و پذیرایی کشور صفحه ای باز می شود که در این صفحه فهرست دفاتر مسافرتی، فهرست تاسیسات اقامتی، مراکز پذیرایی و همچین دسترسی به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگر (سادرا) در اختیار کاربر قرار می گیرد. 
  • با انتخاب گزینه آب و هوا، کاربر به سایت سازمان هواشناسی انتقال داده می شود. در این سامانه اطلاعات مرتبط با پیش بین آب و هوا، وضع هوای راه های کشور در دسترس مسافران قرار دارد. 
  • با انتخاب گزینه جاذبه های گرشگری، وارد سایت ویزیت ایران شده. در این سایت می توان به اطلاعات جامعی از جاذبه های گردشگری ایران، نقشه گردشگری ایران و ... دسترسی داشت. 
  • با انتخاب گزینه درخواست گواهینامه بین المللی آنلاین، به به سامانه صدور آنلاین اسناد رانندگی بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد می شویم . در این سامانه شهروندان تهرانی می توانند گواهینامه رانندگی بین المللی خود را بدون مراجعه حضوری  دریافت نمایند.
  • با انتخاب گزینه شماره تلفن دستگاه های خدمت رسان، تمامی شماره تلفن های ضروری در اختیار مسافران قرار می گیرد. 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.