| کد خبر: 247728 |

◄ فیلم | هایپر لوپ سفینه ای بر روی زمین

علم و تکنولوژی هر چه پیشرفته تر می شود، تاثیراتش را بر روی همه ی جوانب زندگی بشری به صورت پر رنگ تر با عرضه ی لوازم و وسایل جدیدتر برای سهولت درامور زندگی بشری، می گذارد.

تین نیوز
علم و تکنولوژی هر چه پیشرفته تر می شود، تاثیراتش را بر روی همه ی جوانب زندگی بشری به صورت پر رنگ تر با عرضه ی لوازم و وسایل جدیدتر برای سهولت درامور زندگی بشری، می گذارد.
به گزارش تین نیوز، امروزه گجت ها و وسایل هوشمند بسیاری برای سفر و گردشگری معرفی شده اند. یکی از این وسیله ها، هایپرلوپ  در بخش فناوری  است که نسل جدید وانقلابی در صنعت گردشگری و حمل و نقل ایفا کرده است.

ایلان ماسک، ایده های خلاقانه وگاهی فراتر از تصوری برای سفرهای فضایی و زمینی دارد. هایپر لوپ و سفینه های فضایی که بر روی زمین استفاده می شوند هم یکی از این پروژه های بلندپروازانه ی او است که حالا به عنوان تحولی در صنعت مسافربری و گردشگری، به حقیقت پیوسته است.

هایپرلوپ

ایلان ماسک از این پروژه در سال ۲۰۱۳ در برابر چشم همگان پرده برداری کرد و این خبر را داد که که نسل پنجم وسایل حمل و نقل گردشگری و مسافر بری در راه است. او هایپر لوکس را به عنوان انقلابی در این صنعت معرفی کرد و آن را در کنار کشتی، هواپیما، قطار و ماشین، پنجمین وسیله معرفی کرد.

هایپرلوپ به زبان ساده تر شامل لوله ای است که در آن مسافران و با حتی کالاها با استفاده از کپسول های خاص مسافرتی جا به جا می شوند. شیوه ی حرکت آن هم به این صورت است که قسمت دیواره ی داخلی این لوله ها در اثر فشار پایین هوا که در کمترین حد ممکن است، بر روی بالشتک هایی از هوا به سرعت حرکت می کنند.

کپسول هایپرلوپ

 سازندگان این وسیله درباره ی آن می گویند که برای شناساندن این وسیله در تمام جهان به ۲۰ سال زمان نیاز است تا همه ی دنیا آن را بشناسند و از آن استفاده کنند. طی این مدت هنگامی که سوار بر هواپیما می شوید، هرچقدر هم که این وسیله برای شما امن تر و آشنا تر به نظر برسد اما در نهایت به جا ی آسمان، همانند اسب بر روی زمین پیش می روید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.