| کد خبر: 245637 |

با حکم عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی

محمد رحمتی عضو هیات مدیر شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل شد

وزیر راه و شهرسازی مهندس محمد رحمتی را به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مشاور وزیر منصوب کرد.

وزیر راه و شهرسازی مهندس محمد رحمتی را به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مشاور وزیر منصوب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در این حکم تصریح کرده است: نظر به دانش و تجربه ارجمند در مسئولیت های پیشین و با توجه به پیشنهاد اینجانب و تصویب مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به سمت عضو هیأت مدیره این شرکت منصوب می شوید و افزون بر این جنابعالی سمت مشاور وزیر را نیز بر عهده دارید.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه این حکم تصریح کرده است: در انجام این ماموریت توجه شما و سایر اعضای هیأت مدیره را به نکات زیر جلب می کنم.
۱-بزرگترین و مهمترین پروژه های زیربنایی کشور در این شرکت انجام می شود، از همین رو انتخاب و تعریف صحیح پروژه ها، تشخیص صحیح اولویت ها با توجه به محدودیت منابع و غربالگری پروژه های موجود بر اساس شاخص های اهمیت، پیشرفت کار، قابلیت اتمام و تأمین منابع ضروری است.
۲- هیچ پروژه ای خارج از فرایند رقابت منصفانه نباید به هیچ پیمانکاری واگذار گردد. در این ارتباط تهیه سیاهه شرکتهای مهندسی صاحب صلاحیت توصیه می گردد.
۳-نحوه مدیریت حجم عظیم پروژه های زیربنایی که در آن شرکت صورت می گیرد می بایست منجر به ارتقای دانش مهندسی و بهبود فناوری در زمینه طراحی، ساخت، اجرا، نگهداری و بهره برداری آنها شود.
۴-مدیریت مهندسی، کیفیت، زمان و منابع در تک تک پروژه ها مورد انتظار است. این فرآیند به نحوی باید صورت گیرد که علاوه بر افزایش کارآیی شرکت موجب ارتقای مدیریت بنگاه های مهندسی طرف قرارداد آن شرکت نیز گردد.
۵-کمبود منابع در این شرایط سخت اقتصادی کشور ما را بر آن می دارد که تمام راه های تأمین منابع مالی بسته به شرایط پروژه ها مورد توجه قرار گیرد شامل روش های مشارکت عمومی خصوصی در قالب خرید خدمات نهایی، ساخت – بهره برداری و انتقال (BOT) ساخت – بهره برداری و مالکیت (BOO) تأمین مالی مستقیم از بازار سرمایه و تأمین مالی (فاینانس) خارجی.
۶-توجه به مدیریت مالی و همچنین مدیریت قراردادها با توجه به گردش مالی گسترده شرکت و اهمیت و تعدد قراردادهای منعقده در آن شرکت باید مورد توجه هیأت مدیره باشد.
۷-اصول حاکمیت شرکتی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، سازماندهی مناسب و نظام مدیریت منابع انسانی، مسائلی هستند که در مدیریت آن شرکت باید همواره مورد توجه هیأت مدیره شرکت باشد.
توفیق جنابعالی و همه اعضای محترم هیأت مدیره را در انجام مأموریت محوله از خداوند متعال خواهانم.

عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.