| کد خبر: 237345 |

◄ معرفی چند راه ساده برای استعلام خلافی خودرو

یکی از مهم‌ترین مسایلی که راننده هر خودرویی باید به آن توجه داشته باشد، اطلاع داشتن از موارد خلافی خودرو و پرداخت آن است.

تین نیوز

یکی از مهم ترین مسایلی که  راننده هر خودرویی باید به آن توجه داشته باشد، اطلاع داشتن از موارد خلافی خودرو و پرداخت آن است. برای هر راننده ای تجربه جریمه شدن و تخلف کردن گریزناپذیر است به همین دلیل رانندگان باید توجه لازم برای اطلاع از میزان جریمه ها و تخلفات خودری خود داشته باشند.

طبق روال گذشته همه ما می دانیم با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ و ارائه مدارک از قبیل کارت و یا سند خودرو ، می توانیم  از میزان تخلفات و جرایم خودرو خود مطلع شویم. 

اما راهنمایی و رانندگی کشور روش های مختلفی را برای استعلام خلافی خودرو معرفی کرده است که دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 نمی باشد و می توان از طریق مختلف  برای دریافت خلافی خودرو اقدام کرد. 

 

بیشتر بخوانید:

روش های استعلام خلافی خودرو

◄ لینک سایت ها و سامانه های خدماتی آنلاین

 

1-دریافت خلافی خودرو از طریق سامانه پیامکی

 استفاده از پیامک، یکی از راه های استعلام خلافی خودرو می باشد. بدین منظور لازم است کد17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است، به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک بزنید. در همان زمان پیامکی از راهورناجا با این محتوی "شما درخواست سرویس خلافی و نمره منفی با تعرفه 3500 ریال را داداه اید. برای تایید عبارت 6 را مجدداً به 1101202020 ارسال کنید".

با ارسال عدد 6 به شماره اعلام شده، بعد از چند دقیقه لیست جزئی از خلافی خودرو خود به همراه شناسه پرداخت و قبض را دریافت می کنید.

با استفاده از شناسه ارسالی می توانید قبض جریمه خود را پرداخت نمایید. البته همانطور که می دانیم استعلام خلافی خودرو  از طریق پیامک هزینه بر و زمان بر می باشد و برای هر پیامک مبلغ ۳۵۰ تومان منظور می شود.

 

2- دریافت خلافی خودرو با کد ussd

گزینه دیگر برای استعلام خلافی استفاده از کد ussd است.  بدین منظور اگر کد #110*  را شماره گیری کنید، بر روی صفحه گوشی خود یک دوگزینه نمایش داده خواهد شد؛ 

1- خدمات قابل ارائه

2- خدمات در دست اقدام.

برای استعلام خلافی خودرو باید گزینه 1 را انتخاب کرده، سپس به مرحله بعدی وارد می شوید، در آنجا گزینه 1 که استعلام خلافی خودرو است را انتخاب و در مرحله بعدی کد VIN خود را وارد کنید و ارسال کنید. سپس باید منتظر باشید که مبلغ خلافی برای شما ارسال شود.

 

3- دریافت خلافی خودرو از طریق تماس تلفنی

برای دریافت خلافی خودرو می توانید با  شماره تلفن 8828888 تماس بگیرید. در این روش اپراتور سه گزینه را به شما اعلام می کند،

1- استعلام تخلفات رانندگی

2- استعلام صدور گواهینامه

2- استعلام صدور کارت ماشین

در این مرحله طبیعتا باید عدد 1 را شماره گیری کرده و سپس با وارد کردن کد VIN درج شده در پشت کارت ماشین از میزان جرائم و خلافی خودرو خود اطلاع کسب کنید.

همه چیز در مورد تعویض پلاک خودرو در سال 1400

هزینه تعویض پلاک خودرو در سال 1400 + مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک خودرو

به گزارش تین نیوز، راه های معرفی شده بالا برای دریافت خلافی خودرو، دارای معایبی  هم هستند.

از معایب آن می توان به زمان بر بودن و هزینه دریافت پیامک اشاره کرد. زیرا برخی اوقات چند ساعت طول می کشد تا پیامک خلافی به دست شما برسد. همچین هزینه ارسال و دریافت پیامک هم برای شما لحاظ می شود.

در اصل این سه روش اعلام شده ، صرفاً برا مطلع شدن از میزان تخلفات خودرو می باشد ، اما از طریق این سه گزینه ، نمی توانید هزینه خلافی خودرو خود را پرداخت کنید.

بدین منظور استفاده از اینترنت را به عنوان گزینه ای سریع و بدون هزینه میتوان پیشنهاد داد. بدین منظور در این قسمت مراحل دریافت پرداخت خلافی خودرو از طریق اینترنت را توضیح می دهیم.

 

4- دریافت خلافی خودرو از طریق وب سایت پلیس راهور ناجا

در این روش پس از مراجعه به سایت پلیس راهور service.rahvar120.ir  برای استعلام خلافی خودرو، بر روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی کلیک نمایید.

1

 

پس از کلیک بر روی این گزینه استعلام تخلفات رانندگی ، به صفحه استعلام خلافی خودرو  وارد می شوید.

در صفحه باز شده بارکد درج شده بر روی کارت ماشین را وارد کنید و بعد از وارد کردن کد امنیتی  بروی دکمه جستجو کلیک کنید.

2

 

پس از طی کردن مراحل بالا برای استعلام خلافی خودرو، اطلاعات مربوط به میزان خلافی خودرو، تاریخ و محل آن در اختیار شما قرار می گیرد. در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه پرداخت  برای هر یک از قبوض و یا انتخاب همه آنها، نسبت به پرداخت قبص جریمه خلافی خودرو اقدام نمایید.

123

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.