| کد خبر: 251408 |

تجربه باورنکردنی سفر دریایی با اولین کشتی تفریحی بادبانی Orient Express

۱۴۰ سال پس از آغاز به کار اولین قطارهای لوکس Orient Express، حالا اولین کشتی تفریحی بادبانی با الهام از دوران طلایی سفرهای دریایی ساخته می شود.

تین نیوز

۱۴۰ سال پس از آغاز به کار اولین قطارهای لوکس  Orient Express، حالا اولین کشتی تفریحی بادبانی با الهام از دوران طلایی سفرهای دریایی ساخته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، این قایق بادبانی خارق‌العاده آینده که Orient Express Silenseas نام دارد، با فضای داخلی تماشایی در سال ۲۰۲۶ به راه خواهد افتاد. گفته می شود که این کشتی، بزرگترین کشتی بادبانی جهان با طول ۲۲۰ متر و با ظرفیت ناخالص ۲۲,۳۰۰ است.

این کشتی تفریحی بادبانی با تاریخچه Orient Express بی ارتباط نیست. در سال ۱۸۶۷، ژرژ ناگلمکرز، بنیانگذار Orient Express، با کشتی‌ از اقیانوس اطلس به ایالات متحده رفت و مجذوب عظمت این کشتی های بزرگ شد. او پس از کاوش در سوئیت‌های مجلل مسافران و تجربه گردهمایی ها اجتماعی در رستوران‌ها و فضای سالن‌ها، کتابخانه‌ها و مکان‌های تفریحی، الهام گرفت تا قطار Orient Express را در سال ۱۸۸۳ تاسیس کند.

حالا در این فصل جدید در تاریخ Orient Express، با مشارکت برند فرانسوی Accor و شرکت کشتی‌سازی فرانسوی Chantiers de l’Atlantique، قطار افسانه‌ای به دریا می‌رود.

بیشتر بخوانید؛

قصری متحرک روی ریل + عکس

در مجموع، ۵۴ سوئیت در این کشتی کروز وجود خواهد داشت که به طور متوسط ۷۰ متر مربع مساحت دارند. این اتاق ها، شامل یک سوئیت پرزیدنت هم می شود که بیش از ۱,۴۱۵ متر مربع وسعت دارد و دارای یک تراس خصوصی به مساحت ۵۳۰ متر مربع است.

دو استخر شنا و دو رستوران در کشتی وجود دارد که مسافران را به دور هم جمع  شدن و شب نشینی بعد از شنا، دعوت می کنند.

کشتی تفریحی بادبانی

روزها را می توان با لذت بردن از درمان های آبگرم، جلسات مدیتیشن و گشت و گذار سپری کرد که شما را به کشف گنجینه های فرهنگی که به مهمانان اجازه می دهد کاملاً از واقعیت روزمره جدا شوند، دعوت می کند.

در بیانیه اعلام شد: «این کشتی تفریحی منحصر به فرد، هنر سفر با Orient Express را گرامی می دارد که ترکیبی از تجمل، راحتی مطلق و رویاهاست.»

فضای داخلی این کشتی که به عنوان یک کشتی بادبانی توصیف می‌شود، توسط ماکسیم دآنژاک طراحی می‌شود و شرکت طراحی فرانسوی Stirling Design International معماری بیرونی آن را بر عهده دارد.

این کشتی با طراحی تکنولوژی معروف به SolidSail حرکت خواهد کرد؛ سه بادبان صلب یا بادبان بال با مساحت ۱,۵۰۰ متر، که هر کدام بر روی یک دکل بالا می‌روند، با سه دکل کج به ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر که تا ۱۰۰ درصد نیروی محرکه را در شرایط آب و هوایی مناسب تضمین می‌کند. این فرمول، نیروی باد را با موتوری که با گاز طبیعی مایع (LNG) کار می‌کند ترکیب می‌کند و Orient Express، در بیانیه‌ای اشاره می‌کند که قصد دارد پس از تایید این فناوری برای کشتی‌های مسافربری اقیانوس، از هیدروژن سبز استفاده کند.

کشتی تفریحی بادبانی

سباستین بازن، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آکور، گفت: «ما با Orient Express Silenseas فصل جدیدی را در تاریخ خود آغاز می کنیم و تجربه و برتری سفرهای لوکس را به دست می آوریم و آن را به زیباترین دریاهای جهان منتقل می کنیم. این کشتی قایقرانی استثنایی که ریشه در تاریخ Orient Express دارد، خدمات بی نظیر و طراحی فضایی دقیق را ارائه می دهد که یادآور دوران طلایی سفرهای دریایی افسانه ای است. نوآوری در قلب این کشتی فوق مدرن است که دنیای دریایی را با فناوری جدید برای مقابله با چالش های پایداری امروز متحول خواهد کرد. این یک قایق است که برای تحقق رویاها طراحی شده است؛ ویترینی برای بهترین های طراحی فرانسوی.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید