1 از
  • انتونوف نيمه كاره

    يك كارخانه عظيم ساخت هواپيما بيرون شهر كي‌يف در اوكراين، جايي است كه يكي از غيرعادي‌ترين پروژه هاي مهندسي در شوروي سابق را در خود جاي داده است: آنتونوفAN-225. ورق بزنيد تا عكس‌هاي بيشتري را ببينيد

  • مريا

    فقط يك فروند از آنتونوف 225، ساخته شد و اولين پرواز خود را 1988 ميلادي (1367 خورشيدي) انجام داد. اين هواپيما هنوز در خط سرويس است. هواپيمايي كه به «مريا» معروف است و بزرگترين هواپيمايي است كه تاكنون به پرواز درآمده است. «مريا» هركجا كه پرواز ميكند طرفداران پرشوري دارد كه به استقبالش مي‌ايند

  • كار ناتمام

    آن چيزي كه كمتر درباره آنتونوف 225 گفته شده،‌ شروع ساخت دومين فروند از اين هواپيما در سال 1989 ميلادي بود. اما با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي در سال 1991 ميلادي، اين هواپيما هرگز كامل نشد

  • ساختمان آنتونوف در اوكراين

    پرو‍ژه آنتونوف 225 در واقع پاسخ روس ها به برنامه فضايي آمريكا و پرتاب شاتل به فضا بود و شركت هوانوردي آنتونوف در اوكراين، مسئول برنامه ريزي براي دستيابي به اين ماموريت شد.

  • اولين پرواز

    آنتونوف 225 ، پرواز اوليه خود را در 1988 انجام داد. جايي كه فضاپيماي «بوران» متعلق به اتحاد جماهير شوروي را به پايگاه هوايي «بايكانور» در قزاقستان منتقل كرد

  • قرباني تاريخ

    برنامه فضايي شوروي پس از سال 1991 متوقف شد. اين موضوع به نوبه خود موجب توقف موقتي پروژه ساخت آنتونوف 225 تا 1994 شد. بدون فضاپيما، درخواستي براي يك هواپيما غول‌پيكر مانند اين وجود نداشت. بنابراين برنامه ساخت دو فروند هواپيماي آنتونوف 225 به طور كامل متوقف شد.

  • رها شده

    بنابراين،‌دومين آنتونوف 225،‌ نيمه كاره در كارگاهي در غرب كي‌يف در انتظار سرمايه‌گذاري براي تكميل باقي ماند

  • هواپيماي بزرگ، قيمت بالا

    ژلاندلي سيلچنكو، مدير برنامه ساخت آنتونوف 225 مي‌گويد اتمام ساخت اين هواپيما به 250 تا 350 ميليون دلار سرمايه گذاري نياز دارد. او اضافه ميكند: 70 درصد از اين آنتونوف تكميل شده است

  • علاقه چيني‌ها

    در سال 2016، چيني‌ها براي حضور در اين پروژه ابراز تمايل كردند. اما مشكلات حمل و نقل قطعات آنتونوف 225 به خاك اين كشور، تلاشها براي اين كار را خنثي كرد. حالا شركت آنتونوف اصرار دارد كه اين هواپيما بايد در خاك اوكراين كامل شود

  • مانند روز اول

    مدير پروژه آنتونوف بر اين موضوع پافشاري مي كند كه به دليل مواد ضدخوردگي كه به اين هواپيماي نيمه كاره زده شده، در صورت ساخت، مانند يك هواپيماي نو خواهد بود. او مطمئن است كه زماني فرا ميرسد كه اين هواپيما پرواز خواهد كرد

  • اره مويي غول ‌آسا

    اندازه طول بال اين هواپيما 88.4 متر است. بلندترين طول بال هواپيما در ميان هواپيماهايي كه هم‌اكنون در دنيا در خط سرويس هستند

  • ركورد رويايي

    هواپيماي آنتونوف 225 در حال بهره برداري،‌ 240 ركورد باورنكردني در صنعت هوانوردي را در اختيار دارد. از جمله حمل سنگين ترين و بزرگترين محموله هاي تجاري

  • جادار

    نمونه كامل شده آنتونوف 225 با 6 موتور توربوفن در زمان تيك‌آف وزني معادل 640 تن دارد. بخش بار اين هواپيما داخل يا بيرون آن، قابل جاگذاري است

  • آماده براي حركت

    تمام قطعات اساسي دومين هواپيماي آنتونوف 225 ساخته شده است. از جمله بدنه، بال ها، دماغه و دُم

  • چشم انتظار آينده

    مدير پروژه آنتونوف 225 ميگويد هيجان انگيزترين بخش كار بر روي اين پروژه اتصال قطعات است. زماني كه بخش كنترل اين هواپيما توسعه يافته و محور عمودي آن تكميل شده است. اين زماني است كه آنتونوف 225 آماده فتح آسمان است!

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.