• بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی استان تهران که امروز (دوشنبه 31 شهریور 99) با سخنرانی استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور کار خود را ادامه داده بود، با معرفی برگزیدگان جشنواره بیست‌ودوم پایان یافت.

  • اتصال ریلی شمال عراق به ترکیه درواقع، در راستای دکترین بازسازی بزرگ محسوب می شود اما ضعف بنیادین این تز، برآورد غلط این کشور از وزن و جایگاه خود در معادلات منطقه ای و جهانی است. از سوی دیگر ترکیه در برآورد ظرفیت و قدرت دیگر بازیگران منطقه ای مانند ایران، با مزایایِ رقابتی‌ای که ترانزیت با ایران برای کشورهای منطقه و اروپایی داشته و دارد، عمیقا دچار اشتباه محاسباتی است.

  • روند ساخت قطار پرسرعت در دنیا در سه سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است و ترتیب بهترین ها در این زمینه از حیث سرعت و مقاومت نیز تغییراتی داشته است.

  • سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که تولیدکننده داخلی از محل وجوه اداره شده تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور، 83 فروند شناور برای کاربری های مختلف سازمان بنادر می سازد. در کنار این اقدام، صندوق توسعه دریایی کشور نیز با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور، سرمایه گذاری در ساخت انواع شناور بویژه شناورهای صیادی را آغاز کرده است.

  • دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی امروز و به مناسبت روز جهانی دریانوردی، در تاریخ ۲۴ سپتامبر مصادف با سوم مهرماه، این روز را فرصتی برای آگاهی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل عنوان کرد.

  • خط راه‌آهن قزوین - رشت با هزینه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی از مهر ۱۳۸۱ شروع به ساخت شده‌است. این راه‌آهن بخشی از کوریدور شمال - جنوب ایران است که 20 میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون با فعالیت این خط ریلی در مصرف سوخت صرفه جویی شده است.

  • راه آهن در زمینه توسعه اقتصادی ظرفیت خوبی برای استان گیلان فراهم کرده است. روزانه سه هزار تن مصالح خاکی مورد نیاز شرکت های راه سازی گیلان بالاخص پروژه راه آهن رشت – انزلی توسط ناوگان راه آهن شمال ۲ حمل می شود.

  • بنادر کشور در طول تحریم های ظالمانه کارنامه خوبی داشته اند و جریان صادرات و واردات نیز به زعم بخش خصوصی فعال در صنایع دریایی به خوبی مدیریت شده است.

  • ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی باعث شده است تا واردات از این طریق به رشد 330 درصدی برسد.

  • ساماندهی جامع شناورها و انضباط بخشی به تردد آنها در دریا، شناسایی و جلوگیری از تردد شناورهای بدون هویت در کلیه مناطق دریایی شمال و جنوب کشور و شناسایی سیستمی و جلوگیری از حمل ونقل کالای قاچاق در دریا از مهمترین وظایف موسسات رده بندی در صنعت دریایی کشور است که شیوع کرونا مانع از انجام به موقع چنین اهدافی شده و لطمه جبران ناپذیری بر اقتصاد این شرکت ها وارد آورده است.

آرشیو