| کد خبر: 249256 |

فیلم| قایق هوایی مجهز به استخر و هلیکوپتر که دریانوردی و پرواز می‌کند

طرح های آینده نگرانه‌ای از یک قایق هوایی به طول بیش از ۱۵۰ متر که می‌تواند علاوه بر پرواز، دریانوردی کند و حتی یک استخر شنا در خود دارد رونمایی شده است. طراحی این قایق بادبانی پرنده که با نیروی هلیوم کار می‌کند توسط شرکت طراحی ایتالیایی لازارینی (Lazzarini) منتشر شده است.

تین نیوز

طرح های آینده نگرانه ای از یک قایق هوایی به طول بیش از ۱۵۰ متر که می تواند علاوه بر پرواز، دریانوردی کند و حتی یک استخر شنا در خود دارد رونمایی شده است. طراحی این قایق بادبانی پرنده که با نیروی هلیوم کار می کند توسط شرکت طراحی ایتالیایی لازارینی (Lazzarini) منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز ، این هواگرد از فیبر کربن فوق سبک و دو کشتی هوایی عظیم ۱۵۰ متری ساخته شده که از طریق چهار پل مرکزی به یک بدنه ۸۰ متری متصل شده اند. این دو بالن شناور حاوی ذخایر گاز هلیوم هستند که هنگام پرواز آزاد می شود و به این هواپیما ی تخیلی اجازه می دهد که به مدت ۴۸ ساعت با سرعت ۶۰ گره دریایی حرکت کند. این قایق هوایی می تواند در آب فرود بیاید و به آرامی با سرعت ۵ گره دریایی حرکت کند.

قایق هوایی

قایق هوایی

قایق هوایی

برخلاف هواپیماهای معمولی که از سوخت مبتنی بر نفت سفید استفاده می کنند، این قایق یک گزینه سبز به مسافران ارائه می دهد. استودیوی ایتالیایی که این قایق هوایی را طراحی کرده می گوید با این قایق بادبانی هوایی امکان دریانوردی در آسمان بدون انتشار گازهای گلخانه ای وجود دارد.

این کانسپت دارای جزئیات لوکسی ازجمله یک اتاق غذاخوری بزرگ و فضای نشیمن است. بالای بدنه آن یک سکوی فرود هلیکوپتر به همراه هلیکوپتر و همچنین یک استخر هشت متری قرار دارد.

قایق هوایی

قایق هوایی

قایق هوایی

در همین حال هر دو کشتی هوایی دارای پنجره های بزرگ سرتاسری، از کف تا سقف، هستند که هنگام پرواز قایق، مناظر خیره کننده ای از محیط اطراف به مهمانان ارائه می دهد.

این قایق هوایی در مجموع می تواند تا ۲۲ مهمان را در ۱۱ کابین ازجمله پنج اتاق داخلی در هر کشتی هوایی در خود جای دهد. بدنه مرکزی دارای یک کابین اصلی با نمای خیره کننده ۳۶۰ درجه است.

قایق هوایی

قایق هوایی

قایق هوایی

قایق هوایی

با آنکه لازارینی هنوز قیمت دقیقی ارائه نکرده است اما می توان حدس زد که در صورت ساخت تنها برای تعداد معدودی از ثروتمندترین میلیاردرهای کره زمین در دسترس خواهد بود. گمان می رود هزینه آن حدود ۵۰۰ میلیون پوند باشد.

گزارش ها حاکی از این است که این کانسپت توسط یک مالک خصوصی سفارش داده شده و لازارینی نیز این موضوع را تایید می کند: «این قایق هوایی برای مقاصد گردشگری مناسب نیست.»

قایق هوایی

قایق هوایی

قایق هوایی

لازارینی متعهد شده است که تا سال آینده نمونه اولیه این کشتی هوایی را عرضه کند. این شرکت علاوه بر این، طرح های آینده نگر دیگری ازجمله یک شهر شناور ۶.۸ میلیارد پوندی منتشر کرده که یک کشتی عظیم لاک پشت شکل است و در صورت ساخت، بزرگ ترین سازه دریایی جهان که تا کنون ساخته شده خواهد بود.

حجم ویدیو: 4.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه اطلاع رسانی روزیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.