| کد خبر: 3057 |

رئیس کمیته ترانزیت و عضو هیئت مدیره راه آهن در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ تلاش برای یکسان سازی تعرفه‌های ترانزیتی بین ایران، ترکمنستان و ازبکستان

تین نیوز | رئیس کمیته ترانزیت و عضو هیئت مدیره راه آهن از مذاکرات سه جانبه بین ایران، ترکمنستان و ازبکستان برای یکسان‌سازی تعرفه‌های ترانزیت خبر داد.

آنه محمد کوسه غراوی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص جلسه اعضای کمیته ترانزیت با شرکت‌های حمل و نقل بین المللی گفت: این دومین جلسه کمیته ترانزیت بود و بیشتر درمورد اقدامات انجام شده از سوی کمیته در چندماه گذشته و اطلاع‌رسانی به شرکت‌های خصوصی بود.

رئیس کمیته ترانزیت افزود: خوشبختانه دیدگاه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره راه آهن به بحث ترانزیت مثبت و قابل انعطاف است. این دیدگاه در مورد نظام تعرفه‌های ترانزیت بسیار خوب بوده و مصوبات خوبی نیز داشته‌اند.

غراوی افزود: در مورد بعضی از کالاها علاوه بر تخفیف پلکانی، تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است که در اختیار معاونت بهره‌برداری و سیر حرکت قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: برای مثال در مورد پنبه، تخفیف پلکانی 30 درصدی، گندم و کود شیمیایی تخفیف 25 درصدی ، آلومنیوم 26 درصد و برای سایر اقلام نیز تخفیفی 15 درصدی مصوب شده است.

عضو هیئت مدیره راه آهن یادآور شد: در این جلسه پیش‌نویس چهارچوب سیاست‌ها و استراتژی‌های مهم ترانزیت ریلی کشور آماده شده و امیدواریم در جلسات بعدی آن را نهایی کنیم.

غروای با اشاره به مذاکرات مفصل با وزیر راه آهن ترکمنستان در مورد مرز سرخس، خراسان و اینچه برون تأکید کرد: به زودی مذاکرات سه جانبه‌ای بین راه آهن ایران، ترکمنستان و ازبکستان انجام گیرد تا تعرفه‌های ترانزیت این سه کشور یکسان شود.

رئیس کمیته ترانزیت یادآور شد: خوشبختانه در ایران ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی برای ترانزیت وجود دارد و لذا از بابت سیر و حرکت مشکل آنچنانی نخواهیم داشت و بیشتر بحث بازرگانی چشمه‌های بار از کشورهای مبدأ بوده که با سیاست‌های اتخاذ شده بتوانیم ترانزیت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به کاهش میزان ترانزیت در سال‌های گذشته افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته میزان حجم ترانزیت ریلی خیلی کاهش داشته و به سقف تقریباً نیم میلیون تن رسیده و ما برای سال 93، پیش‌بینی افزایش 100 درصدی داریم اما هدف‌گذاری راه آهن رسیدن به حجم ترانزیت 3.5 میلیون تن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    تبریک راه آهن گلستان مستقل شد به گفته آقای عیسی امامی در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲