| کد خبر: 15595 |

سرمایه گذار خارجی طرح راه آهن اراک - اصفهان را اجرا می کند

تین نیوز | نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات شبکه خط ریلی مسیر اراک - اصفهان حد فاصل ˈخمین، گلپایگان، خوانسار تا اصفهانˈ توسط سرمایه گذار خارجی اجرا می شود.
 
محمد ابراهیم رضایی افزود: بخش خصوصی خارجی برای نخستین بار اعلام آمادگی کرده که در بخش ریلی فعال و اعتبار اجرای این پروژه عظیم ملی را تامین کند.
 
وی، ادامه داد: این سرمایه گذار خارجی اسناد و مدارک مورد نیاز اجرای طرح را به وزارتخانه مربوطه ارائه داده و در صورت تایید اسناد براساس چهارچوب و مقرررات پروژه اجرایی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای سرمایه گذاری در طرح احداث راه آهن اراک - اصفهان وجود ندارد، تصریح کرد: این دومین پروژه در کشور بعد از انتقال آب از سد ˈدره داییˈ به خمین است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.
 
رضایی بیان کرد: با این تفاوت که برای اجرای این پروژه سرمایه گذار خارجی اعلام آمادگی کرده است.
 
نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای احداث این راه ریلی در مجموع 260میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.
 
نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: این خط ریلی پروژه بزرگی برای شهرستان خمین است که استانهای شمالی، مرکزی و جنوبی و در نتیجه دو استان صنعتی مرکزی و اصفهان را به هم متصل خواهد کرد.
 
رضایی بیان کرد: این شبکه ریلی در راستای توسعه حمل ونقل و تامین زیرساخت ها اجرا می شود و امیدواریم با احداث این راه آهن گامی موثر در کاهش عقب ماندگی های توسعه اقتصادی خمین برداشته شود.
 
وی طول مرحله نخست این شبکه ریلی را 165کیلومتر بیان کرد و افزود: این پروژه عظیم و اتصال شهرک صنعتی خمین به خطوط ریلی از مصوبات سفر دولت نهم به شهرستان خمین است که به دلیل نبود اعتبار تاکنون اجرایی نشده بود .
 
رضایی گفت: مطالعات و چشم اندازهای این پروژه بزرگ ملی مشخص شده که در صورت توافقات اولیه بخش خصوصی با وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی این طرح عظیم شروع خواهد شد.
 
استان مرکزی از سمت جنوب با استان اصفهان همسایه است و فاصله اراک تا اصفهان حدود 328 کیلومتر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس اقتصادی 0 0

    اگر پروژه ۱۶۵ کیلومتر باشد با ۲۶۰ میلیارد تومان قابل احداثنیست. اگر فاصله اصفهان اراک ۳۲۸ کیلومتر باشد چگونه این پروژه ۱۶۵ کیلومتر است؟ ادعای این سرمایه گذار خارجی توخالی است یا توپر؟ بهتر نیست سرمایه اش را روی پروژه هایی بگذارد که سودآوری بالاتری دارند؟ البته بعضی برای اینکه پروژه دلخواهشان شروع شود بحثسرمایه گذار را مطرح می کنند و شعارشان این است که راه بنداز بعدا جا بنداز. یعنی اول کلنگی به زمین بخوره بعد پروژه کم کم جا باز می کنه و به این ترتیب اموال بیت المال در صدها پروژه راهسازی و راه آهن پخش شده که هیچکدام به نتیجه نمی رسند و کشورمان را دچار رکود و تورم کرده اند. خدا بر خائنین لعنت کند.