| کد خبر: 265475 |

بررسی چگونگی برخورد با تخلفات حوزه حمل‌ ونقل با استفاده از سامانه‌ های هوشمند

جلسه هم اندیشی پیرامون چگونگی کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل ونقل با استفاده از سامانه های هوشمند، با محوریت معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد برگزار شد.

تین نیوز

جلسه هم اندیشی پیرامون چگونگی کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل ونقل با استفاده از سامانه های هوشمند، با محوریت معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد برگزار شد.

به گزارش تی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  با توجه به صورت جلسه ابلاغی سازمان راهداری به معاونت حمل ونقل این اداره کل، تشکیل مستمر جلسات در اجرای تبصره سه ماده ۱۴ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی با رویکرد کاهش تصادفات، کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل ونقل که می تواند موجب بروز تصادفات شود، در دستور کار قرار گرفته است.

محمدرضا صدوقیان دراین باره اظهار کرد: فلوچارت نهایی کشف و برخورد با تخلفات بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه توزین در حال حرکت (wim)، چگونگی ثبت اطلاعات تصادفات در سامانه سوانح و تصادفات و نحوه تدقیق و نهایی نمودن اطلاعاتی که ثبت اولیه شده اند، در جلسه ای که به منظور نحوه کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل ونقل با استفاده از سامانه های هوشمند برگزار شده بود، مطرح شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، افزود: دستگاه توزین در حال حرکت (wim)، یکی از سیستم های هوشمند برای توزین ناوگان در حال حرکت است که دو دستگاه آن در جاده های استان یزد نصب گردیده است.

صدوقیان یکی از علل استفاده از دستگاه توزین در حال حرکت را جلوگیری از خطرات جاده ای عنوان و اذعان کرد: وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند، می توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت های جاده ای به عنوان سرمایه های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می دهد، با استفاده از دستگاه توزین در حال حرکت می توان ناوگان دارای بار اضافی را تشخیص داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهره گیری از دستگاه wim منجر به تسریع مراحل اعمال قانون و افزایش ضریب ایمنی عبور وسایل نقلیه سنگین می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.