| کد خبر: 262641 |

تاکید بر لزوم تسریع در روند تاسیس و راه اندازی پژوهشکده تخصصی هواشناسی در شهرستان میبد

لزوم تسریع در روند تاسیس و راه اندازی پژوهشکده تخصصی هواشناسی در شهرستان میبد در دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با عضو مجلس خبرگان رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

تین نیوز

لزوم تسریع در روند تاسیس و راه اندازی پژوهشکده تخصصی هواشناسی در شهرستان میبد در دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با عضو مجلس خبرگان رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار ظهر روز شنبه ۱۵ مهر ماه سال جاری مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه سابق شهرستان میبد، بر لزوم تسریع در روند تاسیس و راه اندازی پژوهشکده تخصصی هواشناسی در شهرستان میبد ذیل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با نگاه حمایت همه جانبه کشوری و استانی گفت و گو و تاکید شد. 

در این دیدار که با حضور قاسم عمو عابدینی «معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، سید جلیل میر محمدی میبدی «نماینده مردم شهرستان های میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی»، ابراهیم فتاحی «معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور»، سید جمال سجادی پور «فرماندار میبد» و عباس نیک نژاد «رئیس دانشگاه میبد» در محل دفتر مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد، ضمن معرفی دستاوردها و ظرفیت های علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در خصوص نیاز استان و منطقه به تاسیس پژوهشکده تخصصی هواشناسی در شهرستان میبد مذاکره و تاکید شد. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، با توجه به چالش های بحران کم آبی، توسعه ناپایدار اقلیمی و زیست محیطی و همچنین مخاطرات جوی و خسارت های زیرساختی در کشور و منطقه، راه اندازی یک پژوهشکده تخصصی هواشناسی ضروری است. 

این پژوهشکده با راه اندازی سه گروه پژوهشی «توان اقلیمی سازگاری با محیط، مخاطرات محیطی و توسعه پایدار و هواشناسی کاربردی در معماری و شهرسازی» می تواند کمک قابل توجهی در تحقق توسعه پایدار اقلیمی، مدیریت زیست محیطی، افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری در برابر مخاطرات جوی و حفظ کشور و سرزمین در برابر تبعات ناشی از اقلیم با ارائه راهکارهای علمی و منطبق با دانش روز به کشور ارائه نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هواشناس 0 0

    هیچ کمی جز هزینه و بار مالی جدید برای نظام و کشور و مردم ندارد. همه این کارها را نمی شود در مرکز اصلی تهران انجام داد؟ حتما در این شرایط اقتصادی باید یک بار مالی جدید ایجاد کرد؟؟ مگر دولت و نظام دنبال کوچک سازی و چابک سازی نیست؟؟؟؟؟