| کد خبر: 265343 |

کاهش شوری آب خلیج گرگان

قبل از اجرای عملیات علاج بخشی، شوری آب خلیج به ۴۸ میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به ۲۷ میلی گرم در هزار رسیده و ۲۱ میلی گرم در هزار از آن کاسته شده است.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به اقدامات ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی برای علاج بخشی و احیای خلیج گرگان، تاکید کرد: اجرای این طرح سبب شد تا زمینه ورود بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان نیز فراهم شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نورالله عباسی در آستانه سفر دوم رئیس جمهوری به استان گرگان، اظهار کرد: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی، شوری آب خلیج به ۴۸ میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به ۲۷ میلی گرم در هزار رسیده و ۲۱ میلی گرم در هزار از آن کاسته شده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با تاکید بر اینکه با لایروبی کانال آشور کیفیت آب خلیج نسبت به گذشته بهتر شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ارتباط آب بین دریا و خلیج برقرار شده و حدود ۳۰ سانتی متر ارتفاع آب افزایش یافته و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم. 

وی طول کانال آبرسانی و تسهیل تبادل آب خلیج گرگان به دریای خزر را ۱۱ کیلومتر برشمرد و با بیان اینکه احداث چهار دایک به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار به منظور احیای پوشش گیاهی بومی منطقه از جمله اقدامات دولت برای علاج بخشی خلیج گرگان است، تصریح کرد: اجرای این طرح سبب شد تا زمینه ورود بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان نیز فراهم شود. 

این گزارش سازمان بنادر و دریا نوردی یادآور می شود: هیئت دولت به منظور بهره برداری از پروژه های مصوب سفر اول بر اساس برنامه قبلی در انتهای آذرماه و همزمان با شب یلدا به گلستان سفر می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.