| کد خبر: 265089 |

رشد روزافزون تردد حمل و نقل بین‌ المللی در مرز اینچه برون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به بازگشایی مرز اینچه برون در آبان ماه سال گذشته در مرز اینچه برون گفت: از شهریور تا آبان ماه امسال این ترددها از ۸۴ به ۱۱۵ دستگاه کامیون در روز رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به بازگشایی مرز اینچه برون در آبان ماه سال گذشته در مرز اینچه برون گفت: از شهریور تا آبان ماه امسال این ترددها از ۸۴ به ۱۱۵ دستگاه کامیون در روز رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  عادل مصدقی در حاشیه سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه به استان، گفت: با رونقی که در این ترددها مشاهده می شود، سعی ما بر این هست تا سال آینده، ساز و کارهای لازم برای تسهیل تردد روزانه ۱۵۰ ناوگان که مورد توافق بین دو کشور ایران و ترکمنستان است، را فراهم کنیم. 

به گفته وی، نزدیک به ۸۰ درصد این ترددها مربوط به ناوگان ترکمنستانی است و بقیه از کشورهای ایران، ترکیه، قزاقستان و ... است. 

مصدقی، آمار رشد ترددهای اینچه برون را در مجموع حدود ۵۰ درصد بیان کرد. 

صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز، ساختار جاده ای مرز اینچه برون را در کنار ریلی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این ساختار به صورتی است که برای بهسازی جاده ها از مرز قزاقستان به اینچه برون پیمانکار ایرانی انتخاب شده است. 

به گفته وی، متوسط تردد روزانه کامیون ها در ماه جاری بیش از ۱۰۰ کامیون است که امید است بعد از بهسازی جاده به مرز ۳۰۰ ناوگان در روز برسد. 

صفری ادامه داد: با توجه به پیگیری های مستمر و اقداماتی که استاندار گلستان، وزارت امور خارجه و مدیران ملی و استانی در جهت افزایش تعاملات بین کشورهای همسایه در پیش گرفته اند، امیدواریم سال آینده شاهد رشد چشمگیر تعاملات با کشورهای همسایه باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.