| کد خبر: 264707 |

عملیات لایروبی کانال آشوراده پایان یافت

استاندار گلستان از پایان عملیات لایروبی کانال آشوراده خبر داد و گفت: رهاسازی آب به خلیج گرگان از طریق این کانال از روز گذشته آغاز شده است.

تین نیوز

علی محمد زنگانه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن عملیات لایروبی کانال آشوراده اظهار کرد: با لایروبی کانال آشوراده پیش بینی می شود که سطح آب دریا بین ۳۵ تا ۷۰ سانتی متر افزایش پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، زنگانه با بیان اینکه سال گذشته عمق آب در کانال آشوراده به کمتر از ۱۰ سانتی متر رسیده بود، افزود: حالا پس از ۱۷ ماه کار و تلاش، این کانال دست کم ۱.۵ متر عمق دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۴۲۰ هزار متر مکعب لایروبی داشتیم، خاطرنشان کرد: طول مسیر لایروبی کانال حدود ۱۱ کیلومتر بود که در کنار آن پنج هزار و ۴۰۰ متر دیواره چوبی با هدف جلوگیری از ورود رسوب به کانال طی یک سال گذشته اجرا شده است.

زنگانه از کاشت گیاه سالیکورنیا روی دایک ها با هدف مقابله با ریزگردها خبر داد و تصریح کرد: با لایروبی این کانال ۲۵ درصد به پهنه آبی خلیج گرگان افزوده شده است، کاهش شوری آب و افزایش کیفیت از دیگر مزایای لایروبی کانال آشوراده است و با این اقدام پرندگان مهاجر دیگر مشکلات مسمومیت گذشته را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه کانال آشوراده در خلیج گرگان اصلی ترین زیستگاه پرندگان مهاجر است، تاکید کرد: علاوه بر لایروبی کانال آشوراده ۱۸ درصد از طرح های جانبی نیز به این پروژه افزوده شد و با لایروبی که در حوضچه بندر ترکمن انجام گرفت امکان قایقرانی و توسعه گردشگری در این منطقه مهیا شده است.

استاندار گلستان از تعیین یک ردیف در لایحه بودجه کشور برای علاج بخشی خلیج گرگان خبر داد و گفت: اعتبار دائمی برای خلیج گرگان در نظر گرفته و برای علاج بخشی خلیج گرگان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.