| کد خبر: 265202 |

ضرورت توسعه گردشگری در مکران بر پایه طبیعت گردی

در زمینه توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران، نظر سازمان حفاظت محیط زیست توسعه بر مبنای طبیعت گردی است.

تین نیوز

معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: در زمینه توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران، نظر سازمان حفاظت محیط زیست توسعه بر مبنای طبیعت گردی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، مجتبی ذوالجودی گفت: استقرار صنایع بزرگ و کوچک در نوار ساحلی خلیج فارس و  نیز توسعه مکران با رعایت ملاحظات زیست محیطی و نظارت مستقیم سازمان محیط زیست در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد استقرار صنایع کوچک مثل صنعت گردشگری تا صنایع بزرگ همچون فولاد در نوار ساحلی جنوب کشور هستیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به ضرورت حفاظت محیط زیست ساحلی و دریایی،  استقرار صنایع بزرگ و کوچک در نوار ساحلی خلیج فارس و  نیز توسعه مکران با رعایت ملاحظات زیست محیطی و نظارت مستقیم سازمان محیط زیست در حال انجام است.

وی به حضور مستمر و پررنگ سازمان حفاظت محیط زیست در جلسات شورای ملی توسعه مکران اشاره کرد و بیان داشت: هر چند هم اکنون شاهد توسعه صنایع در تمام طول نوار ساحلی جنوب کشور هستیم اما توسعه در سواحل مکران با توجه به وجود پتانسیل های منطقه با شتاب بیشتری در حال انجام است.

وی اذعان داشت: بر اساس مصوبات قانونی تمام صنایع قبل از ایجاد موظف به اخذ مجوزهای محیط زیستی هستند اما پروژه هایی که در گذشته بدون نظارت محیط زیست مجوزهای لازم را اخذ کرده اند نیز باید هماهنگ با سازمان محیط زیست نسبت به ساخت پروژه ها اقدام کنند و از نظرات کارشناسان محیط زیست جهت کاهش هر چه بیشتر مخاطرات محیط زیستی بهره گیرند.

به گفته ذوالجودی، تمام مجوزهای صنایع در معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی می شوند و در صورت وجود مشکلات محیط زیستی در اسرع وقت موضوع جهت رفع به مسئولان مربوطه در پروژه اطلاع رسانی می شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: در زمینه توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران، نظر سازمان حفاظت محیط زیست توسعه بر مبنای طبیعت گردی است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در خصوص توسعه صنایع پتروشیمی و ... نیز زون هایی مناسب برای استقرار صنایع با کمترین آسیب زیست محیطی توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شده که این مناطق به شواری توسعه مکران ارائه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.