| کد خبر: 144625 |

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح باند دوم بزرگراه کرمان- بم- شورگز مطرح کرد:

تاکید بر ارتباط فرامنطقه‌ای و بین‌المللی در استان کرمان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آینده باید با یک دید فرامنطقه‌ای به استان کرمان نگاه کنیم گفت: جاده کرمان- بم- شورگز که امروز به طور کامل تکمیل شد نباید فقط از داخل مرزها نگاه شود بلکه باید دید چطور می‌تواند به شبه قاره هند، دریای عمان، افغانستان و پاکستان متصل گردد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آینده باید با یک دید فرامنطقه‌ای به استان کرمان نگاه کنیم گفت: جاده کرمان- بم- شورگز که امروز به طور کامل تکمیل شد نباید فقط از داخل مرزها نگاه شود بلکه باید دید چطور می‌تواند به شبه قاره هند، دریای عمان، افغانستان و پاکستان متصل گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در آیین افتتاح ۶۹ کیلومتر باقی‌مانده از باند دوم بزرگراه کرمان- بم- شورگز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهادت رجایی و باهنر به عنوان شهدای دولت اظهار داشت: به نظر می‌رسد چرخ توسعه به تدریج راه افتاده است به طوریکه با نگاهی به پیرامون خود متوجه می‌شویم که فعالیت‌های گوناگونی از سوی دولت در بخش‌های عمرانی، علمی، فرهنگی و اقتصادی در حال انجام است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده‌ درخشان استان کرمان این استان را با اهمیت توصیف کرد و گفت: شهر بم به عنوان دروازه ورود شبه قاره هند و بارانداز تاریخی ایران معروف بوده است. از این رو با نگاه توسعه تمدنی که من نسبت به توسعه ایران دارم، ما نیازمند ارتباط درون تمدنی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمدن ایران‌شهری و وسعت جغرافیایی آن درمی‌یابیم که این حوزه تمدنی فقط شامل مباحثی همچون زبان فارسی، آیین اسلام و حوزه فرهنگی نیست.

آخوندی با بیان اینکه ملت‌های این سرزمین‌ها برای سالیان سال در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند گفت: باید برای ارتباط تمدنی در حوزه‌های جاده، دریا، هوا و ریل ارتباط برقرار کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به تکمیل ۶۹ کیلومتر باقی مانده از پروژه باند دوم بزرگراه کرمان- بم- شورگز و افتتاح آن اظهار داشت: به عقیده من این جاده نباید فقط از داخل مرز مورد توجه قرار گیرد بلکه باید دید که چگونه می‌تواند به شبه قاره هند، دریای عمان، افغانستان و پاکستان متصل شود.

وی تاکید کرد: شبکه شرق ایران از جهات مختلفی باید مورد بازاندیشی قرار گیرد به طوریکه باید در شبکه هوایی پروازهای متقاطع بیشتری فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه باید در آینده با یک دید فرامنطقه‌ای به کرمان نگاه کنیم گفت: این استان علاوه بر ثروت‌های مادی و معنوی دارای ثروت‌های تاریخی و ارتباطات تجاری است و علی‌رغم اینکه همیشه در مورد معادن این استان صحبت می‌شود اما ثروت و ارزش شبکه تجاری آن نیز کمتر از معادن کرمان نیست.

وی با اشاره به ساخت ۵۷۰ کیلومتر انواع جاده شامل بزرگراه، آزادراه و راه اصلی در استان کرمان خاطرنشان کرد: این حجم از زیرساخت رقم بزرگی است که به طور میانگین بیانگر افتتاح سالانه ۱۴۰ کیلومتر پروژه در سطح استان می‌شود.

آخوندی در ادامه نسبت به توسعه فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و باند جدیدالاحداث آن ابراز امیدواری کرد و افزود: امروز شاهد احداث  کنارگذر سیرجان، بخشی از آزادراه سیرجان- بندرعباس هستیم.

این مقام مسئول افزود: اقدامات ارزشمندی در سطح استان در حال وقوع است که از جمله آن می‌توان به شروع عملیات ساخت راه‌آهن کرمان- سیرجان برای اولین بار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از اقدامات استاندار کرمان به دلیل تلاش برای جلب توجه مردم جهان و توسعه گردشگری بیان کرد: میزان حمل ونقل جاده‌ای در این استان بسیار زیاد است و ما نیاز به یک برنامه متمرکز برای انتقال بخشی از بار و ترانزیت به روی ریل هستیم که در همین راستا مطالعات راه‌آهن کرمان- جیرفت انجام شده تا بتوانیم در آینده شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.

وی در پایان نسبت به ساخت و افتتاح باند دوم بزرگراه کرمان- بم- شورگز به عنوان یک جاده ایمن ابراز امیدواری کرد.

 

عباس آخوندی

وبلاگ‌نویس
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.