| کد خبر: 269556 |

مرزهای پرویزخان و خسروی آماده تردد مسافران نوروزی است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروز بخش قابل توجهی از مردم از مرزهای پرویزخان و خسروی تردد داشته باشند که آمادگی لازم را داریم.

تین نیوز

سیدشهرام کهریزی با اشاره به تردد مسافر از دو مرز پرویزخان و خسروی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۸ هزار و ۸۰۳ نفر مسافر ایرانی از طریق مرز پرویزخان از کشور خارج شدند و ۳۷ هزار و ۳۸۶ نفر هم ورود مسافر ایرانی داشتیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، کهریزی افزود: ۷۸ هزار نفر مسافر عراقی از مرز پرویزخان وارد و ۶۲ هزار نفر خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به تردد مسافر از مرز خسروی که حجم عظیمی از زائران را شامل می شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۳ هزار ایرانی از طریق مرز خسروی از کشور خارج و ۵۱۹ هزار نفر از طریق همین مرز وارد کشور شده که در این باده زمانی هم ۶۵ هزار مسافر عراقی وارد و ۶۵ هزار و ۴۴۵ نفر خارج شده اند.

کهریزی اضافه کرد: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروز بخش قابل توجهی از مردم از این مرزها تردد داشته باشند که آمادگی لازم را داریم.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکانات مورد نیاز در راستای تسهیل سفرهای نوروزی در جاده های استان تاکید کرد: بر اساس استانداردهای کمیسیون راه های جاده ای کشور، ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده که ۱۹ نقطه از این تعداد سهم استان کرمانشاه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان نیمه اول سال آینده نقاط حادثه خیز مذکور استان اصلاح خواهد شد، ادامه داد: ۱۰ نقطه از این تعداد برطرف، هشت نقطه در دست اقدام است و یک نقطه هم مشکلات معارضی در خصوص مالکیتی زمین دارد.

کهریزی با اشاره به وجود ۸ هزار و ۵۱ کیلومتر جاده در استان ادامه داد: ۴۶۴ کیلومتر از آن بزرگراه، ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، ۷۵ کیلومتر درون شهری، ۱۸۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۵۱۹۵ کیلومتر راه روستایی است.

وی با نگاهی به آمار مسافران نوروز ۱۴۰۲ گفت: از بیست وچهارم اسفندماه ۱۴۰۱ تا هفدهم فروردین سال ۱۴۰۲، ۱۵۷ هزار و ۵۱۸ نفر مسافر در استان جابه جا شدند که ۵۷۰ هزار نفر از آن ها با ناوگان اتوبوس، ۵۹ هزار و ۳۱۶ نفر با مینی بوس و ۴۱۱ هزار نفر با سواری کرایه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تعداد مسافر با ۱۷۵ هزار دستگاه اتوبوس، ۸۵۲ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰۷ دستگاه سواری کرایه بین شهری جابه جا شده اند.

کهریزی افزود: با توجه به شرایط و مقارن شدن ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود ساعت سفر نوروز ۱۴۰۳ متفاوت تر از عید ۱۴۰۲ و بیشتر بعد از اذان ظهر و در ساعاتی از ظهر و شب باشد، بنابراین باید اقدامات ایمنی را مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان مطلوب نیست، اضافه کرد: در تلاش هستیم این وضعیت اصلاح شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به بازدید از پایانه ها با همسان کردن قیمت ها گفت: لکه گیری، آسفالت و خط کشی مسیرهای اصلی، نظافت، ترمیم و جایگزینی تابلوها، پاک سازی حاشیه راه ها، رنگ آمیزی نیوجرسی ها و روشنایی مسیرها و گردنه ها در حال انجام و اصلاح است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.