| کد خبر: 250223 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

مرحله دوم طرح جامع پرویزخان با انتقال سند به نام راهداری اجرا می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: اجرای مرحله دوم طرح جامع پرویزخان بر عهده گمرک بوده که با وجود تملک اراضی اطراف توانایی ادامه کار وجود ندارد اما با انتقال سند به راهداری اجرا می شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: اجرای مرحله دوم طرح جامع پرویزخان بر عهده گمرک بوده که با وجود تملک اراضی اطراف توانایی ادامه کار وجود ندارد اما با انتقال سند به راهداری اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار کرد: طرح جامع مرزهای شوشمی، شیخ صالح و سومار که سه مرز جدید استان هستند، تهیه و برای تأیید نهایی به شورای سازماندهی مرزها ارسال شده اما با توجه به اینکه کشور عراق هنوز این سه مرز را به صورت رسمی تأیید نکرده، با مشکل مواجه هستیم اما مسئولان کشوری و استانی در حال رایزنی در این زمینه هستند و به محض تأیید سازمان آمادگی دارد ساخت را آغاز کند.

وی عنوان کرد: پنج مرز رسمی در استان کرمانشاه وجود دارد که سه مورد آن به صورت رسمی از طرف عراق پذیرفته نشده اند اما فعالیت های بازارچه ای در آن ها در حال انجام است و روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه تجارت انجام می دهند و به همین دلیل نمی توان راه ها را معیوب نگه داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح جامع پرویزخان و مرز خسروی از گذشته تهیه شده است عنوان کرد: در بخش خسروی به دلایل مختلف نیمی از طرح توسط راهداری اجرا شد و نیمی دیگر مربوط به گمرک است و ما مجوز اقدام نداشتیم.

وی گفت: همین فرایند برای مرز پرویزخان نیز در حال رخداد است و جایی که مرز باید توسعه یابد گمرک سند دریافت کرده و در حال تملک ۴۰ هکتار از اراضی اطراف پایانه است که به عنوان محوطه گمرکی راه اندازی کند اما با این وجود توانایی برای ادامه کار وجود ندارد.

کرمی بیان کرد: برای ادامه کار باید گمرک سند را به نام راهداری انتقال دهد و سپس طرح جامع در شورای ساماندهی مرزها تأیید و برای دریافت مشاور و الحاق مجموعه ۴۰ هکتاری به مرز پرویزخان اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه سیستم مرز رسمی پرویزخان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، استاندار از راهداری به عنوان مدیر مرز خواست که برای مدیریت بهتر منطقه پشت مرز و پس کرانه ها اقدام کند زیرا راننده های ایرانی با امکانات حداقلی و مشکلات بسیار در حال فعالیت هستند و مقرر شد از محل درآمدهای گمرک نیرویی برای کنترل ورود و خروج افراد مستقر شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مصوب شده که گمرک سند را به نام راهداری منتقل کند که برای طرح جامع اقدام کنیم و به محض تأیید سازمان برای اجرای فرایندهای گمرکی نه بازارچه اقدام می شود که راهداری در ازای هزینه برای این مرز از این محل درآمدزایی داشته باشد.

کرمی افزود: در نهایت مقرر شده تمام سیستم به سازمان راهداری منتقل و مرز رسمی شود و مجموعه های مستقر که خدمات آن ها نیز به روز و متناسب با هزینه های دریافتی نیست، مدیریت شوند و وضعیت مرز بهبود یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.