| کد خبر: 263766 |

پروژه اتصال راه آهن سنندج به مرز باشماق و عراق آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال به کشور عراق از 3 مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای اتصال مرز باشماق و کشور عراق را آغاز می کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال به کشور عراق از 3 مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای اتصال مرز باشماق و کشور عراق را آغاز می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم بهره برداری از راه آهن همدان ـ سنندج که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همدلی بین مسوولان استان کردستان و نمایندگان مجلس در مسیر توسعه زیرساخت های حوزه راه تقدیر می کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از راه های اصلی مواصلاتی کشور از مسیر شرق به غرب کشور و رسیدن به مرز باشماق همین خط ریلی همدان ـ سنندج است که امروز به بهره برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اتصال به کشور عراق از 3 مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای مرز باشماق و کشور عراق را آغاز کنیم.

بذرپاش افزود: ایران سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی است و این مهم به صورت ویژه مورد توجه دولت قرار گرفته است.

به گفته وی، تکمیل راه های موصلاتی اصلی و راهبردی که هم قدرت آفرین و هم دسترسی را بیشتر می کند از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل بار و مسافر با تقویمی که اعلام می شود از همین امروز از خط آهن سنندج آغاز می شود.کریدور شرقی و غربی را وصل می کنیم که به لحاظ ثروت آفرینی بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: از امروز همه تلاش ما معطوف به تکمیل تمام زنجیره های مواصلاتی در کل کشور برای ایجاد خدمات به مردم قدردان و قدرشناس ایران اسلامی است.

وزیر راه گفت: در صورت موافقت رئیس جمهور، پروژه اتصال راه آهن همدان ـ سنندج به مرز باشماق را به عنوان یکی از شاهراه های اصلی از امروز کلید خواهیم زد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس وزارت راه 1 1

    وزير راه با اين بيانات اشتباه اساسي كرده كه طرحي فاقد مجوز اجرا و فاقد توجيه را در سخنراني عمومي وعده مي دهد و فشار سنگين انتظارات مردمي ايجاد كرده و آن را به رييس جمهور تحميل مي كند.