| کد خبر: 266677 |

چشم انتظاری جاده‌ ها برای رفع نقاط حادثه‌ خیز به پایان می‌ رسد؟!

تصادفات رانندگی یکی از مهم ترین و خطرناک ترین حوادثی است که در جاده ها به وفور شاهد آن هستیم، تصادفاتی که سالانه جان تعداد زیادی از مردم را می گیرد و خسارت های گسترده مالی به جا می گذارد.

تین نیوز

تصادفات رانندگی یکی از مهم ترین و خطرناک ترین حوادثی است که در جاده ها به وفور شاهد آن هستیم، تصادفاتی که سالانه جان تعداد زیادی از مردم را می گیرد و خسارت های گسترده مالی به جا می گذارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تصادفات رانندگی به دلایل مختلفی از عوامل انسانی گرفته تا نبود علائم هشداردهنده، دید کافی، خودروها و ... اتفاق می افتد، مخصوصا در محورهای چهارمحال و بختیاری دو طرفه و کوهستانی بودن جاده ها منجر به این شده که با کوچکترین تخلف تصادف اتفاق بیفتد.

البته بیشترین عامل تصادفات در استان یعنی حدود ۷۰ درصد مربوط به عامل انسانی و ۳۰ درصد مربوط به وسیله نقلیه و راه گزارش شده است.

طبق گزارشات ارائه شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری، آمار تصادفات استان نگران کننده است و زیبنده استان نیست، گرچه اصلاحیات انجام شده در سطح محورهای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و بسیار بیشتر از قبل است.

تابلوهای علائم موجود در محورها امری مهم برای جلوگیری از رخداد تصادفات هستند اما متاسفانه برخی افراد با سرقت این تابلوها به افزایش تصادفات کمک می کنند و سبب می شود که روند تصادفات همچنان روبه افزایش باشد.

البته به گفته رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون طبق کارشناسی های صورت گرفته، حوزه راه ها در حدود ۳۵ مورد از تصادف به عنوان مقصر شناخته شده است.

امین قوامی، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی و وجود ۱۳ نقطه حادثه خیز در استان، اظهار کرد: تعهد استان در سال جاری رفع پنج نقطه حادثه خیز بوده که تاکنون سه نقطه از جمله محور هارونی، زیرگذر گدار کبک و سه راهی شمس آباد رفع و دو نقطه دیگر وجود دارد که مناقصات آن ها برگزار شده است، یکی از نقاط حادثه خیز پیچ شوراب و دیگری محور جعفرآباد بوده که باید تا اسفندماه این نقاط حادثه خیز نیز رفع شود.

وی ادامه داد: هشت نقطه دیگر در برنامه سال آینده است که قرار شد اعتبار این نقاط در اختیار اداره کل قرار داده شود، البته حدود سه نقطه با اخذ ماده ۲۳ توسط راه و شهرسازی در حال انجام است و تا پایان سال آینده نقاط حادثه خیز در محورهای استان رفع خواهد شد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در خصوص خط کشی و نصب علائم هشداردهنده در محورها، تصریح کرد: خط کشی ها نسبت به سال گذشته سه برابر انجام شده است، یعنی امسال مساحت خط کشی در محورها ۱۵۶۰ کیلومتر بوده است، همچنین  ۶۶۰۰ تابلو علائم نصب و برای اولین بار در استان ۱۳ کیلومتر نیوجرسی نصب شد، روشنایی پنج نقطه انجام شده است که پنج تا شش برابر اعتبارات ابلاغی به استان اقدامات مذکور در محورها انجام شده است.

قوامی بیان کرد: خط کشی ها تقریباً هر ۹ ماه یا سالانه احیا می شود البته مواد مصرفی برای خط کشی ها مرغوب است و بازتاب آن توسط آزمایشگاه اخذ می شود.

به گفته وی، اقدامات انجامی برای محورها منوط به تامین و تزریق اعتبار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.