| کد خبر: 269876 |

پلیس سمنان خودروی ۱۰۰ راننده پرخطر در سفرهای نوروزوی را توقیف کرد

رییس پلیس راه استان سمنان از توقیف ۱۰۰ دستگاه خودروی دارای تخلفات حادثه ساز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان سمنان از توقیف ۱۰۰ دستگاه خودروی دارای تخلفات حادثه ساز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ موسی بزرگی روز جمعه به خبرنگاران گفت: تخلفات حادثه ساز این رانندگان شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و حرکات مارپیچ بود و پلیس سمنان طرح نوروزی با این دست رانندگان برخورد جدی دارد.

بزرگی افزود: با توجه حجم بالای تردد در محور های استان رانندگی مخاطره آمیز برخی رانندگان ممکن است به حوادث تلخ منجر شود و پلیس با این رانندگان با قاطعیت برخورد خواهد کرد تا کام زائرین امام رضا(ع) و مسافران نوروزی تلخ نشود.

خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی تصادفات است و رانندگان یک ربع استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی را فراموش نکنند.

محور ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان جاده ای پرتردد است که گاهی به دلیل تصادف ممکن است تردد خودروها در محور روان نباشد و ترافیک مقطعی ایجاد شود که در چنین شرایطی توصیه می شود رانندگان آرامش خود را حفظ و با صبوری منتظر روان سازی تردد باشند.

گروه های اورژانس، جمعیت هلال احمر و پلیس برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی در بیش از ۳۰۰ نقطه از جاده های استان استقرار دارند.

از ۷۷۱ نقطه حادثه خیز جاده های کشور ۶۶ نقطه در استان سمنان قرار دارد که با تلاش انجام شده ۳۷ نقطه برابر با ۵۶ درصد، رفع اشکال و نقص شده است.

ایجاد نوروزگاه و نمایشگاه های نوروزی در ورودی شهرهای استان یکی از راهکارهای ماندگاری و رفع خستگی رانندگان و مسافران است.

سمنان جاده هایی به اندازه ۶ استان کشور و محورهایی کویری در مرکز و جنوب استان و محورهایی کوهستانی با گردنه های برف گیر در بخش های شمالی دارد. هر کدام از این دست محورها دارای نقاط حادثه خیز متعدد و بستری برای تصادفات به ویژه در تعطیلات است که خسارت های جانی و مالی زیادی برای هموطنان رقم زده است.

سمنان استانی در مسیر اصلی غربی- شرقی و شمالی- جنوبی در قلب ایران قرار دارد. محور پرتردد تهران- مشهد کویری و محورهای اتصال استان های شمالی به مرکز کشور از شرایط کوهستانی برخوردار است. رسیدگی و اجرای طرح های ویژه برای ارتقای امنیت تردد خودروها در کدام از این نوع محورها نیازمند اتخاذ تدابیر خاصی است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه سمنان، علاوه بر نزدیکی با پایتخت کشور، با هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران همسایه است و بر همین اساس سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی این استان عبور می کنند.

بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه، جاده اصلی و فرعی و راه روستایی شریان های ارتباطی استان سمنان را تشکیل می دهند و بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر ۹۰۰ کیلومتری جاده تهران- مشهد از این استان عبور می کند. دستگاه های انتظامی و خدمات رسان با بسیج ظرفیت ها افزایش ماندگاری مسافر و کاهش تصادف ها را در قالب رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ دنبال می کنند.

در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی سمنان عبور می کند و واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده های استان سمنان محسوب می شود که کاهش این آمار با توجه و نظارت بیش از پیش پلیس در محورها ارتباط مستقیم دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.