| کد خبر: 260560 |

جریمه 300 هزار تومانی برای ایجاد آلودگی صوتی

هرگونه اقدامی که موجبات آلودگی صوتی را فراهم کند ممنوع است.

تین نیوز

رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هرگونه اقدامی که موجبات آلودگی صوتی را فراهم کند ممنوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسکا نیوز، سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به ماده ۲۹ قانون هوای پاک و میزان جریمه خودروهای متخلف گفت: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه مانند آن تخلفی است که در صورت ارتکاب از سوی رانندگان خودروها در مرتبه اول شامل ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، در مرتبه دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.

سرهنگ شریفی با تاکید بر یان که هرگونه اقدامی که موجبات آلودگی صوتی را فراهم کند ممنوع است، افزود: مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری ماده ۶ قانون موظفند انواع وسایل نقلیه موتوری مورد بازدید را از جهت رعایت حدود مجاز آلودگی صوتی نیز تحت آزمایش و کعینه قرار دهند.

سرهنگ شریفی در ادامه در مورد نمونه‌های تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار گفت: موضوع مهم تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار را می‌توان در استفاده خودروها از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی و بلندگوها تقسیم بندی کرد. خودروهایی که با استفاده از این موارد به منظور تولید صدای ناهنجار و نامتعارف می‌کنند متخلف محسوب می‌شوند و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در مورد نقص فنی گفت: نقص فنی مؤثر در زمینه قانون هوای پاک به نکته مهم هرنوع نقص یا تغییر در وضعیت خودرو از جمله به لحاظ فنی، ظاهری و استاندارد اشاره دارد. از میان این نکات، نقص فنی خود به چند بخش از جمله افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده، کاهش ضریب ایمنی و آلودگی صوتی تقسیم می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ماده ۲۹ قانون هوای پاک و میزان جریمه خودروهای متخلف گفت: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه مانند آن تخلفی است که در صورت ارتکاب از سوی رانندگان خودروها در مرتبه اول شامل ۱۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، در مرتبه دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 2

    آلودگی صوتی وناهنجاری صوتی شدیدترین ومخربترین وحادثه ساز ترین آلودگی صوتی مربوط به برخی ایسوزو سفیدهای شش تن است که از بغل سواری رد میشوند راننده سواری از ترس صدای ناهنجار ایسوزو منحرف میشود و تصادف یا واژگونی ایجاد میشود پلیس راهور بایستی ایسوزوهای ناهنجار را به پارکینگ هدایت کند واگزوز ساز نسبت به درست کردن ونصب اگزوز فابریک اقدام کند جریمه هم بکند اما تعویض اگزوز درپارکینگ ومعدوم کردن اگزوز ناهنجار وتعهد محضری درج درسابقه شود.تا مردم به آرامش برسند