| کد خبر: 152281 |

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس ناجا عنوان کرد

◄ فشار خودروسازان برای لغو ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک ناجا، مصوبه مردادماه هیات دولت به منظور ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای پر مصرف را در راستای کاهش آلودگی هوا و خروج خودروهای فرسوده در کشور دانست و گفت: متاسفانه تحت فشار خودروسازان این مصوبه بسیار ارزنده لغو شد.

تین نیوز

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک ناجا، مصوبه مردادماه هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت شماره گذاری خودروهای پرمصرف را در راستای کاهش آلودگی هوا و خروج خودروهای فرسوده در کشور دانست و گفت: متاسفانه تحت فشار خودروسازان این مصوبه بسیار ارزنده لغو شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید روحی با اشاره به سیاست تشویقی دولت برای تولید خودرو کیفی تر با تصویب چنین لایحه ای، اظهار کرد: مصوبات قانونی در خصوص جلوگیری از تولیدات فاقد استاندارد در کشور وجود دارد، اما به دلایل مختلف و اعتراض به بودجه سربار این مصوبه برای خودروسازان، از ادامه اعمال قانون در  این باره جلوگیری شد زیرا این هزینه در نهایت بر خریدار تحمیل می شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود این قبیل اقدامات پیشرفت خوبی را در ممانعت از شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد از سوی پلیس با همکاری سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد درکشور شاهد هستیم، درگذشته چیزی به عنوان سطح استاندارد آلایندگی وجود نداشت و خودروها با هر سطح کیفی تولید و شماره گذاری می شدند.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک ناجا، با بیان این که «سطح استاندارد ملی برای خودروهای داخل امروزه به خوبی در حال اجرا است»، گفت: در این طرح سطح استاندارد برای کلیه خودروها مشخص شده و حرکت ما در این مسیر روبه جلو بوده ولی جایگاهی که امروز در آن قرار داریم،در مقایسه با گذشته چیزی نیست که رضایت ما و مردم را برآورده کند.

روحی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی اعمال فشار بر خودروسازان به جهت جلوگیری از ادامه روند فعلی، ابراز داشت: نکته مهم در اینجا همبستگی و ارتقاء فرهنگ استفاده از تولیدات استاندارد  در میان مصرف کنندگان است، چنان چه محصولات فاقد کیفیت طرفداری در کشور نداشته باشد، قطعا تولید کننده ناگزیر از حرکت به سوی استاندارد سازی برای جلوگیری از ضرری است که متوجه او خواهد بود.

وی با اشاره به شماره گذاری روزانه 1000 خودرو در کشور، افزود: با ورود این تعداد خودرو فاقد استاندارد و اضافه شدن آنها به ناوگان حمل ونقل و عدم جلوگیری از شماره گذاری آنها، روزی فرا می رسد که دیگر کسی قادر به خروج از منزل خود نخواهند بود.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک ناجا خاطرنشان کرد: بایستی زیرساخت ها از سوی دولت و مسئولین آماده شده و مردم نیز با تحمل کمی مشقت و استفاده از وسایل نقیله عمومی کمتر از تولیدات فاقد استاندارد  استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.