| کد خبر: 147750 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ مسافربرهای پلاک شهرستان و تاثیر آنها بر ترافیک اول مهر

در حالی رئیس پلیس‌راهور تهران بزرگ از مقابله با مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان سخن می‌گوید که انبوهی از این خودروها در غرب و شمال‌غرب تهران به جابجایی مسافر مشغول هستند

تین نیوز

در حالی رئیس پلیس‌راهور تهران بزرگ از مقابله با مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان سخن می‌گوید که انبوهی از این خودروها در غرب و شمال‌غرب تهران به جابجایی مسافر مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، از سال گذشته بود که اندک اندک سروکله خودروهای شخصی و قرار گرفتن آنها در شمار مسافربرهای شخصی تهران پیدا شد و رفته‌رفته بر تعداد آنها افزوده شد، اما هیچ کس گمان نمی‌کرد این مهمانان ناخوانده در برخی مسیرها جا خوش کرده و زمینه هجوم دیگر خودروهای پلاک شهرستان برای ورود به تهران را مهیا کنند.

این اتفاق در حالی در تهران رخ داد که ترافیک سرسام‌آور تهران شهروندان را به ستوه آورده است، ورود روزانه بیش از 3 میلیون نفر از شهرک‌های اقماری به تهران و مدیریت دشوار ترافیک پایتخت حالا با هجوم مسافربرهای پلاک شهرستان به تهران همزمان با بازگشایی مدارس و بالا رفتن تقاضای سفرهای درون‌شهری وارد فاز جدیدی می‌شود.

با نزدیک شدن به اول مهرماه و افزایش تردد در معابر شهری که گفته می‌شود تا 40 درصد بار ترافیکی به تهران اضافه می‌کند، وجود این مسافربرها نه تنها بر تشدید ترافیک در تهران می‌افزاید بلکه هرج و مرج در عبور و مرور در شهر را نیز رقم خواهد زد، چراکه بنابر اعلام مسئولان شهر، این دسته از رانندگان حتی می‌توانند با خرید ارم طرح ترافیک روزانه به محدود طرح وارد شوند.

با این تفاسیر علاوه بر مشکلاتی که همه ساله در آستانه ماه مهر برای ترافیک شهر تهران ایجاد شده،  امسال پدیده نوظهور «مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان» هم به این مشکلات اضافه خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، ادامه این روند و حضور گسترده این خودروها در شهر علاوه بر وجود دو تاکسی‌اپ هوشمند، شهری به نظر می‌رسد فضای ترافیک تهران در شش ماهه دوم سال با چالش‌های بیش‌تری مواجه شود.

گرچه پلیس قرار است با راننده‌های متخلفی که با پلاک شهرستان اقدام به مسافرکشی می‌کنند برخورد و خودروی آنها را توقیف کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.