| کد خبر: 129393 |

افزایش پنج برابری سوانح جاده ای همدان در هنگام بارش باران

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان همدان با ذکر اینکه هم اینک تمامی جاده های همدان لغزنده است اظهار کرد: سوانح جاده ای این استان هنگام بارش باران و لغزندگی سطح جاده ها پنج برابر نسبت به روزهای آفتابی افزایش می یابد.

 

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش پراکنده و مقطعی باران هم اینک تمامی جاده های برون شهری این استان لغزنده اند.

 

وی اضافه کرد: رعایت سرعت مطمئنه ، رعایت فاصله طولی با خودروی مقابل و توجه به جلو هنگام رانندگی در این زمان بیشتر توصیه می شود.

 

به گزارش ایرنا رئیس پلیس راه استان همدان اظهارکرد: 80 درصد از سوانح فوتی و جرحی استان همدان در سالجاری در هنگام بارش باران اتفاق افتاده است.

 

سرهنگ عزیزی افزود: به طور میانگین روزانه هشت تا 10 مورد سانحه در جاده های برون شهری این استان رخ می دهد که این آمار در روزهای بارانی به 50 مورد می رسد.

 

وی تاکید کرد: مهمترین علت بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت نکردن سرعت مطمئنه است چراکه رانندگان در شرایط خشک و لغزنده بودن سطح جاده با یک سرعت تردد می کنند.

 

وی گفت: این در حالی که به علت بارش باران و لیز و لغزنده شدن سطح جاده سیستم ترمز دیرتر عمل کرده و باید برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی ضمن تردد با سرعت مطمئنه فاصله طولی را نیز رعایت کرد.

 

طبق قانون در صورت تردد خودرو با سرعت 15 کیلومتر در ساعت باید فاصله آن با خودروی جلویی در هنگام خشک بودن سطح جاده یک برابر طول وسیله نقلیه، هنگام بارندگی 2 برابر طول وسیله نقلیه و هنگام ریزش برف سه برابر وسیله نقلیه باشد و فاصله طولی با افزایش سرعت خودرو باید افزایش یابد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.