| کد خبر: 267964 |

وزیر راه و شهرسازی وعده داد:

◄ تعیین تکلیف راه آهن اردبیل به پارس آباد در دولت سیزدهم

پروژه ریلی اردبیل به پارس آباد ۲۴۰ کیلومتر خط ریلی است که پروژه دشواری است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی خط ریلی اردبیل به پارس آباد به طول ۲۴۰ کیلومتر بخشی از اقدامات در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی قبل از اتمام دولت سیزدهم است.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش نهم دی ماه امسال در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه راهداری در استان اردبیل با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه ریلی اردبیل به پارس آباد به طول ۲۴۰ کیلومتر در ماه های آینده افزودپروژه ریلی اردبیل به پارس آباد ۲۴۰ کیلومتر خط ریلی است که پروژه دشواری است.

وی در خصوص توافق ایران با کشور آذربایجان توضیح داد: قطعه پارس آباد به ایمشیلی متصل خواهد شد که در پارس آباد باراندازی راه اندازی شود و با این کار گذرگاه جدیدی بین کشور ایران و کشور آذربایجان ایجاد شود. با اتصال ریل پارس آباد عملا یکی از کریدورهای شمال جنوبی کشور شکل خواهد گرفت.

بذرپاش تصریح کرد: تمامی پروژه ها برای تکمیل زنجیره کریدوری ایران راه است که بخش زیادی از آن از مسیر کریدوری شمال-جنوب می گذرد که اردبیل نیز یکی از نقاط هدف ما برای اتصال شبکه ریلی و جاده ای به سمت جنوب است. با این کار اردبیل به شاهراه شمال-جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که برخی کارشناسان پیشتر به تین نیوز گفته بودند: راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد قبلا مطالعه شده و بسیار کوهستانی و صعب العبور و نیازمند ده ها کیلومتر تونل و پل سازی های ویژه است که دشوارتر از راه آهن میانه اردبیل است. طبق مطالعات این طرح کم فایده و پر هزینه است. البته این به معنای بی توجهی به مردم شریف منطقه پارس آباد نیست بلکه راه آهن برای مسافر و بارهای انبوه توجیه پذیر است و این طرح چنین شرایطی را ندارد.

به گفته کارشناسان، چند ابهام در مورد این پروژه مطرح است از جمله این که اگر کریدور شمال جنوب را در نظر بگیریم حمل بارهای آن از مسیر هموار رشت آستارا بهتر است یا مسیر کوهستانی زنجان میانهر اردبیل پارس آباد؟ برای حمل بار ترانزیت مسیر آستارا به تهران کوتاه تر است یا پارس آباد به تهران؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 3 4

    راه آهن پارس آباد – اردبیل واجب تره یا راه آهن چابهار زاهدان؟ مگه نمیگید فعال شدن بندر اقیانوسی چابهار معطل راه آهنه؟ معلوم هست کی توی این کشور اولویت ساخت راه آهن رو مشخص میکنه؟

  • تورک 2 2

    فکر نکنم راه آهن اردبیل به نتیجه برسه.

  • کارشناس ارشد عمران 3 3

    راه آهن اردبیل پارس آباد ازنظرفنی واقتصادی بصرفترازمسیررشت آستارا ست.
    هزینه بالای تملک اراضی، تخریب محیط زیست، نبود مصالح زیرسازی،خاک سست درمسیرگیلان کاملامشهوده کمااینکه تقریبا نصف مسیر رشت آستارا بایدپل زده بشه.
    مسیرزنجان اردبیل پارس آبادفقط دورترازتهرانه که عوضش حق ترانزیت ایران روبالامیبره

  • ناشناس 3 3

    فقط هزینه بالای تملک اراضی واحداث دههاکیلومترپل درگیلان بیشتراز هزینه کل مسیر اردبیل تاپارس آباده
    ضمنا منطقه شمال استان اردبیل همواره

  • ازاهالی آستارا 4 2

    اگرامکان پذیرباشه مسیر اردبیل آستارا بهترازهردومسیر پارس آباد ورشت هست.
    راه آهن میانه اردبیل درمراحل پایانی ساخته وایستگاه راه آهن اردبیل کمتراز۷۰کیلومترباپایانه ریلی آستارا فاصله داره، حتی بابرخی مسیرهای میانبر۵۰کیلومترهم نشه