| کد خبر: 266214 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

◄ فرآیند خرید هواپیما در دست انجام است

فرآیند خرید در دست انجام است، اما تا قبل از خرید، موضوع را نمی توان رسانه ای کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که تامین نقدینگی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور از طریق خرید هواپیما انجام شده و فرآیند خرید در دست انجام است.

به گزارش تین نیوز،  محمد محمدی بخش این مطلب را در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته بیان کرد.

وی در تشریح روند نوسازی و افزایش ناوگان هوایی کشوری گفت: افزایش ناوگان با دو راهبرد داخلی و دو راهبرد خارجی مواجه است. راهبرد خارجی خرید هواپیمای دست دوم است که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۰  فروند هواپیما و بالگرد خریداری و وارد کشور شده و موضوع دیگر نوسازی ناوگان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تامین نقدینگی برای این هدف انجام شده و فرآیند خرید در دست انجام است، اما تا قبل از خرید، موضوع را نمی توان رسانه ای کرد.

وی با بیان اینکه به ازای ورود هر فروند هواپیما به کشور، اشتغال و ایمنی ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم بنابراین برنامه ریزی لازم برای این کار را انجام شده و امیدواریم به اهداف توسعه ای مدنظر دست یابیم.

محمدی بخش افزود: یکی از راهبردهای چهارگانه ما در صنعت هوایی، اتکا به درون و ساخت هواپیماست و ساخت هواپیما دارای کنسرسیومی متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت دفاع و وزارت صمت است که هرکدام مسئولیت خود را دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی، در کنار پروژه هواپیمای بومی قرار داریم، افزود: اولویت ما امروز هواپیمای مسافری و باری است و با افتخار اعلام می کنیم که دارای کارخانه هواپیماسازی هستیم و در مذاکرات و تعاملاتمان با دنیا نیز این موضوع را اعلام می کنیم، سرریزش دانش تخصصی در وزارت دفاع و شرکت صنایع هواپیماسازی اتفاق می افتد و برای تاب آوری صنعت در بخش تعمیر و نگهداری به ما کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    اگر منظور از هواپیماسازی آنتونوف ۱۴۰ است که فقط برای جابجائی بار با تناژ بسیار پایین مناسب است و ابدا نباید پرواز مسافری داشته باشد چون با اقلیم آب و هوائی و ارتفاعات فلات ایران سازگاری ندارد! در ضمن آیا این ناوگان وارداتی زیر ۱۵ سال است ؟ آیا پشتیبانی قطعاتی دارند؟آیا با فاینانس تهیه می شوند؟ امید است ناوگانی با متوسط صندلی ۱۰۰ نفر و عمر پروازی زیر دهسال با پشتیبانی قطعات دهساله وارد کشور شد جناب ریاست محترم س.ه.ک.ایران! غیر از این غیر اقتصادی و نا امن است.

  • ناشناس 2 0

    تا کنون که لاف زده‌ای و همه ناوگان زمین‌گیر شده است. چرا یک عاقل به داد این صنعت نمیرسد؟
    وضع همه بخش‌های صنعت که معلوم است.

  • ناشناس 0 0

    چند سال قبل از ترکیه هواپیماهای دست دوم خریدند که بعلت نا سازگاری با آب وهوای ایران همگی زمینگیر شدند

  • ناشناس 0 0

    با اوضاع قیمت بلیط هواپیما دروغ ها سرریز میشه ما که یه جاده نمیتونیم از بندر پل در جنوب به ساحل قشم که روی زمین هست بزنیم چطور میخوایم هواپیما بسازیم که دانش بالایی میخواد لطفا ما را کر وکور فرض نکنید و کمی هم بفکر ساخت محلی باشید که خدا ازاونجا روزیتونو میده خدا که بهتر از همه میدونه چه خبره البته شما به هیچی اعتقاد ندارید....