| کد خبر: 262634 |

شهردار تهران وعده داد:

◄ احداث زیرساخت های برقی سازی خودروهای تهران تا پایان سال آینده

ر حوزه زیرساخت های برقی سازی شهر تهران تا پایان سال آینده ۵۰۰۰ محل شارژ در ۱۷۰۰ ایستگاه احداث خواهد شد.

تین نیوز

شهردادر تهران وعده داد تاپایان سال آینده،  ۵۰۰۰ محل شارژ خودروی برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه احداث شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی گفت: در حوزه زیرساخت های برقی سازی شهر تهران تا پایان سال آینده ۵۰۰۰ محل شارژ در ۱۷۰۰ ایستگاه احداث خواهد شد و عمده برق آن نیز از محل صرفه جویی برق در تهران تأمین می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش وعده داد: پایانه شرق از تیر ماه سال جاری عملیات تکمیل آن آغاز شده و بهمن ماه امسال این پایانه به بهره برداری می رسد.

زاکانی افزود: در تهران ۳۶۰ هزار روشنایی وجود دارد که عمده آنها از ۱۴۰ وات به بالا هستند که با تفاهم با دولت به سرعت نوسازی در حوزه روشنایی تهران انجام می شود و از صرفه جویی این محل تأمین برق خودروها انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، پیش از این، محمد حسین رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا نیز شهریور ماه امسال در مراسم بهره برداری رسمی از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی گفته بود:  ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سطح شهر تهران راه اندازی و در این جانمایی، تلاش شده ایستگاه ها در نقاط مختلف شهر و در دسترس عموم شهروندان باشند.

رفان افزوده بود: قبل از این سه ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران نصب شده است و با همت شهرداری تهران و وزارت صمت، ۱۵ ایستگاه دیگر به این مجموعه اضافه شد. 

مدیرعامل شرکت مکو مپنا گفته بود: ۲۴ شارژر این مجموعه از نوع سریع و ۵۰ شارژر، معمولی است. همچنین توان شارژ این شارژرها و سوکت های شارژ آنها متفاوت است.

وزیر صمت نیز در این رویداد گفته بود: به خودروسازها اعلام کرده ایم که 50 درصد ظرفیت خود را به تولید خودروهای برقی اختصاص دهند. البته ابتدا از خودروهای مونتاژی آغاز کرده ایم، ولی به مرور نوبت به خودروهای داخلی نیز می رسد و اولویت ما برقی کردن اتوبوس ها، تاکسی ها و موتورسیکلت ها است.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده بود: ماشین های برقی برای تحویل به شهرداری آماده است، اما تعداد آنها به اندازه کافی نیست و فکر می کنم ظرف ماه های آینده چهره شهر تغییر می کند.

وی در مورد تعرفه شارژ خودروهای برقی یادآور شد: این تعرفه را وزارت نیرو تعیین می کند و قطعا از هزینه بنزین کمتر است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. امروز بحث جایگزینی خودرو برقی بجای فسیلی بسیار مطرح میشود که محور آن مسائل زیست محیطی و کاهش کربن است. صرف نظر از تفاوت قیمت خرید، آیا هزینه های عملیاتی خودرو (و موتور سیکلت ) فسیلی بیش از خودرو برقی خواهد بود؟ آیا با قیمت 3 سنت برای هر لیتر بنزین میتوان راننده تاکسی را برای تعویض خودرو اش با تاکسی برقی قانع کرد؟ چرا از ایشان انتظار داریم که هزینه پاک شدن هوای تهران را گردن بگیرد؟ آیا قادر هستیم آقایان اسنپ فود و پیک موتوری را قانع کنیم که موتور سیکلتشان را با یک برقی که قیمتش چندین برابر موتور سیکلت بنزینی ست عوض کنند؟ با هزینه تعویض باتری چه کنند؟ چرا از ایشان انتظار داریم که هزینه پاک شدن هوای تهران را گردن بگیرد؟ آیا از دولت و شهرداری انتظار داریم که به خودرو برقی یارانه بدهند؟ دولتی که در زیر بار یارانه بنزین و گازوئیل و برق و گاز و نان قد خم کرده؟ اگر برای این سوالات پاسخ های اجرائی و قانع کننده ای نداشته باشیم پروژه خودرو برقی شکست خواهد خورد. هزینه یک خودرو فقط هزینه خرید آن نیست.