| کد خبر: 262342 |

مرور وعده های شهردار تهران؛

◄ پنج پروژه افتتاحی شهرداری تهران تا پایان سال کدامند؟

سقوط و عقب نشینی پروژه ترمینال شرق به دلیل رها شدگی آن بود.

تین نیوز

شهردار تهران  وعده داد فاز نخست پروژه ترمینال شرق تا پایان سال بازگشایی شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی 31 تیر ماه در نشست خبری خود با موضوع حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: سقوط و عقب نشینی پروژه ترمینال شرق به دلیل رها شدگی آن بود.

وی افزود: در دوره چهارم این پروژه بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دوره پنجم واگذار شد اما به دلیل رها شدگی شاهد فرسودگی و برگشت به عقب در این پروژه هستیم. پروژه ای که مربوط به معاونت حمل و نقل است و در دست اقدام که امسال شاهد بازگشایی آن در فاز نخست هستیم.

شهردار تهران همچنین وعده داد اتوبان شهید شوشتری با بیش از ۱۶ کیلومتر  طول که قطعه اول آن در دست ساخت است امسال به بهره برداری می رسد.

زاکانی تاکید کرد: ویژگی های این آزادراه که جاده امام رضا را از بزرگراه شهید رستگاری به بزرگراه شهید یاسینی متصل می کند به گونه ای است که ۵.۵ درصد ترافیک شرق تهران و ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را کاهش می دهد. این پروژه در فاز نخست ۲.۲ کیلومتر است که امسال افتتاح خواهد شد.

زاکانی به ادامه بزرگراه یادگار امام در یال غربی آن اشاره کرد و افزود: بزرگراه تعطیل شده ای بود که با تفاهمات انجام شده با ارتش و نیروهای مسلح پادگان جی پوشیده شد که امیدواریم تا میدان فتح این بزرگراه ادامه پیدا کند و از بن بست خارج شود.

وی اظهار کرد: بزرگراه شهید بروجردی نیز که از سال ۸۹ آغاز شده بود دو فاز دارد که فاز نخست آن که عمده پروژه نیز محسوب می شود امسال به بهره برداری می رسد.

او افزود: این در حالیست که این پروژه را با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و در ۲۲ ماه گذشته پیشرفت خوبی حاصل شد و امسال به بهره برداری می رسد. از سوی دیگر تکمیل کندروهای بزرگراه آزادگان نیز به طول ۴ کیلومتر در دست اقدام است.

شهردار تهران به احداث ۹۸ تقاطع بزرگراهی در پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: روزانه شهروندان تهرانی ۷۳۰ کیلومتر طی مسیر اضافی دارند که یک میلیون لیتر مصرف بنزین را افزایش می دهد. قطعا با احداث این تقاطع ها ارزش افزوده بی نظیری برای تهران ایجاد خواهد شد.

زاکانی عنوان کرد: در گذشته بزرگراهی احداث شده و مورد استفاده قرار می گیرد ولی دسترسی های آن اصلاح نشده و بر همین اساس مردم ۷۳۰ کیلومتر روزانه مسافت اضافی را طی می کنند. احداث این ۹۸ تقاطع این اضافه مسیر را به ۵۳ کیلومتر کاهش می دهد.

به گفته وی، در سال گذشته با احداث ۱۱ تقاطع ۸۶ کیلومتر راه مردم کاهش پیدا کرد و امسال نیز ۲۳ تقاطع هدفگذاری شده که ۱۸۶ کیلومتر مسیر شهروندان را کاهش می دهد. البته ۱۸ تقاطع امسال افتتاح خواهد شد؛ اما پنج تقاطع مشکل معارض دارد که باید ابتدا این مشکلات حل و فصل شود.

 

 

وی افزود: پروژه یادگار امام فعال است. با توجه به اینکه تعارضات ملکی داشت فراز و نشیب هایی را طی کرد؛ اما با ارتش و وزارت دفاع توافق صورت گرفته و دوشنبه هفته جاری نیز با وزیر آموزش و پرورش این موضوع و برخی موضوعات دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زاکانی اظهار کرد: همچنین در مورد پروژه شهید متوسلیان سه گروه کار مطالعاتی انجام دادند و ایده های مختلفی ارائه شد. یک ایده احداث تونل های مجزا بود. ایده دیگر احداث تونل دوبل روی هم بود و ایده سوم که منطقی تر از همه بود احداث نصف مسیر به صورت تونل دو طبقه و نصف دیگر احداث تونل ها در کنار یکدیگر بود. نهایتا با یکی از پیمانکاران به توافق رسیدیم که امیدواریم امسال کار آغاز و ظرف سه سال تحویل داده شود.

پروژه شهید شوشتری و تأمین منابع مالی آن به صورت کامل به شهرداری تهران واگذار شده

شهردار تهران در خصوص احداث پروژه شهید شوشتری و تامین منابع توسط وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: این پروژه به صورت کامل به شهرداری تهران واگذار شده و کل منابع مالی آن توسط شهرداری تهران تأمین مالی می شود. اجرائیات این پروژه با شهرداری تهران است و عمده کار آن در فاز نخست تا ورزشگاه تختی انجام شده که موضوع با وزارت ورزش و جوانان پیش خواهد رفت. همچنین فاز دوم شهید بروجردی معارضین ملکی آن طبق ماده ۹ و مسیر قانونی را طی می کند که پس از آن عملیات آن آغاز می شود.

وی تاکید کرد: ما برای پروژه شهید متوسلیان منابع خاصی در نظر نگرفتیم اما ظرفیتی که از طریق مولدسازی ایجاد می شود منابع پروژه را تامین می کند. شیوه ای که در شهر برای موفقیت دنبال می کنیم تا خدمات مناسبی ارائه کنیم بهره گیری از همه ظرفیت های موجود است.

عقل سلیم حکم می کند پروژه های زودبازده و موجود را تکمیل کنیم 

زاکانی با بیان اینکه عقل سلیم حکم می کند پروژه های زودبازده و موجود را تکمیل کنیم، تاکید کرد: پروژه هایی را که دنبال می کنیم که تکمیل کننده پروژه های مشخص ماست؛ پروژه متوسلیان سه تا چهار سال زمان می برد و علاوه بر آن پروژه شهید شوشتری و یادگار امام پروژه های اساسی هستند.

شهردار تهران افزود: در مورد بزرگراه شهید شوشتری، کل بار رینگ شرقی تهران که از بزرگراه بسیج عبور می کند، شهر را دچار مشکل مضاعف کرده و برنامه ریزی برای رفع آن انجام شده است.

تبدیل چراغهای موجود در سطح شهر به چراغهای ال ای دی 

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از چراغ های روشنایی در محل برگزاری نشست خبری امروز خود گفت: برق این محل از ژنراتور است و به برق شهر ارتباطی ندارد و برق شهری نیز ربطی به ما ندارد؛ ما کار مشترکی را در حوزه برق با وزارت نیرو انجام می دهیم که از منطقه ۶ آغاز شده است؛ چراغ های موجود در سطح شهر به چراغ های ال ای دی تبدیل می شود و ۲۰۰ مگاوات مصرف برق را کاهش خواهد داد. امیدواریم این اقدام به سایر مناطق نیز تسری داده شود.

وی با بیان اینکه کارخانه جدید آسفالت شهرداری تهران بیش از ۷۰۰ فیلتر دارد و تولید آلایندگی آن کمتر از یک دستگاه اتوبوس است، افزود: آسفالت تولیدی این کارخانه نیز بسیار با کیفیت و به صرفه است؛ این تولید در شرق تهران امکانی را ایجاد می کند که در محل از آسفالت استفاده شود و کیفیت افزایش پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تردد خودروهای سنگین برای آسفالت از غرب به شرق تهران نیز صورت می گیرد و چندان تفاوتی با تردد خودروها از کارخانه شرق تهران به معابر آن وجود ندارد، گفت: انشعابات کارخانه فعال نشده و اگر حساسیت برای محیط زیست وجود دارد باید تلاش شود چنین طرح هایی عملیاتی شود که آثار سوء زیست محیطی را کاهش دهد. در حوزه حفره های ایجاد شده در شهر تفاهم نامه ای با یک شرکت خارجی منعقد می کنیم که اسکن دقیق می کند.

تراموا برای ما تسهیل کننده است و اثر سوئی در مسیر اجرای پروژه های عمرانی ندارد

تراموا یک پنجم مترو هزینه دارد 

شهردار تهران در رابطه با تأثیر تراموا بر اجرای پروژه های عمرانی، گفت: تراموا برای ما تسهیل کننده است و اثر سوئی در مسیر اجرا ندارد. اگر دنبال شود و تفاهم نامه ها و مجوزها به مرحله نهایی برسد تعارضی با پروژه های عمرانی ندارد. تراموا یک پنجم مترو هزینه دارد و دو سوم مترو مسافر جابجا می کند که ارزش افزوده خواهد داشت.

شهردار پایتخت با بیان اینکه پروژه شهید بابایی- باقری یکی از طرح هایی است که معارض دارد، گفت: پروژه بزرگراه حکیم- تعاون نیز دیگر طرحی است که با وزیر مربوطه برای رفع معارض این طرح جلساتی برگزار و دستور داده شد که رفع شود؛ اصلاح کل ۹۸ تقاطع تهران ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۱ مورد را تحویل دادیم و ۱۸ مورد هم تحویلش قطعی است. در سال آینده شهر تهران از این وضعیت خارج خواهد شد.

شهردار تهران درباره پروژه تقاطع بابایی غرب - باقری و پروژه میدان الغدیر نیز گفت: این پروژه دنبال می شود - اجرای آن دلاوران را از بن بست خارج می کند. راجع به پروژه دوم حدود یک ماه پیش جلسه ای برگزار شد و قرار شد آنجا تحویل ما شود و معارض بعدی را خودمان حل کنیم. قبلا ما آنجا را برای عملیات تجهیز کردیم اما معارض مانع شد و مجدد برای ساخت این پل ۳۰۰ متری که ۱۴ کیلومتر راه مردم را کوتاه می کند، اقدام کردیم.

وی درباره پروژه های کوچک مقیاس هم گفت: تعداد پروژه کوچک مقیاس۲۰۸۰ پروژه است که ۱۴۶۰ مورد آن توسط مردم انتخاب شده است و هزینه آنها ۴ همت است. سال گذشته ۱۳۶ مورد آن را تحویل دادیم و الباقی آن ۱۰۸۸ پروژه در دست اقدام است که ۳۴۷ مورد آن امسال تحویل می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.