| کد خبر: 89154 |

در نامه همتی به آخوندی مطرح شد:

◄ تداوم تلفات جاده‌ای در آوج - رزن؛ تجدید تشنج‌های سیاسی - اجتماعی

تین‌نیوز | استاندار قزوین در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی به منظور جلوگیری از تکرار تشنج‌های سیاسی و اجتماعی نسبت میزان حوادث رانندگی در جاده آوج – رزن بر بهسازی و چهار خطه کردن این محور تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، فریدون همتی استاندار قزوین در نامه‌ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر بهسازی و چهار خطه کردن محور تاکستان - رزن تأکید کرد و گفت: این محور به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار از منظر ترافیکی و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این جاده از کریدورهای اصلی شرقی - غربی کشور است و از سالیان گذشته در حوزه راه توسط اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌های قزوین و همدان در دست اجرا و پیگیری بوده و با تلاش‌های صورت گرفته، بخش زیادی از این مسیر به بهره‌برداری رسیده که ضمن هدایت مناسب و ایمن ترافیک، آمار تصادف‌های جاده‌ای را نیز در منطقه به‌شدت کاهش داده است.

استاندار قزوین  در ادامه نامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از فازهای این طرح به علت نبود منابع مالی تاکنون عملیاتی نشده، محدوده 10 کیلومتری، حدفاصل شهر آوج تا انتهای حوزه استحفاظی قزوین به علت شرایط نامناسب خود دارای آمار تصادف‌های بالا است.

وی  با توجه به شیب طولی جاده یادشده و واقع‌شدن شهر آوج در انتهای مسیر آن تصریح کرد:  متأسفانه طی سال‌های گذشته شاهد وقوع حوادث ناگواری ازجمله، ورود وسایل نقلیه سنگین به محدوده شهری و برخورد آن‌ها با ساکنان بوده ایم.  به طوریکه سال گذشته موجب از دست دادن جان تعدادی از هم‌وطنان و ساکنان شهر آوج شد که سرانجام موجب تجمع و حتی مسدود شدن جاده از سوی اهالی شهر گردید.

 همتی اذعان کرد: این موضوع دستاویزی جهت بهره‌برداری‌ شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه نیز قرار گرفت.

استاندار قزوین  در پایان‌ نامه خود به وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به شرایط خاص طرح یادشده و وجود احتمال بروز دوباره حوادث مشروح و ایجاد تشنج‌های اجتماعی و سیاسی، لازم است نسبت به صدور دستور لازم برای اختصاص اعتبار مازاد ویژه، علاوه بر بودجه مصوب، برای آغاز و تکمیل عملیات اجرایی آن مساعدت لازم مبذول و نتیجه را به این استان ابلاغ فرمایید.
جاده آوج - رزن، راه اتصال استان‌های قزوین و همدان با یکدیگر است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 0

    با سلام. ببخشید این فقط شهر کوچک آوج نیست دقت کنید میانه دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی بوده زمانی و با کاهش جمعیت بعلت مهاجرت مواجه شده ولی در سال ۱۳۸۵ که آزادراه تهران تبریز افتتاح شد این آزادراه شهر میانه دور زد به هردلیلی نزدیک چند صد رستوران و مکانیکی در میانه تعطیل شدند که باعثبیکاری عظیمی شد طوری که از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۸۸ به ۱۸۰ هزار نفر رسیده اند عمق فاجعه همین جاست نزدیک به ۲۵ درصد مهاجرت کردند همین الان این شهر بیشترین بیکار را در استان آذربایجان‌شرقی دارد که توی سایت استانداری قابل مشاهده هست هم اکنون جاده ترانزیت ارتباطی این شهر با آزادراه چهل کیلومتر فاصله داره که ۳ بار تصویب شده از میانه تا سرچم چهاربانده بشه که فقط پانزده کیلومتر ان زیرسازی شده و رها کردند بودجه نمیدهند و محور کشته تلفات میدهد بعد شهر سراب که یک چهارم میانه هست الویت استان شده. حال شما خیل عظیم بیکار. تلفات محور میانه، سابقه حکومت دموکرات در این منطقه. این ناحیه پتانسیل عظیمی برای نا امنی دارد چرا که اوایل انقلاب هم در بخش کاغذکنان این شهرستان به خلخال داده بودند که باعثبستن راه های ارتباطی و تصرف اماکن شد و اخر سر وزارت کشور موافقت خودرا با پیوستن این منطقه به میانه کرد حال شما ازبین رفتن روستاها بخاطر سد شهریار و دادن و انتقال حق ابه به گیلان!!و اردبیل! در نظر بگیرید که خود منطقه میانه کشاورزان ان زمین هایشان ازبین رفت بخاطر سد و خود میانه از بی ابی رنج میبرد و کشاورزان درحال مهاجرت به شهرهاهستند عمق نفاق افکنی را اینجا وزارت نیرو آفرید که خیل کشاورزان هم به بیکاران اضافه شده بحران این منطقه پیچیده تر کرده و تشدید حال استاندار قزوین و وزارت راه شهر سازی میدانند که محور اوج نقشی در اشتغال انها نداشته ولی همین راه باعثبحران شهر میانه شد که بیکاری نمودار ان هست حال گشت و گذار در شبکه های اجتماعی این منطقه و نارضایتی روز افزون ان گویاست. ایا راه اوج با شهر میانه که هزاران سال در مسیر راه ابریشم بوده تاثیرگذارتر در معشیت مردم بوده؟؟؟