| کد خبر: 269063 |

تفاهم نامه ای سه جانبه برای پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت و قیر گوگردی

تفاهم نامه سه جانبه پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت/قیر گوگردی با تمرکز بر ملاحظات HSE» بین معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و بزرگترین واحد تولیدکننده انواع قیر در منطقه خاورمیانه منعقد شد.

تین نیوز

تفاهم نامه سه جانبه پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت/قیر گوگردی با تمرکز بر ملاحظات HSE» بین معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و بزرگترین واحد تولیدکننده انواع قیر در منطقه خاورمیانه منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه «پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت و قیر گوگردی با تمرکز بر ملاحظات HSE» بین معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت پالایش نفت جی در محل سالن جلسات معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، برگزار شد. 

در این آیین، ابتدا محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به مرجعیت این مرکز در خصوص پژوهش، نوآوری و تحقیقات کاربردی در حوزه های حمل ونقل، راه، ساختمان، مسکن، معماری،شهرسازی و ابنیه فنی همچنین تأکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهره مندی مضاعف از فناوری های نوین و خدمات شرکت های دانش بنیان در حوزه های مذکور و در انجام پروژه های مختلف و متنوع این وزارنخانه، استفاده از فناوری های نوین در حوزه حمل ونقل و مشخصا استفاده از گوگرد مازاد کشور در قالب تولید قیر و آسفالت گوگردی با رعایت کامل ملاحظات زیست محیطی را، راهکار مناسب و مؤثری درجهت صرفه جویی در منابع عمرانی همچنین ارتقای کیفیت و فرآیند نگهداری مقوله روسازی راه های مواصلاتی کشور معرفی کرد.

حیدری استفاده از گوگرد را تنها محدود به حوزه حمل ونقل ندانست، به طوری که بهره مندی از آن را در فناوری های مختلف بتن اعم از، ساخت حفاظ های بتنی (نیوجرسی)، ابنیه فنی، خطوط راه آهن و نظایر آن را بسیار مفید، به صرفه و کارآمد دانست.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تشکر از حمایت های وزارت نفت درجهت استفاده از گوگرد مازاد کشور، خواستار استمرار این رویکرد همچنین نگه داشتن قیمت منطقی گوگرد شد.  

مدیرعامل شرکت پالایش نفت جی ضمن تشکر از اقدامات ارزنده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، آمادگی کامل خود را در خصوص ایجاد بستر حمایت های مادی و معنوی لازم برای فراهم نمودن زمینه های همکاری مشترک در حوزه قیر و آسفالت گوگردی را، اعلام نمود.

نیکوسخن انعقاد این تفاهم نامه را تلاشی عینی درجهت ایجاد ارزش افزوده ازطریق توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز معرفی نمود و خواستار ورود طرفین تفاهم نامه به مراحل اجرایی و عملیاتی در اسرع وقت شد.

معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز، ضمن تشکر از تلاش های ذی قیمت قبلی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه بهره مندی از محصول گوگرد در عرصه روسازی راه های کشور همچنین فناوری های بتن، این موضوع را از دغدغه های جدی وزارت متبوع خود و به ویژه شخص وزیر نفت دانست.

زیدی فر ایجاد ارزش افزوده ازطریق توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز و مشخصا بهره مندی از گوگرد مازاد در توسعه و دوام روسازی راه های کشور را بسیار مهم و حیاتی دانست تاجایی که این مهم را، باقیات و صالحات مهمی برای تمامی نقش آفرینان آن معرفی کرد.

وی ضمن اعلام حمایت های مستمر معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، خواستار همکاری و هم افزایی تمامی طرف ها در قالب تسریع در انجام وظایف و تعهدات درجهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده در این تفاهم نامه شد.

در پایان تفاهم نامه سه جانبه «پژوهش کاربردی در حوزه آسفات / قیر گوگردی با تمرکز بر ملاحظات HSE» منعقد و بین طرفین مبادله شد.

296794

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.