| کد خبر: 262122 |

زمان انتظار زوار اربعین در مرزها به کمتر از ۱۰ دقیقه رسید

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از زحمات مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت های تابعه در همه بخش های حمل ونقل گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده زمان معطلی زوار در پایانه های مرزی به کمتر از ۱۰ دقیقه رسید.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از زحمات مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت های تابعه در همه بخش های حمل ونقل گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده زمان معطلی زوار در پایانه های مرزی به کمتر از ۱۰ دقیقه رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه راه شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم تجلیل از خادمین اربعین که عصر روز سه شنبه ۴ تیرماه با حضور معاونان و مدیران حوزه های حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، ستاد اربعین، وزارت کشور، پلیس فراجا و ... برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات همه خادمان در سفرهای اربعین گفت: ستاد اربعین زحمات دو چندانی نسبت به سال گذشته داشت و مشکلات اجرایی و هماهنگی در سال های گذشته امسال برطرف شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با پلیس عراق، معطلی در مرزها به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش یافت که اتفاق بزرگی بود.

بذرپاش با بیان اینکه زحمات برخی از خادمان کمتر دیده شد، افزود: همکارانم در سازمان راهداری با تلاش های شبانه روزی شرایط سفر برای ۴ میلیون و ۵۰ هزار نفر را فراهم و تسهیل کردند.

وی ادامه داد: در ۶ پایانه مرزی مدیریت سفرها انجام شد که بیش از نیمی از ترددها از پایانه مرزی مهران انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با وجود نگرانی هایی از جمله کمبود ظرفیت حمل ونقل عمومی، زمان بندی بسیار خوب رعایت شد و با کنترل موجودی ناوگان حمل ونقل مرزها، زائران با کمترین خستگی به مقاصد خود رسیدند که البته نافی وجود برخی مشکلات نیستیم.

وی افزود: با تلاش های انجام شده بیشترین زمان معطلی در اوج ترافیک به ۲۲ دقیقه رسید که نتیجه اقداماتی از جمله تعریض و چهاربانده کردن مسیر، احداث پل ها و تونل ها و ... بود.

بذرپاش به افزایش پارکینگ اشاره کرد و گفت: ظرفیت پارکینگ ها در سال گذشته ۶۰ هزار دستگاه خودرو بود که امسال این ظرفیت به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه رسید.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایمنی مسیرهای منتهی به مرزها از جمله مسیر اهواز به چذابه ارتقا یافت و مسقف کردن و آسفالت پایانه ها از دیگر خدمات ارزنده انجام شده به زائران اربعین بود.

بذرپاش در ادامه از دست اندرکاران صنعت هوایی در حوزه عرضه بلیت و پروازها و حوزه فرودگاه نیز قدردانی کرد و گفت: بخش زیادی از خدمات به زائران در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد و در توسعه پارکینگ ها و خدمات فرهنگی و فرودگاهی اقدامات قابل تقدیری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه ریلی با ابتکاراتی که انجام شد، تعداد زوار جابه جا شده در این حوزه افرایش یافت.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: سازمان هواشناسی نیز با ارائه مکرر و منظم اطلاعات جوی خدمات ارزنده ای به زائران اربعین ارائه کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از همکاران مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه ستادی، بسیج، بازرسی و روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز قدردانی کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در اربعین ۱۴۰۲ یک وزارت خانه اربعینی بود و امیدواریم یک وزارتخانه جهادی تر با کار و خدمت و تلاش جاودانه شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.