| کد خبر: 260920 |

ساخت پل سابله اولویت تکمیل مسیر کربلا است

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پایانه مرزی چذابه اولویت مسیر طریق الحسین را تکمیل پل سابله دانست.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش سه شنبه شب در جریان سفر خود به خوزستان، پس از بازدید از پایانه مرزی چذابه در نشست ستاد اربعین مرز چذابه اظهار کرد: چهار بانده شدن مسیر ۱۱۵ کیلومتری اهواز به چذابه اتفاق خوبی بوده و نشان می دهد که در دولت سیزدهم به اندازه هشت سال کار شده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش افزود: لکه گیری ۲۲۰ کیلومتر راه، خط کشی ۱۶۰۰ کیلومتر در معابر، نصب ۱۸۸ هزار جداکننده های میانی، نصب علائم و روشنایی معابر به میزان ۳۴ کیلومتر و رفع ۲۲ نقطه حادثه خیز اتفاقات خوبی است که در دو سال اخیر صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی وسعت احداث سایبان در مرزهای کشور را نسبت به سال قبل، ۲ برابر عنوان کرد و گفت: همچنین مسیر ایلام به سمت مرز مهران نسبت به سال های قبل بهتر شده و باعث امنیت بیشتر سفر می شود. خوشبختانه امسال، شاهد اتفاقات خاصی در مسیر منتهی به پایانه ها نبودیم و رفت و آمد زائران به خوبی انجام شده است. 

وی اولویت مسیر طریق الحسین را تکمیل پل سابله دانست که باید ظرف یک ماه آینده تمام شود افزود: همچنین تکلیف ۲ پل دیگر در این مسیر باید تا پایان سال مشخص شود.

بذرپاش گفت: جداکننده مسیر، نصب نیوجرسی و روشنایی برخی معابر به ویژه در مناطق روستایی باید هر چه سریعتر انجام شود تا مسیر طریق الحسین از ایمنی کافی برخوردار باشد.

وی به ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد زائران اشاره کرد و گفت: امیدواریم سایر دستگاه ها در بحث ناوگان حمل و نقل کمک کرده و از این بابت مشکلی نداشته باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان ریلی و هواپیمایی استان خوزستان تا پایان سال افزایش خواهد یافت و معتقدیم که باید بهترین امکانات در خوزستان باشد. تلاش می کنیم عقب ماندگی های استان در همه شاخص ها را جبران کنیم.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم تردد زائران اربعین هستند. حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.