| کد خبر: 84753 |

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرود‌گاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

◄ تسریع در تملک و محصور کردن زمین‌های فرودگاهی در دستور کار است

تین‌نیوز| مدیرکل دفتر حقوقی و مشاور امور بانوان و خانواده شرکت فرود‌گاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اراضی فرودگاهی مهمترین دارایی‌ غیرمنقول شرکت فرودگاه‌هاست، گفت: یکی از کارهای مهم این دفتر در سال جدید تسریع در تملک و محصور کردن زمین‌های فرودگاهی برای از دست‌اندازی افراد غیر به زمین‌های فرودگاه‌هاست.

معصومه ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز درباره مهم‌ترین اقدام این دفتر در سال جدید توضیح داد: یکی از مسایل خیلی مهم در این دفتر و همه فرودگاه‌های کشور،‌ موضوع مستندسازی اراضی فروگاه‌هاست؛ اکنون شرکت فرودگاه‌ها متولی بیش از 60 فرودگاه در سطح کشور است که سوابق ایجاد و فعالیت بسیاری از این فرودگاه‌ها به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌رسد.
 
وی ادامه داد: تاکنون در برخی از این فرودگاه‌ها موفق به تملک اراضی فرودگاه‌ها نشدیم که این امر ناشی از دلایل مختلفی است. یا نقدینگی کم بوده یا مشکلات فنی و حقوقی مانع خرید و تملک اراضی فرودگاهی شده‌اند. قطعا یکی از کارهای مهم این دفتر در سال جاری تسریع در تملک و محصور کردن زمین‌های فرودگاهی در اسرع وقت با هدف جلوگیری از دست‌اندازی افراد غیر به زمین‌های فرودگاه‌هاست.
 
مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرود‌گاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: در حقیقت بخش مهمی از دارایی‌های مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اراضی است و مهمترین دارایی این شرکت در بُعد غیر مالی نیروهای انسانی این شرکت است. ما باید به خوبی از اموال غیرمنقول شرکت صیانت کنیم. به همکاران در تمام فرودگاه‌ها تاکید می‌کنم توجه داشته باشند تا هر چه زودتر بتوانیم آن دسته از اراضی فرودگاهی که دولتی و ملی است را به نام شرکت منتقل کنیم. علاوه بر این، کارهای حقوقی دیگری هم وجود دارد که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با دقت و باکیفیت قابل قبول به ثمر برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که «اکنون در این شرکت قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می‌شود اما شرکت فرودگاه‌ها در نظر دارد قانون خاص فرودگاه‌ها را بر اساس استانداردهای جهانی تدوین و اجرایی کند، این قانون چه خدماتی به شرکت فرودگاه‌ها و مسافران ارایه می‌دهد؟» گفت: این موضوع از گذشته نه تنها در شرکت فرودگاه‌ها بلکه در صنعت هوانوردی ایران مطرح بوده است. به دلیل ماهیت مشاغل و وظایف تخصصی این صنعت، مقررات خاصی برای افرادی که در صنعت هوانوردی فعال هستند، باید حاکم باشد در حالی که تبعیت از مقررات عمومی ممکن است انگیزه‌ها را برای جذب و نگهداری نیروهای متخصص و کارآمد در مجموعه صنعت هوانوردی قدری کم کند.

وی افزود: همچنین به دلیل اهمیت تامین حداکثر کیفیت و ایمنی خدمات‌رسانی در صنعت هوانوردی برای مردم، قاعدتا یکی از الزامات این امر بهره‌مندی از نیروی انسانی کارآمد و متخصص است که تحقق این امر مستلزم رفع محدودیت‌های فعلی در این زمینه‌اند. با این تصور از سنوات گذشته در صنعت هوانوردی اعم از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش‌هایی از طریق مراجع ذی‌صلاح کشور انجام شد تا دستگاه‌های فعال در این صنعت بتوانند نیروی انسانی مورد نیاز و واجد شرایط را به آسانی در دسترس داشته باشند وآن‌ها را حفظ کنند.

ابراهیمی گفت: بنابراین ‌برای جذب، نگهداری و حفظ افراد متخصص چاره‌ای جز فراهم آوردن شرایط دلگرم‌کننده برای این نیروها و ماندگاری آن‌ها در این صنعت نداشتیم. لذا، اقداماتی که در این راستا انجام شده با هدف حداکثر خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته است. امیدواریم این تلاش‌هایی که از سنوات قبل شروع شده و اکنون هم ادامه دارد به نتیجه برسد و همکاران ما در مجموعه صنعت هوانوردی از مزایای این تلاش‌ها بهره‌مند شوند. اکنون برای رسیدن به این هدف با جدیت تمام پیگیری‌هایی درحال انجام است اما اینکه در زمان کوتاهی به سرانجام برسد یا خیر را نمی‌توانم نفیأ و اثباتأ بیان کنم. باید منتظر باشیم، امیدوارم به زودی خبرهای خوبی در این زمینه به گوش همکاران برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.