| کد خبر: 40989 |

سفر " هوایی " تهران - شیراز؛ فقط ۱۴ ساعت!

تین نیوز | مسافران پرواز 3774 شرکت هواپیمایی آسمان از مبدا تهران به شیراز یکشنبه پس از گذشت حدود 14 ساعت از ساعت اعلامی پروازشان، دقایقی پیش به مقصد رسیدند.
 
یکی از مسافران پرواز 3774 اظهار کرد: هم اکنون مسافران با توجه به قول داده شده در فرودگاه اصفهان به آنها مبنی بر بازگرداندن وجه بلیت به آنها در فرودگاه شیراز، خواهان عمل شرکت هواپیمایی به تعهدات خود هستند و از این رو، فرودگاه را ترک نمی کنند.
 
وی که خود را دهقانی معرفی کرد افزود: پرواز شماره 3774 هواپیمایی آسمان ساعت 23 و 15 دقیقه شامگاه شنبه قرار بود از تهران به سمت شیراز پرواز کند اما پس از چهار ساعت تاخیر سرانجام ساعت سه بامداد یکشنبه پرواز کرد.
 
وی گفت: زمانی که هواپیما ساعت چهار و نیم بامداد به دلیل مه شدید در فرودگاه شیراز به جای این شهر در فرودگاه اصفهان بر زمین نشست، حدود یکصد نفر از مسافران به اعتراض داخل هواپیما ماندند که به اجبار و پس از برخی رفتارها، ساعت 10 صبح مجبور به ترک هواپیما شدند.
 
به گفته وی، این پرواز در نهایت حوالی ساعت 13:15 یکشنبه در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز به زمین نشست.
 
به گفته مدیرکل فرودگاههای استان فارس، 13 پرواز فرودگاه بین المللی شیراز از صبح یکشنبه به دلیل مه شدید صبحگاهی باطل و یا با تاخیر صورت گرفت.
 
حمیدرضا سیدی افزود: پروازهای فرودگاه بین المللی شیراز از صبح یکشنبه و ساعت 4:15 به دلیل مه شدید صبحگاهی و دید کمتر از 100 باطل و یا با تاخیر چهار ساعته مواجه شد.
 
وی اظهار کرد: مقاصد پروازهای باطل شده به تهران٬ عسلویه٬ سیری٬ خارک٬ رشت و مشهد بوده است.
 
مدیرکل فرودگاه های استان فارس بیان کرد: پروازهای باطل شده متعلق به شرکت های هواپیمایی آسمان٬ ایران ایر٬ ایرتور٬ آتا٬ تابان٬ نفت٬ ماهان و معراج است.
 
وی افزود: از ساعت 11 امروز با مساعد شدن هوا٬ پروازهای فرودگاه شیراز از سر گرفته شده و بدون هیچ مشکلی پروازها برقرار هستند.
 
با این وجود، مسافران پرواز 3774 شرکت هواپیمایی آسمان تا لحظه انتشار خبر ضمن خودداری از ترک فرودگاه بین المللی شیراز، استیفای حقوق خود را خواستار هستند.
 
یک منبع مطلع در فرودگاه شیراز که خواست نامش برده نشود ، دلیل تاخیر چندین ساعته پرواز آسمان را بدی آب و هوا دانست و گفت: این موضوع با نقص فنی هواپیما متفاوت است و شرکت های هواپیمایی در هر نقطه از جهان برای حفاظت از جان مسافران خود در شرایط بد آب و هوایی پروازها را ابطال و یا به تاخیر می اندازند.
 
وی گفت: در صورتی که شرکت هواپیمایی قادر به رساندن مسافران به شیراز با مساعد شدن شرایط آب و هوایی نبود، باید بهای بلیت هواپیما را به مسافران بر می گرداند.
 
با این وجود، مسافران حاضر در فرودگاه بین المللی شیراز با توجه به وعده ای که در فرودگاه اصفهان مبنی بر بازگشت بهای بلیت به آنها شنیده اند، خواهان رسیدگی به این خواسته خود هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود 0 0

    اجداد ما این مسیر را دو ماه تو راه بودن حالا تاخیر چند ساعته شده اسباب بدنامی صحه صدر کجا رفته صبر تحمل کجاست اصلا خانه دوست کجاست؟

  • Alex Dunn 0 0

    نکته جالب آن است که با گذشت اینهمه سال و ادعاهای روسای سازمان هواپیمائی کشوری و معاونان عملیاتی سازمان، هنوز فرودگاه شیراز نتوانسته از سامانه ناوبری آی اِ اِس بهره مند شود تا در مه پروازها انجام شوند۰البته شرکت فرودگاه آنچنان از مسائل مالی و مدیریتی و کارشناسی در مخمصه است که حالا حالاها غیرممکن است فرودگاههای مهم کشور بتوانند به تجهیزات مناسب ناوبری مجهز شوند۰البته ادعاها وغلوهای کذب کماکان استمرار دارند!!!!

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    فرودگاه شیراز مجهز به ILS CAT I هست که اگر اشتباه نکنم، برای فرود با استفاده از این سامانه نیاز به ۸۰۰ متر دید است. در حالیکه دید فرودگاه شیراز به محدوده ۱۰۰ متر رسیده بوده. وضعیت متار فرودگاه شیراز در ساعت ۴ صبح: METAR OISS ۰۱۰۰۲۵Z ۳۳۰۰۴KT ۰۱۰۰ FG SKC ۰۱/۰۱ Q۱۰۲۱ A۳ در دو سانحه ۷۲۷ ایران ار در نزدیکی ارومیه، و توپولف ۱۵۴ ارتور در نزدیکی خرم آباد، که هر دو به دلیل خطای انسانی رخ داد، بسیاری ارلاین رو سرزنش می کردند که چرا در آن شرایط جوی پرواز انجام شده. مورد مشابهی هم برای توپولف تابان در هنگام فرود در مشهد رخ داد. حالا پرواز آسمان به شیراز به دلیل بدی آب و هوا با تاخیر انجام شده. دلیل این اعتراض مردم برای چه است؟ باید هواپیما میرفت و سانحه می داد؟ آن وقت لابد می گفتند چرا پرواز انجام شده؟

  • Alex Dunn 0 0

    آقای ظهرابزاده عزیز، دوست مراقب پروازی ام، با آی ال اس کت یک می توان در شرائط آر وی آر حتی ۱۲۰۰ فوت و حتی ۵۵۰ متر فرود آمد و ۸۰۰ متر برای عملیات تک خدمه یا همان سینگل کرو اوپریشن است۰دوست من شما هم نیک می دانی که سامانه آی ال اس شیراز درست کار نمی کند و هرگز کالیبره کامل نشده و اصولا از وی او آر دی ام ئی استفاده می کنند۰در ضمن ویزیبیلتی ۱۰۰ متر نبود دوست من، چرا واقعیت را نمی گوئید؟ مشکل سامانه ناوبری شیراز و عدم اطمینان خلبان پرواز به هواپیمای سالمندش بود نه آروی آر۰دوست من ۳۰ سال کمکاری شده و تابحال بایستی آی ال اس کت ۳سی در ایران نصب می شده، ولی آیا سازمان هرگز بدنبالش بوده؟ اگر کارمند سازمان باشید، می دانید چرا۰آن پروازهای دیگر هم که فرمودید فرودگاه های ناقص و سامانه ناوبری نامناسب باعثآن مشکلات شدند نه خطای انسانی، کجاست گزارش منتشر شده در اسناد ایکائو؟ در شرائط تحریم این رخدادها بیشتر هم خواهند شد۰پرواز تهران اهواز یک نمونه ابتدائی است۰صادق و راستگو باشیم۰