| کد خبر: 38782 |

پروازهای شرکت هواپیمایی اترک به بجنورد برقرار می‌شود

تین نیوز | مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک گفت: این هفته جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی کشور با حضور استاندار خراسان شمالی یا نماینده تام‌الاختیار وی و مسئولان هواپیمایی اترک برگزار و مشکلات برقراری پرواز شرکت هواپیمایی اترک به بجنورد برطرف می‌شود.
 
محمدحسن قیاسی اظهار داشت: این شرکت برنامه‌ریزی‌های خود برای برقراری پروازها را در هر هفته انجام می‌دهد اما به سبب آماده نبودن تجهیزات فرودگاهی و همچنین نبود مسافر کافی، پروازها انجام نمی‌شود.
 
وی بابیان اینکه برقراری هر پرواز برای این شرکت حدود 30 میلیون تومان هزینه در بردارد افزود: شرکت اترک حدود 10 پرواز را با 7 تا 30 مسافر برقرار کرده است که سبب زیان شرکت شده است برقراری پروازهای این شرکت در صورتی صرفه اقتصادی دارد که 50 درصد ظرفیت آن توسط استانداری ضمانت شود.
 
وی در پاسخ به اینکه استانداری شرط ضمانت 50 درصد از ظرفیت مسافر هواپیمای این شرکت را برقراری پروازهای این شرکت به مدت 30 روز اعلام کرده بود تصریح کرد: شرکت هواپیمایی اترک یک شرکت کوچک خصوصی است که توان ضرر دهی را ندارد و ضمانت نیمی از ظرفیت صندلی‌های هواپیمای این شرکت باید از همان پرواز نخست رخ دهد و حمایت‌ها افزایش یابد.
 
قیاسی تعداد هواپیماهای این شرکت را سه فروند اعلام کرد و افزود: شرکت‌های دیگر هواپیماهای بسیاری دارند که پروازهایشان را به تمام استان‌های کشور برقرار می‌کنند. به همین سبب اگر تعدادی از آن‌ها ضرر بدهد نیز چندان به چشم نمی‌آید، اما شرکت اترک تنها به تهران، مشهد و استان‌هایی که مسافر داشته باشد پروازهایش را برقرار می‌کند.
 
قیاسی افزود: امکانات فرودگاه بجنورد و تجهیزات ناوبری آن نیز از دیگر مشکلات ما در برقرار نشدن پروازهای این شرکت است که باید رفع شود.
 
وی تصریح کرد: مسئولان این فرودگاه از حدود دو سال پیش وعده نصب دستگاه آییلس را داده بودند اما همچنان وعده آن‌ها تحقق‌نیافته و هواپیمای شرکت ما توانایی برقراری پروازها را ندارد.
 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک گفت: هواپیمای شرکت‌های دیگر درنهایت 86 نفر ظرفیت دارد اما هواپیمای ایرباس شرکت اترک 160 نفر ظرفیت دارد و نیازمند تجهیزات ناوبری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.